مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به میانگین عمر مینی‌بوس‌های کرمانشاه که به بیش از ۳۰ سال رسیده، از پیگیری برای جایگزینی آنها با خودروهای “وَن‌” کوچک خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۲۴۴۰

جام جم آنلاین؛ فریبرز کرمی، با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری کرمانشاه از نظر عمر و  فرسودگی، گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری به سه شکل سواری، اتوبوس و مینی‌بوس فعالیت دارند که در کرمانشاه نیز ۱۸۹ دستگاه اتوبوس، ۸۶۰ دستگاه مینی‌بوس و بیش از ۹۵۰ دستگاه سواری فعال است.

وی با بیان اینکه از نظر میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری کرمانشاه در محدوده مناسبی نسبت به میانگین کشور قرار داریم، افزود: هم اکنون بیشترین سن ناوگان حمل و نقل مسافری استان مربوط به مینی‌بوس‌ها با طول عمر بیش از ۳۰ سال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از پیگیری برای جایگزینی مینی‌بوس‌ها با مدل‌ها دیگری از ناوگان از جمله “وَن‌” خبر داد و گفت: اکنون دیگر استقبال چندانی از مینی‌بوس‌ها برای حمل و نقل برون شهری نمی شود.

کرمی میانگین سن اتوبوس‌های استان را هم ۱۵ سال و سواری‌ها را نیز ۱۲ سال اعلام کرد و گفت: در این دو بخش وضعیت بهتری داریم.

وی سرمایه‌گذاری در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را ضروری دانست و گفت: متاسفانه اکنون به دلیل هزینه سنگین خرید ناوگان و اینکه توجیه اقتصادی ندارد، چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و این روند باعث شده برخی از افراد از چرخه فعالیت در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی خارج شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با تاکید بر حمایت دولت از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات بلندمدت و کم بهره می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها