صدا و سیمای مرکز کرمانشاه امسال به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در حوزه های پیام برنامه زیر را تهیه و تدارک دیده است.
کد خبر: ۱۳۹۲۵۱۸

جام جم آنلاین؛ دکتر منتظرحجت مدیرکل صدا و سیمای مرکز اظهار داشتند: صدا و سیمای مرکز کرمانشاه به مناسبت سالگرد شهادت مظلومانه سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و به منظور آشنایی و آگاهی بیشتر مخاطبان به ویژه نسل جوان با ابعاد کمتر معرفی شده و ناشناخته شخصیت معنوی و مبانی فکری سرباز مخلص ولایت، اقدامات و برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای تهیه و تولید برنامه‌های متنوع در دستور کار قرار داده است.


وی اقدامات انجام شده را به شرح ذیل بیان کرد :


رادیو: نمایش(( ژنرال)) به مدت 30 دقیقه که داستان بحبوحه ی حمله داعش به مناطق کردنشین عراق است که دل نگرانی های یک خانواده کرد هنگام محاصره ی اربیل به تصویر می کشد تا اینکه شهید حاج قاسم .....

نمایش ((اوج)) به مدت 30 دقیقه قصه نمایش به زمان پایانی عمرشریف سردارسلیمانی بر می گردد. ویژه برنامه ((مرد میدان)) به مدت 60 دقیقه با آیتم های معرفی و تبیین نقش سردار سلیمانی در حوزه های مختلف ، بسته های کوتاه کارشناسی سبک زندگی ایشان و...

مستند 20 دقیقه ای روایت رشادت های سرداردر خارج از مرزها ، با من ورق بزن 6 برنامه ی 10 دقیقه ای که معرفی و بازخوانی کتاب هایی که درخصوص شخصیت سردار چاپ شده است .

رهیافت گفتگو میزگرد 45 دقیقه ای است درخصوص تبیین دلاورمردیهای سردار سلیمانی و نیز مصاحبه با سردارن بسیجی .روایت عشق 7 برنامه ی 15 دقیقه ای که مصاحبه و گفتگو با همرزمان سردار سلیمانی ( سردار آسیابانی – آقای صحرایی و ...) .

طریق ماندگار 5 برنامه 5 دقیقه ای ترکیب خلاقانه ی فرمایشات رهبری و سردار سلیمانی است . همچنین برنامه های کرمانشاه سلام و صبح و پیام به این موضوع می پردازند.

سیما : مدافعان حرم (مثل باران ) مستند گزارشی که 3 برنامه 45 دقیقه ای درخصوص زندگی مدافعان حرم ،دوستانشان و مبارزات آنها ست.

(جهان مرد)از تهران تا تلعفر مستندی 50 دقیقه ایی از تاثیر سردار در امنیت ، اقتصاد و ... در منطقه است .

چهارزبز تا کرمان(کاروان دلها) 8 برنامه ی 50 دقیقه ای که اتوبوس حامل خانواده شهدای گمنام ، مدافع حرم ، اساتید دانشگاهی ، دانشجویان ، همرزمان سردار ،دانش آموزان ، هنرمندان و شاعران که در قالب کاروانی راهی کرمان می شوند.

سردار دلها 7 برنامه ی 40 است درخصوص گفتگو با همرزمان شهید، دل گویه های مردمی و عملیات های سردار .

نجات هوله یر کمیک موشن 20 دقیقه ای نجات اربیل عراق . کاروان حبیب به مدت 50 دقیقه گزارش و گفتگو با عاشقان سردار سلیمانی .

مدافعان حرم 3 برنامه 30 دقیقه ای گزارشی از خانواده ، دوستان ، همرزمان شهیدان مدافع حرم (ملکشاهی ، نوروزی، نظری ). همچنین برنامه های بازتاب ،سلام کرمانشاه ،خانه مهربانی و شب های کرمانشاهی به این موضوع می پردازند.


اقدامات واحد خبر:

تهیه گزارش تولیدی شیر سامرا درخصوص زندگی شهید مدافع حرم نوروزی ملقب به شیر سامرا همرزمان سردار سلیمانی .

تهیه و تولید گزارش حبیب درخصوص خاطرات یکی از همرزمان شهید سردار سلیمانی به نام صادق اشک تلخ .

تهیه استوری کپشن نقش سردار سلیمانی در بازگشایی مرز خسروی .پوشش تلویزیونی ، رادیویی و مکتوب مراسم های ویژه خبری سالروز شهادت سردار سلیمانی دراستان .

تهیه وی سی مناسب در این ایام. اعزام خبرنگار و تصویربردار به عراق و ظبط مصاحبه با تعدادی از پیش مرگ ها و همرزمان سردار سلیمانی درخصوص نقش سردار در مبارزه با داعش .

اقدامات فضای مجازی :


جان کلام : 10 جمله طلایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد شهید سلیمانی . ژنرال : سردار از نگاه شخصت های برجسته جهان (موافقان و مخالفان )

سردار صلح: پرداختن به جهان بینی سردار و خدمات او برای صلح جهانی ، تلاش سردار برای برپایی صلح جهانی.

حاج قاسم از نمای نزدیک : پرداختن به لحظه های ناب و جالب زندگی سردار کسی که از روستای قنات ملک به اوج رسید.

نشان ذوالفقار بر سینه سردار : تبیین اینکه شهید سلیمانی تنها نظامی است که موفق به دریافت بالاترین درجه نظامی بعد از انقلاب شده لست.

من ازچیزی نمی ترسم : معرفی کتاب خودنوشت سردار با ساختار موشن گرافیک . پویش به یاد حاج قاسم : افراد مختلف جامعه از هنرمندان و نخبگان تا راننده تاکسی که قرار است به یاد سردار خدمتی رایگان انجان دهند.

حاج قاسمی که من می شناسم : سلسه مصاحبه هایی از مردم که این جمله رو تکمیل می کند. همسایه : معرفی شهید محمد حسین الهی کسی که شهید سلیمانی خواست کنار او دفن شود .

کمیک موشن نجات : نجات یک خانواده در اربیل عراق از دست داعش . فیلم کوتاه در باره یکی از عکاسان مدافع حرم که در طاق بستان در حال عکاسی از منظره است اما بعد از هر عکسی که می گیرد با زمینه سقد روبرو می شود تا اینکه به نرده هایی می رسد و....

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها