تشییع پیکر پاک شهدای گمنام همزمان با شهادت حضرت‌زهرا(س)

در آغوش ملت

کد خبر: ۱۳۹۲۳۷۱
نویسنده مهدی گیوه‌کی - مدیر مسئول

شرمنده شهدا نباشيم

۱- مراسم تشییع پیکرهای مطهر ۴۰۰شهید والامقام گمنام دفاع‌مقدس روز گذشته در تهران و سایر استان‌های کشور برگزار شد که از این تعداد، ۲۰۰شهید سهم تهران بود. حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام در تهران و دیگر شهرهای کشور قابل‌تصور نبود و موجب بهت مخاطب می‌شد. مردم بار دیگر عظمت آفریدند و این شکوه، حاوی پیام‌های مختلفی بود که فهم آنها می‌تواند راهگشای مشکلات مختلف کشور باشد.

۲- مردم بارها ثابت کرده‌اند بامعرفت و قدردان هستند و کسی که خالصانه کار و برای آنها جان فدا کند، مردم هم پشتیبان‌شان خواهند بود. همان‌طور که این معرفت را بارها در تشییع شهدای دفاع‌مقدس طی سالیان گذشته دیده‌ایم.

۳- این تشییع باشکوه، حامل سه پیام بود. یکی برای برخی کشورهای استکباری و بعضی رقبای منطقه‌ای که مردم همچنان برای انقلابی که بیش از ۳۰۰هزار شهید آن را با خون خود آبیاری کرده‌اند، ایستاده‌اند و در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه، استکبار و آمریکا و همه مزدوران آنان با قدرت و قامتی استوار مقاومت می‌کنند، همان‌گونه که تاکنون در برابر آنها مقاومت کرده‌اند. این‌که امروز و پس از ناامیدی از شلوغ‌کاری در کف خیابان متوجه شده‌اند قرار نیست به پشتوانه این ملت، اتفاقی برای جمهوری اسلامی بیفتد، به برکت همین حضور مردم است؛ حضوری که همواره برای جمهوری اسلامی تولید قدرت می‌کند و به برکت آن، رئیس‌جمهور کشورمان با اقتدار در برابر پیام‌های مذاکره برخی دشمنان سخن می‌گوید.
​​​​​​​
۴- پیام دوم این تشییع متوجه آن معدود جمعیت کف خیابان است که تحت‌تاثیر فضای مجازی و جریانات ضدانقلاب خارج‌نشین و جریانات داخلی، از فروپاشی اجتماعی و... سخن می‌گویند که باید متوجه باشند این حضور، چهره واقعی ملت ایران است. از سوی دیگر، هریک از این حضورها به معنای یک رفراندوم است و از ثبات اجتماعی به عنوان نشانه‌ای از قدرت و استحکام حاکمیت حکایت دارد؛ حاکمیتی که قرار نیست با اندکی اغتشاش و سر و صدا، در اقتدار آن خللی ایجاد شود.

۵- پیام سوم این حضور اما خطاب به مسئولان کشور و دولتمردان است. مردم به‌عنوان ولی‌نعمتان جمهوری اسلامی، این روزها با مشکلات اقتصادی -که به دلایل مختلف طی این سال‌ها به‌وجود آمده‌اند- دست و پنجه نرم می‌کنند. مسئولان به‌ویژه دولتمردان و قانونگذاران مجلس باید قدر این مردم را بدانند و علاوه بر وظیفه، از نگاه مرام و معرفتی پای کار ملت باشند. مردمی را که در این شرایط همچنان برای انقلاب و جمهوری اسلامی ایستاده‌اند نباید به‌راحتی با یک قیمت دلار، سکه و پراید از دست داد. تمرکز دشمن این روزها کاملا روی اقتصاد است و بالا رفتن عجیب و بعضا روانی برخی قیمت‌ها، مشخصا با هدایت عامل بیرونی رخ می‌دهد؛ ولی با مردم باید صحبت کرد و در مسیر اصلاح امور گام برداشت. باشد که شرمنده شهدا نشویم.

مهدی گیوه‌کی - مدیر مسئول

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها