یک درگیری حل‌نشده در خانه، می‌تواند باعث ایجاد گره در جسم و روح شما شود. گرهی که فقط به این دلیل که از در خانه خود عبور می‌کنید و سپس وارد محل کارتان می‌شوید از بین نمی‌رود.
کد خبر: ۱۳۹۱۷۹۴

براساس تحقیقات جدیدی که در مجله روانشناسی کاربردی منتشر شده است، این تعارض ممکن است بر کار شما تاثیر بگذارد؛ البته به گونه‌ای که انتظارش را ندارید. مشکلات در خانه اگر چه ممکن است بر خلق و خو و انرژی شما تاثیر منفی بگذارد اما ممکن است شما را در حین کار مفیدتر کند! پژوهشگران دریافتند که کارگرانی که قبل از کار یک تعامل «غیرمتمدنانه» داشته‌اند، با ارائه کمک به همکاران خود، چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه‌ای، با احساس ناراحتی خود بهتر کنار آمدند. پس از مشاجره، کارگران با وجود آن‌که روحیه بدی داشتند اما همچنان به دیگران کمک می‌کردند. این گزارش چند مطالعه متفاوت داشت. در یک مطالعه روی ۲۲۶ نفر، از کارمندان خواسته شد تا یک تعامل خوب یا ناخوشایند اخیر را به‌یاد بیاورند. آنهایی که یک تعامل ناخوشایند را به‌یاد می‌آوردند، نسبت به کسانی که تعاملی خوب را به یاد می‌آوردند، فرسوده‌تر بودند یا حال‌شان بدتر بود. در مطالعه دیگری، محققان با ۱۱۱ زوج با درآمد دوگانه مصاحبه کردند. از یکی از زوجین در مورد خلق و خو و این‌که چقدر در طول روز کاری به دیگران کمک کرده است، سؤال شد. از زوج دیگر نیز پرسیده شد که آیا آنها قبل از کار، تعاملی با یکدیگر داشته‌اند که حاوی توهین یا بی‌احترامی بوده است؟

زوجینی که آن روز صبح شریک‌شان با آنها دعوا کرده بودند، گزارش دادند که هم در محل کار بدخلق هستند و هم به دیگران کمک بیشتری می‌کنند.

یافتن علل این ارتباط عجیب: کمک به همکاران باوجود داشتن مشکلات شخصی، در واقع باعث می‌شود که کارمندان پس از بازگشت به خانه در روحیه بهتری قرار بگیرند. با این حال، کمک به همکاران در کارهای مربوط به شغل‌شان، کارکنان را در وضعیت بدتری از نظر خستگی و فرسودگی روحی و جسمی نیز قرار می‌دهد.
براندون اسمیت، مربی شغلی و روان‌درمانگر می‌گوید: «این موضوع چندان تعجب‌آور نیست. چنین افرادی در خانه احساس کمبود شایستگی، اعتماد به نفس و ارتباط می‌کنند. وقتی که وارد محل کارشان می‌شوند، با کمک کردن به دیگران و برقراری ارتباط به همان چیزی می‌رسند که به دنبال آن هستند.»

جدا از کمک کاری، ارائه مشاوره به همکاران در مورد یک موضوع شخصی نیز می‌تواند به فرد کمک کند به گونه‌ای احساس اعتبار کند؛ همان چیزی که در خانه خود احساس نمی‌کند. اسمیت می‌گوید گویی شما در حال «پر کردن یک سطل» هستید؛ سطلی که در خانه پر نمی‌شود. با این حال، کمک کاری یا عاطفی این خلأ را پر نمی‌کند. دادن مشاوره یا نصیحت کردن یک همکار در مورد این‌که چگونه مشکلات شخصی خود را مدیریت کند، می‌تواند به نوعی «پرداخت سریع و آسان» برای خواسته‌های خود باشد؛ البته بدون این‌که هیچ بازخورد واقعی ارائه دهد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها