با افت ۸ هزار واحدی

شاخص بورس منفی شد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۲۹ آذرماه) با هشت هزار و ۸۱۳ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۲ هزار واحدی ایستاد.
کد خبر: ۱۳۹۱۵۴۵

به گزارش جام جم آنلاین، شاخص هم‌وزن با ۹۰۶ واحد کاهش به ۴۴۲ هزار و ۳۹۸ واحد و شاخص قیمت با ۵۳۹ واحد افت به ۲۶۳ هزار و ۳۴۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول، هشت هزار و ۲۸۱ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۲ هزار و ۸۷ واحد کاهش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۲۸۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۸ هزار و ۵۲ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین گسترش سرمایه گذاری و توسعه صنعتی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) با ۲۵۷ واحد، بیمه دانا (دانا) با ۲۰۹ واحد، سرمایه گذاری رنا (ورنا) با ۱۰۰ واحد، سرمایه گذاری سایپا (وساپا) با ۹۹ واحد و گروه دارویی سبحان (دسبحا) با ۹۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۱۴۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۹۲۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۶۴ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۷۹۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۶۴۸ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۵۱۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، نوش مازندران (غنوش) و سرمایه‌گذاری سایپا (وساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۸۹۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۷۶۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۱۱ واحد کاهش داشت و به ۱۹ هزار و ۶۳ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۴۵۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۵۷ هزار و ۳۰۰ نوبت بود.

پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، صنعتی مینو (غصینو)، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر (پارتا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در ادامه پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پالایش نفت شیراز (شراز)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، فرابورس ایران (فرابورس)، بانک دی (دی)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و پلیمر آریاساسول (آریا) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها