سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ؛

ارائه خدمات رایگان ۹ مرکز درمانی به بیماران تالاسمی استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی؛

پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری های غیرواگیر با استفاده از ظرفیت رابطان سلامت

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: برخی از بیماری‌های غیر واگیر مانند بیماری‌های قلب و عروقی در صدر، انواع سرطان‌ها و حوادث جاده‌ای می‌تواند قابل پیشگیری باشد اگر از ظرفیت رابطان سلامت استفاده و خلاءهای موجود ترمیم شود.
کد خبر: ۱۳۹۰۴۴۱

پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری های غیرواگیر با استفاده از ظرفیت رابطان سلامت

 


 دکتر سید جواد پورنقی در همایش سلامت محله که ۲۰ آذر ماه در دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: چشم انداز سلامت با مشارکت مردم روشن می شود.


وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف دولت، تامین سلامت است، اعلام کرد: سلامت بدون مشارکت مردم به نقطه خوبی نمی رسد.


دکتر پورنقی با اشاره به اینکه نقش دیگر دستگاه ها و نهادها در حوزه سلامت پررنگ است، افزود: مشارکت‌های عمومی یکی از این نهادهاست و نقش موثری در سیستم سلامت دارد.


وی با بیان این که اجرایی شدن مباحث قانونی، چالشی است که با آن مواجه هستیم، ادامه داد: حضور رابطان و مشارکت عمومی به عنوان حلقه ای مفقوده می تواند اجرای قوانین را تقویت کند.


این مقام مسئول، حوزه بهداشت را یکی صحنه های مشارکت عموم ذکر و اضافه کرد: سفیران سلامت، کار دشوار ارتباط چهره به چهره در این بخش را تسهیل می کنند.


وی خاطرنشان کرد: جمع رابطان و سفیران سلامت می تواند مرجع علمی برای جامعه در حوزه سلامت و پاسخگو به سوالات عموم باشند و توامان بازخوردها را برای اصلاح و تدوین سیاست های کلان منعکس کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه داشتن نظام مستحکم و دستیابی به توسعه با دریافت بازخوردهای محیطی ممکن می شود، ابراز کرد: در نظام سلامت این مهم باید با مشارکت رابطان تقویت شود.


وی با بیان اینکه اجرای بسیاری از موارد قانونی و طرح های سلامت نیازمند مشارکت عمومی است، ادامه داد: مشارکت عمومی مردم در واکسیناسیون کرونا و کسب دستاوردهای برجسته در این خصوص، مثالی از این نقش مهم است.


دکتر پورنقی با بیان اینکه تبدیل علم و آگاهی به باور و یقین، نیاز کنونی است، اعلام کرد: مشارکت رابطان سلامت در این بخش بسیار مهم است. / خراسان شمالی ـ خبرنگارجام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها