یک شرکت لبنیاتی، ۸تن آنتی‌بیوتیک را احتکار کرد!

ماست‌بندی با طعم آنتی‌بیوتیک!

درحالی که مدت زمان زیادی از انتشار اخبار احتکار ۳۰تن ماده اولیه دارو توسط یکی از شرکت‌ها نمی‌گذرد، بازرسان وزارت بهداشت از احتکار هشت تن ماده اولیه دارو توسط یک شرکت لبنیاتی خبر می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۹۰۴۰۷

ابوالقاسمی، مدیرکل نظارت گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی درباره جزئیات این ماجرا توضیح می‌دهد: در شرکت لبنیاتی چند سردخانه مشاهده شد و پس از بازشدن در‌های سردخانه با مقادیر زیادی ماده اولیه دارو مواجه و متوجه شدیم در یکی از چهار انبار شرکت لبنیاتی مواد اولیه داروی کوآموکسی‌کلاو احتکار شده بود.

او گفت این دارو‌ها سال ۹۹ وارد کشور شده و اطلاعات آن بر خلاف رویه‌های موجود جایی ثبت نشده است. موضوع احتکار آنتی‌بیوتیک‌ها همچنین از زبان همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شده است. نجف‌آبادی گفته است، معمولا زمانی که قیمت دارویی افزایش می‌یابد شرکت‌های دارویی مبادرت به فروش دارو نمی‌کنند و دارو‌ها در کارخانجات دپو می‌شود تا قیمت جدید تعیین تکلیف و اعلام شود.

ورود دستگاه‌های نظارتی به موضوع دارو و گزارش سازمان بازرسی در شرایطی است که ذبیح‌ا... خداییان رئیس سازمان بازرسی در اظهار نظری اعلام کرده است: کم‌کاری احتمالی شرکت‌های داروسازی در ارتباط با کمبود برخی دارو‌ها در حال بررسی است. در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا کارخانه‌های داروسازی مواد اولیه داشتند، در تولید دارو کوتاهی کرده و کاهش تولید داده‌اند؟ اگر به نتیجه کوتاهی در تولید یا احتمال احتکار دارو برسیم، برخورد جدی می‌شود.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها