فرانسه با شکست لهستان، برای رقبا خط و نشان کشید

رکوردها در تسخیر امباپه

امباپه، فاصله‌ای تا اسطوره شدن ندارد

برو جادو کن پسر

امباپه حتی اگر با اختلاف سه، چهار گل برترین گلزن جام بیست و دوم شود اما تیمش به عنوان قهرمانی نرسد هرگز از او به عنوان اسطوره یاد نخواهند کرد مگر این‌که با خروس‌ها برای دومین‌بار متوالی قهرمان جام‌جهانی شود. او تا الان 5گل زده و در صدر جدول گلزن‌هاست.
کد خبر: ۱۳۹۰۰۹۳
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

او در دیدار با لهستان 2گل زد و به نخستین بازیکنی تبدیل شد که در ۲۴سالگی موفق به ثبت ۹گل در ادوار جام‌جهانی شده است. وی همچنین از رکورد پله ستاره اسبق فوتبال برزیل نیز عبور کرد، چیزی که باعث شد تا پله که اکنون در بستر بیماری است به او تبریک بگوید. کیلیان برای تبدیل شدن به اسطوره امشب باید مقابل انگلیس گرد و خاک کند و جادویش را نشان دهد. امباپه در جام‌جهانی قبلی 20ساله بود و در این جام‌جهانی 24ساله است. این سن و سال و این تعداد گل از همین الان هم از او شمایل یک اسطوره ساخته است. اما برای اسطوره شدن کیلیان زود نیست؟
     
الماس خروس‌ها
مصاف امشب فرانسه و انگلیس در یک چهارم نهایی جام‌جهانی 2022 یکی از بزرگ‌ترین نبردهای تاریخ جام‌جهانی است. یک طرف شاگردان دشان و یک طرف هم شاگردان ساوت‌گیت. فرانسه در اندیشه دفاع از عنوان قهرمانی و انگلیس در اندیشه قهرمانی پس از 56 سال. هر دو تیم یکی دو جین ستاره دارند و البته که امباپه برای خروس‌ها مثل یک الماس می‌درخشد. آیا درخشش او در یک چهارم نهایی هم ادامه پیدا می‌کند؟ نبرد فرانسه - انگلیس دنیا را به خود جذب کرده و همین فشارها را روی این بازیکن بیشتر می‌کند و اینجاست که او باید هنر خود را نشان دهد. اکنون وقت اسطوره شدن است. یا الان یا هیچ وقت. شاید با توجه به 24 ساله بودن کیلیان فرصت زیادی پیش روی او باشد اما اسطوره شدن در این جام چیز دیگری است زیرا کیلیان فاصله‌ای با آن ندارد. 

آمار و ارقام کیلیان امباپه

24
چند خط قبل درباره این موضوع نوشتیم. مگر چند بازیکن 24 ساله در تاریخ وجود دارد که دو جام‌جهانی پشت سر هم بازی کند؟ این 24 ساله فعلا یک بار هم قهرمان شده و شاید چیزهای بیشتری در انتظار اوست. هم قهرمانی و هم کسب عنوان برترین بازیکن و برترین گلزن جام 22.

243

کیلیان تا اینجای جام 243 دقیقه بازی کرده است. تنها مسابقه‌ای که در آن تعویض شد در دیدار فرانسه با تونس بود که دقیقه 63 جای خود را به کینگزلی کومان داد. 

9
امباپه در دو جام‌جهانی روسیه و قطر 9 گل به ثمر رسانده و امشب می‌تواند در دیدار با انگلیس رکورد شگفت‌انگیز و عالی خود را بهبود ببخشد. البته که ارزش رکورد او با گل زدن به تیمی همچون انگلیس بیشتر خواهد شد. 

403
این جدیدترین قیمت کیلیان امباپه است. قیمت این 24 ساله روز به روز بالاتر می‌رود و انگار دیگر تا مدت‌ها رقیبی از این لحاظ برای او نیست. براساس آخرین ارزیابی‌ها او 403 میلیون یورو ارزش دارد. رئال مادرید به شدت خواهان اوست.

منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها