درباره گونزالو راموس؛ اولین بازیکنی که در قطر «هت‌تریک» کرد

ستاره جام

تا قبل از بازی پرتغال و سوئیس در مرحله یک چهارم نهایی جام‌جهانی، همه صحبت‌ها در مورد نیمکت‌نشینی کریس رونالدو بود، اما پس از سوت پایان بازی، صحبت‌ها از گونزالو راموس بود که بنا به تشخیص سرمربی پرتغال به جای کریس در نوک حمله این تیم قرار گرفت و اولین هت‌تریک جام۲۲ را به نام خودش ثبت کرد. مهاجمی که با ۲۱سال و ۱۶۹روز حالا جوان‌ترین بازیکنی است که در جام‌جهانی هت‌تریک می‌کند.
کد خبر: ۱۳۸۹۹۵۲
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش

مهاجم این فصل بنفیکا برای زدن اولین گلش در جام‌جهانی فقط ۱۷دقیقه نیاز داشت تا آغازگر آتش‌بازی پرتغالی‌ها در شب پیروزی ۶بر یک مقابل سوئیس باشد. او گرچه ۷۴دقیقه در زمین بود، اما در کنار گلزنی، در دیگر بخش‌ها هم عملکرد بهتری نسبت به هم‌تیمی‌هایش داشت. او آمار بیشترین شوت (۶)، بیشترین شوت در چارچوب (۵) و بیشترین لمس توپ در محوطه جریمه حریف (۶) را به نام خودش ثبت کرد. البته او در فصل جاری هم در ترکیب بنفیکا نشان داد که تا چه اندازه بازیکن بااستعدادی است. او در ۲۱بازی این تیم تاکنون ۱۴گل زده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد که مزیت نیمکت‌نشینی کریس، ظهور ستاره‌ای همچون راموس بوده است.

۲
ژائو فیلیکس به سومین بازیکن تیم‌ملی پرتغال تبدیل شد که توانست در یک بازی جام‌جهانی، ۲پاس گل به هم‌تیمی‌هایش‌بدهد.

۳
گونزالو راموس بعد از میروسلاو کلوزه در جام‌جهانی ۲۰۰۲، حالا دومین بازیکنی است که در اولین بازی‌اش در جام موفق به هت‌تریک می‌شود.

۳۹
پپه با گلزنی مقابل سوئیس به یک رکورد مهم در جام‌جهانی رسید. او با ۳۹ سال و ۲۸۳ روز حالا پیرترین بازیکنی است که توانسته در مرحله حذفی جام‌جهانی برای تیمش گلزنی کند.

۳۱
با نیمکت‌نشینی رونالدو مقابل سوئیس روند ۳۱ بازی متوالی او برای پرتغال در جام‌های بین‌المللی شکسته شد. او آخرین بار سال ۲۰۰۸ مقابل سوئیس نیمکت‌نشین بود.

۶
بعد از باخت ۸ بر یک سوئیس مقابل انگلیس در سال ۱۹۶۳، باخت سه‌شنبه شب این تیم مقابل پرتغال اولین شکست‌شان با ۶ گل در یک بازی بود.

۵
بعد از باخت ۸ بر یک سوئیس مقابل انگلیس در سال ۱۹۶۳، باخت سه‌شنبه شب این تیم مقابل پرتغال اولین شکست‌شان با ۶ گل در یک بازی بود.

ویژه نامه جام 22 روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها