رئیس پلیس فتای ویژه شرق استان تهران خبر داد:

خالی کردن حساب با پیامک جعلی ابلاغیه قضایی

پلیس فتای البرز مجرم حرفه‌ای فیشینگ کاری را دستگیر کرد که فقط ۱۳سال دارد و در مدتی کوتاه اطلاعات ۲۳۴هزار حساب بانکی را هک کرده است. این مجرم برای این‌که ردی از خود باقی نگذارد‌، با پول‌های سرقتی از حساب طعمه‌هایش، رمز ارز خریده بود.
پلیس فتای البرز مجرم حرفه‌ای فیشینگ کاری را دستگیر کرد که فقط ۱۳سال دارد و در مدتی کوتاه اطلاعات ۲۳۴هزار حساب بانکی را هک کرده است. این مجرم برای این‌که ردی از خود باقی نگذارد‌، با پول‌های سرقتی از حساب طعمه‌هایش، رمز ارز خریده بود.
کد خبر: ۱۳۸۷۵۹۱
نویسنده محمد غمخوار - گروه حوادث

به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات پلیسی در این پرونده با طرح شکایت‌های مشابه از مجرمی سایبری در پلیس فتای البرز آغاز شد. یکی از شاکیان در شکایت خود گفت: «دیروز پیامکی از بانک برایم ارسال شد که نشان می‌داد اینترنتی از حسابم برداشت شده است. این برداشت در ساعت تعطیلی بانک انجام شده بود و صبح روز بعد به بانک رفته و متوجه هک حساب بانکی‌ام و برداشت غیرمجاز از آن شدم.»
یکی دیگر از شاکیان هم اظهار داشت:« بعد از این‌که از حساب بانکی‌ام برداشت شد قصد شکایت در پلیس فتا را داشتم که افرادی با من تماس گرفتند و مرا تهدید به شکایت به دلیل کلاهبرداری کردند. آنها مدعی بودند من برایشان لینک مخرب ارسال کرده و حساب‌شان را هک کرده‌ام.» با توجه به افزایش شکایت‌ها، تیمی از ماموران پلیس فتای استان البرز تحقیقات در این باره را آغاز کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد‌، مالباختگان در دام مجرمی فیشینگ‌کار گرفتار شده‌اند. «علیه شما در دادسرای عمومی و انقلاب شکایت شده که جهت مشاهده متن شکوائیه می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید» این پیامی بود که مجرم از طریق تلگرام یا پیامک برای طعمه‌هایش ارسال کرده و آنها را ترغیب به باز کردن لینک مخرب کرده بود. 
پس از ورود مالباختگان به این لینک‌، در قلاب مجرم گرفتار شده و او به راحتی به اطلاعات بانکی و گوشی قربانی دسترسی پیدا می‌کرد. او ابتدا برای نمایش ابلاغیه درخواست مبلغ کمی پول می‌کرد. بعد هم طعمه را به درگاه جعلی بانک کشانده و از این طریق اطلاعات بانکی او را به دست آورده و از حسابش برداشت می‌کرد. مجرم حرفه‌ای به خالی کردن حساب طعمه‌هایش بسنده نکرده و از طریق بدافزارهای نصب شده در تلفن همراه آنها تعداد قابل توجهی پیامک قضایی به سایر شهروندان نیز ارسال کرده بود.‏
با تحلیل رفتاری و آنالیز اقدامات مجرمانه صورت گرفته توسط مجرم مشخص شد حساب بانکی ۲۳۴هزار نفر را هک کرده و بیش از ۳۴۰۰نفر از او شکایت کرده‌اند که ارزش سرقت اینترنتی از شاکیان ۱۰میلیارد ریال بوده است. مجرم با مبالغ سرقتی اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش ارزهای دیجیتال کرده بود تا ردی از خود باقی نگذارد. 
در نهایت متهم که یک فیشینگ‌کار حرفه‌ای بود توسط کاراگاهان پلیس فتا شناسایی و در شهر نظرآباد استان البرز دستگیر شد.
مجرم سایبری که ۱۳سال دارد، پس از دستگیری ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت ولی پس از مشاهده دلایل پلیسی علیه خود گفت: با طراحی وارسال پیامک جعلی ابلاغ الکترونیکی قضایی به صورت انبوه به کاربران فضای مجازی برخی از آنها فریب و با کلیک روی لینک آلوده به بدافزار به درگاه جعلی بانک (فیشینگ) هدایت و از حساب‌شان سرقت می‌کردم. برای اجرای نقشه‌ام بیش از ۲۰۰هزار پیام ارسال کردم. 
رئیس پلیس فتای البرز به کاربران توصیه کرد‌: به هیچ عنوان روی لینک‌هایی که در پیامک‌ها یا پیام‌های شبکه‌های اجتماعی از افراد ناشناس دریافت می‌کنند اعتماد نکرده و کلیک نکنند‌، زیرا مجرمان سایبری در این فضا دنبال کاربرانی هستند که با عملیات روانی آنها قربانی‌می‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها