حفظ هویت ایرانی‌اسلامی با جمال‌الدین اسدآبادی
در میز تاریخ سیاسی برنامه سیاست ایرانی مطرح شد:

حفظ هویت ایرانی‌اسلامی با جمال‌الدین اسدآبادی

همزمان با آغاز رقابت‌های فوتبال

افتتاح رادیو جام‌جهانی با رمز نشاط و وحدت

رادیو جام‌جهانی روز یکشنبه با پیام ارسالی از سوی وزیر ورزش و جوانان و با حضور معاونت صدا، مدیر رادیوورزش، مدیران رادیویی و گزارشگران ورزشی و همچنین خانواده شهیدان عجمیان و رضایی‌مجد به صورت رسمی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۸۷۵۲۹
نویسنده ​​​​​​​سپیده اشرفی - گروه رسانه

این رادیو که به‌صورت فصلی و به مناسبت رقابت‌های جام‌جهانی‌فوتبال آغاز به کار کرده، قرار است به‌صورت ۲۴ساعته به پخش برنامه‌های مختلف از برنامه‌های تولیدی تا پخش رقابت‌های فوتبال بپردازد. استودیوی اصلی این رادیو در کیش و تهران مستقر شده و قرار است از چهره‌های جوان و پیشکسوت برای اجرای این برنامه‌ها استفاده شود.

همچنین علی بخشی‌زاده، معاون صدای رسانه‌ملی در این مراسم عنوان کرد: رادیو برای جام‌جهانی تدارک ویژه‌ای دیده است. کمااین‌که رسانه‌ملی در گستره ۶۵ شبکه تلویزیونی و ۹۹ شبکه رادیویی با موضوعات مختلف در خدمت مردم بوده است. ما در رادیو برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای جام‌جهانی داریم و دو راهبرد اصلی نشاط و وحدت را مد نظر قرار داده‌ایم.

وی کرد: رادیو جام‌جهانی با ۵۱۸ برنامه و ۲۷ عنوان فعالیت خواهد کرد که معادل ۴۷۰ ساعت برنامه است. تلاش کردیم آرایشی منطقی بین شبکه‌های رادیویی داشته باشیم. درخواستی که از برنامه‌سازان داشتم این بود که به واسطه نشاطی که برنامه‌های ورزشی دارد، تلاش کنیم تا ریتم این برنامه‌ها قدری تندتر باشد. می‌دانیم که بی‌نقص نیستیم، اما تعامل سازنده با مخاطب می‌تواند برای‌مان کارگشا باشد. بخشی‌زاده همچنین به رادیوورزش بانوان اشاره کرد که به گفته او، حرکتی نوآورانه بوده و جامعه زنان از آن حمایت کرده است.

همچنین در این مراسم، مهدی آذرمکان، مدیر رادیوورزش و رادیوی تازه‌افتتاح‌شده جام‌جهانی عنوان کرد: باید از رئیس سازمان صداوسیما تشکر کنم که از ما حمایت کردند تا در مدت کوتاهی بتوانیم این رادیو را به سرانجام برسانیم. البته رسانه‌ملی همیشه یار دوازدهم تیم ملی بوده و تلاش کرده تا زحمات انجام‌شده را به بهترین شکل به تصویر بکشد. پیش از این جلساتی در شورای ورزش سازمان داشتیم و تصمیم‌های خوبی در این رابطه گرفته شد.

وی تصریح کرد: رادیو جام‌جهانی به‌صورت ۲۴ساعته است که از ساعت ۶ صبح تا ۱۳ برنامه‌های تولیدی، از ۱۳تا یک بامداد، رقابت‌های زنده فوتبال و از یک تا ۶ صبح، مسابقات برتر را پخش خواهد کرد.

اما بخشی از تلاش‌ها برای راه‌اندازی رادیو جام‌جهانی با همراهی منطقه آزاد کیش صورت گرفته کمااین‌که یکی از استودیو‌های اصلی این رادیو در کیش مستقر شده است. مهدی کشاورز، مدیر منطقه آزاد کیش در این مراسم به جلساتی اشاره کرد که با رادیوورزش و برای راه‌اندازی رادیو جام‌جهانی داشته است. وی تاکید کرد: در جزیره کیش دنبال ایده‌های خوب هستیم و برای رسیدن به آنها، شاخص‌هایی را در نظر گرفته‌ایم. به همین دلیل از همه ایده‌های نوین در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در این مدت، ۲۲ فستیوال برای جام‌جهانی تعریف شده بود که درنهایت چند فستیوال آن اجرا شد. ۱۷۵۰ اثر کاریکاتور از ۷۲ کشور به مسابقه رسیده بود. درعین‌حال، ۱۰۰ سرود با موضوع خلیج‌فارس، ایران و کیش به دست ما رسید که امیدبخش و آینده‌نگرانه بود.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها