قطر -اکوادور، ساعت 19 و 30 دقیقه امشب در بازی افتتاحیه به مصاف هم می‌روند

و اینک جام‌جهانی

برای قطری‌ها همه چیز تازگی دارد؛ مثل قدم‌زدن روی سطح کره ماه با دمپایی و دشداشه عربی. اولین حضور در جام‌جهانی به‌واسطه اولین میزبانی این تورنمنت و حالا بازی افتتاحیه. قطر - اکوادور؛ بازی شماره 1 از 64 بازی جام.
کد خبر: ۱۳۸۷۴۱۰

قطر نهمین میزبان جام‌جهانی به شمار می‌رود که در بازی افتتاحیه هم حضور دارد. اما شاید امشب یک تابو شکسته شود. تا به حال هیچ یک از میزبا‌نان قبلی جام‌جهانی در بازی افتتاحیه شکست نخورده‌اند و قطر در مسیر این سنت دیرین، وظیفه سنگینی به دوش می‌کشد.
پیشتر مکزیک در مصاف با شوروی در افتتاحیه جام‌جهانی 1970 همین وضعیت را داشت. یک تیم ضعیف‌تر که به عنوان میزبان جام باید با یک تیم قوی‌تر بازی می‌کرد.
آن روز ایگناسیو کالدرون، دروازه تیم‌ملی مکزیک را در حضور 107 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزتک بسته نگه داشت تا دیدار افتتاحیه صفر بر صفر مساوی شود.
40 سال بعد در افتتاحیه جام‌جهانی 2010 هم خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند شاید آفریقای جنوبی، اولین میزبان بازنده افتتاحیه باشد اما بازی آفریقای جنوبی و مکزیک در حضور نلسون ماندلا یک بر یک مساوی شد. حالا در شرایطی که امیر قطر در کنار اینفانتینو در جایگاه ویژه ورزشگاه البیت می‌نشیند، توپ جام‌جهانی 2022 قطر با پای مهاجمان قطری به گردش در می‌آید.
دو تیم تاکنون سه بار با هم بازی کرده‌اند که هر سه بازی دوستانه و در قطر برگزار شده است. سهم هر تیم یک پیروزی بوده و یک بازی هم با تساوی تمام شده است. آخرین بازی‌شان در اکتبر 2018 بود که قطر با نتیجه 4 بر 3 پیروز شد. در چهار افتتاحیه قبلی چهار گل بین تیم‌ها رد و بدل شده و این یعنی 4.25گل در هر بازی. آخرین بار که بازی افتتاحیه در روز یکشنبه برگزار شد، جام‌جهانی 1982 بود که بلژیک با یک گل آرژانتین را شکست داد. نکته دلگرم‌کننده برای هواداران قطری این است که تیم‌ملی‌شان در تمام سه بازی قبلی در ورزشگاه البیت به پیروزی رسیده و در مجموع 9 گل زده‌اند.

سرمربی قطر: منتظر لحظه تاریخی هستیم

فلیکس سانچز، سرمربی تیم‌ملی فوتبال قطر در آستانه افتتاحیه جام‌جهانی و دیدار با اکوادور در نشست خبری تاکید کرد: این روز بسیار مهمی برای ما و یک لحظه تاریخی است. ما سرمایه‌گذاری هنگفتی در این کشور داشته‌ایم. وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم از فوتبال لذت ببریم و حرف‌مان را در زمین فوتبال بزنیم. امیدوارم همه کشورهای جهان برای لذت بردن از این رخداد با یکدیگر متحد شوند. سانچز افزود: می‌دانیم که چالش بزرگی برای ما وجود خواهد داشت ولی مابسیار مشتاقیم که این مسابقه را انجام دهیم و از حضور در اینجا بسیار خوشحالیم.

منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها