قائم‌مقام رئیس صداوسیما در جمع فعالان دانشجویی عنوان کرد

ساخت تصاویر توهمی در شبکه‌های معاند

وحید جلیلی، قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی در جمع گروهی از فعالان دانشجویی پیرامون وقایع اخیر سخنرانی کرد که در بخش‌هایی از آن آمده است:کسانی که ۴۰ سال است برای آرزو‌های ناکام‌شان روزشماری می‌کنند و نظام طبق پیش‌بینی‌های‌شان تابه‌حال، بار‌ها و بار‌ها در دهه ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ سقوط کرده است چطور می‌توانند به دیگران پز «واقع‌بینی» بفروشند و به ما تصویر درستی از واقعیت بدهند؟
کد خبر: ۱۳۸۷۳۹۶

طبیعی است که هم غرب و هم غربزده‌ها از زاویه خودشان به ایران نگاه می‌کنند و البته در مواجهه با ایران نه تماشاگر و پژوهشگر که بازیگر و کنشگر فعالند.

باید بتوانیم مسائل‌مان را واقعیت‌های روزمره‌مان را با معارف خودمان و براساس تجربه زیسته دینی و انقلابی‌مان بفهمیم. نمی‌شود دشمنان و مغرضان، برای ما کلمه و گزاره تولید کنند و مفهوم بسازند و ما با کلیدواژه‌های آن‌ها از واقعیت اجتماعی و تاریخی‌مان، تصویر به‌دست‌بیاوریم. قاعدتا وقتی از لحاظ نرم‌افزاری به ادبیاتی که بیگانگان و مغرضان تولید می‌کنند متکی یا آلوده شویم، در رفتارهای‌مان هم تحت‌تأثیر همان‌ها عمل یا بی‌عملی خواهیم کرد.

این همه سرمایه‌گذاری روی بی‌بی‌سی و ایران‌اینترنشنال و من‌و‌تو و… از یک‌سو و سلبریتیسم آکادمیک از سوی دیگر برای ساختن همان تصویر توهمی است. نمی‌خواهم بگویم گزاره‌های آن‌ها را ندید بگیریم، نه! آن‌ها را هم بشنویم، ولی تلاش کنیم ببینیم آیا منظومه معرفتی - تجربی خود ما ابزار‌هایی زاویه‌دید‌هایی در اختیارمان قرار نمی‌دهد تا درک بهتری از میدان پیدا کنیم؟ امروز غرب، چون از تسلیم «جمهور» ی، که به اسلامی‌بودن مفتخرند ناامید است و می‌داند هیچ‌گاه در ایران دوباره به تخت نخواهد نشست، امیدی جز «تضعیف» حکومتی که قادر به سرنگونیش نیست ندارد. به غربزده‌های ایران گفته بود من با تحریم‌های فلج‌کننده و کمرشکن، ایران را تسلیم می‌کنم و اگر جمهوری اسلامی نابود نشود، کاملا در نظم جدید غربی دنیا مضمحلش خواهم کرد. از سال ۱۳۹۰، بار‌ها اعلام کردند که تحریم‌های ما فلج‌کننده است.

اسلاف بن‌سلمان و اسلاف صهیونیست‌ها در قلعه بنی‌قریظه فکر می‌کردند کار محمد (ص) را تمام خواهند کرد، اما تقدیر خدا این بود که به ایرانی‌ها این توفیق را بدهد که در برابر اتحادِ یهود معاند و عرب جاهلی، زمینه‌ساز ضربتی شوند که با عبادت ثقلین برابری می‌کند. حالا دوباره یهود معاند و عرب جاهلی متحد شده‌اند و انقلاب اسلامی خیز جدید تمدن ایرانی برای مهیا کردن زمینه ظهور و به اذن خدا ضربه نهایی خاتم‌الاوصیا است. پیامبر فرمود اگر دانش در ثریا باشد اهالی این تمدن به آن دست خواهند یافت و هنوز نیم قرن از انقلاب اسلامی نگذشته، غرب از تماشای رتبه ایران در نانو و زیست‌فناوری و ماهواره و موشکی و هسته‌ای و واکسن و رصدخانه و … سراسیمه شده؛ حالا غربزده‌ها می‌خواهند ما را از مودت اهل‌بیت (ع) به پیروی عرب جاهلی دعوت کنند، چون گاو شیردهی برای غرب است. غیر از این است که غلامان کراواتی و کنیز‌های برهنه ایران‌اینترنشنال، زرخرید عرب جاهلی اره به دست هستند؟ گوش به فرمان‌های داخلی حرمسرای رسانه‌ای آل‌سعود هم بعد از خوابیدن غائله یا خودکشی خواهند کرد یا به یوتوپیای در حال انقراض‌شان پناهنده خواهند شد و بقیه هم ان‌شاءا... از جادوی شیطان‌بزرگ رها می‌شوند و به کاروان تعالی ایران سربلند و پیشرو ملحق خواهند شد و به حال هیستریک امروزشان خواهند خندید.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها