فرماندار مهران :

تمام دستگاه‌های اجرایی استان در اربعین خدمات‌رسانی کردند

فرماندار مهران گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان در ایام اربعین درگیر خدمات‌رسانی، ایجاد زیرساخت و یا برپایی موکب بودند
کد خبر: ۱۳۸۶۷۲۹

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ علی‌عباس شفیعی در نسست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام افزود: در ایام اربعین استاندار ایلام بصورت ۲۴ شبانه روز در مهران مستقر بود و تمام دستگاه‌های اجرایی استان در ایام اربعین درگیر خدمات‌رسانی، ایجاد زیرساخت و یا برپایی موکب بودند.

وی ادامه داد: روزانه ۱۴۰ هزار بشکه نفت در مهران استحصال می‌شود که تاکنون مالیات شرکت‌های فعال در این حوزه به استان نمی‌آمد اما تلاش‌های بسیاری انجام گرفت تا پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب به استان منتقل شود تا اینکه این آرزوی دیرینه مردم ایلام با پیگیری‌های استاندار ایلام محقق شد و از این طریق سالیانه بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به استان تزریق می‌شود.


وی با بیان اینکه سالانه حدود ۱۰ میلیون تردد از مرز مهران صورت می‌گیرد اضافه کرد: امسال ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند و در ۱۰ روز منتهی به اربعین ۳۴۰ هزار تردد خودرو در شهر مهران ثبت و ۱۶۰ هزار خودرو در شهرستان مهران پارک شده بود.


شفیعی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین پایانه مرزی، پایانه‌ برکت، پارکینگ اربعین، شهر مهران و مسیر پل زائر تا پایانه مرزی در ایام اربعین به صورت زنده پایش تصویری می‌شد.


وی ادامه داد: با وجود افزایش ۱۰۰ درصدی پارک و تردد خودروها در شهرستان مهران، شاهد ۲۴ درصد کاهش تصادفات بودیم.


فرماندار مهران با اشاره به اینکه جمعیت مهران حدود ۱۵ هزار نفر است افزود: در برخی از شب‌های منتهی به اربعین بیش از ۳۰ هزار زائر در این شهر اسکان می‌یافتند.

شفیعی ببان داشت: دو میدان نفتی در شهرستان داریم که یکی از مطالبات مردم مهران توسعه میدان نفتی آذر و شروع به کار میدان نفتی چنگوله است و برای توسعه میدان نفتی آذر، حفر ۸ حلقه چاه در دست اقدام است که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال در شهرستان خواهد داشت.


وی گفت: میدان نفتی چنگوله با ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بشکه نفت، یکی از ذخایر نفتی مهم به شمار می‌رود که مقدمات حفاری آن فراهم شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها