به همت روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران نشستی برای بررسی نخستین جشنواره فرهنگی هنری مهر ایران با حضور شعرا و دست اندرکاران حوزه فرهنگی به نام کشور برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۸۶۰۲۱
نویسنده امیر حسین اصغری - خبرنگار

به گزارش جام جم آنلاین، یکشنبه 15 آبان 1401 نشستی در محل ساختمان مرکزی بانک قرض الحسنه مهر ایران با حضور شعرا و فرهنگیان به نام کشور برگزار شد.

در این نشست با هدف بالا بردن کیفیت مطالب ارسال شده به نخستین جشنواره فرهنگی هنری مهر ایران مسئولان به هفکری با شعرا و فرهنگیان به نام کشور نشستند.

در ابتدای جلسه دکتر محمودرضا اکرامی فر از افراد صاحب نام در حوزه فرهنگ و رسانه به معرفی مدعوین به جلسه پرداخته و هدف از برگزاری این نشست را هم فکری برای بالا بردن کیفیت شعر های ارسال شده به جشنواره مهر ایران، سنت الهی توصیف کرد.

سپس در ادامه روح الله قاسمیان مشاور مدیر عامل و رئیس روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از تلاش این جشنواره برای تحول در مبحث فرهنگ قرض الحسنه در اذهان مردم کشور سخن گفت. 

وی ادامه داد: با پیشنهاد سایر دست اندرکاران بنابر برگزاری جشنواره ای برای معرفی هر چه بیشتر سنت الهی و فرهنگ نیکوی قرض الحسنه به افکار مردم شد. در خصوص قرض الحسنه سابق بر این نیز جشنواره هایی برگزار شده است، اما تاکنون هرگز این کار به دست بانکی که سکان دار قرض الحسنه در کشور شناخته می شود اجرا نشده. 

قاسمیان گفت: یکی از سه بخش این جشنواره مبحث فرهنگی است؛ که در این حوزه سنت قرض الحسنه در حوزه شعر و سرود مغفول و مظلوم است لذا از اساتید کارگروه شعر و رسانه حاضر در جلسه انتظار دارم راهکارهایی را تهیه کنند که در پایان این جشنواره کتابچه ای برای قرض الحسنه تهیه شود و همچنین امکان تنظیم گروه سرود و تواشیح برای مبحث قرض الحسنه فراهم شود و بتوان از این امکانات در مراسم های مختلف برای معرفی قرض الحسنه استفاده کرد. 

وی ادامه داد: بانک قرض الحسنه حدود 14 میلیون مشتری دارد که از خوش حساب ترین مشتریان بانکی هستند. همچنین بانک قرض الحسنه بیشترین رشد در حوزه بانکی را دارد و این به این معناست که مردم تعامل خوبی با قرض الحسنه دارند. همچنین ما تصمیم داریم که در صورت پیشرفت مناسب این جشنواره، هر سال از این نوع جشنواره ها را برگزار کنیم و دبیرخانه جشنواره قرض الحسنه را دائمی کنیم .

در ادامه جلسه، آرش شغاعی از شاعران به نام و روزنامه نگار و دکترای ارتباطات گفت: با توجه به تجربیات بنده در حوزه بنده ایده این جشنواره با توجه به فقر آن بسیار خوب است؛ اما نکته این است که این ایده های خوب استمرار یابد. همچنی  در حوزه رسانه می توانید از ظرفیت گروه های اقتصادی فعال و رسانه های پیشکسوت درخواست همفکری و مشورت برای تهیه مطلب نمود.

قاسمیان نیز در پاسخ گفت: در حوزه کارگروه رسانه و تولید محتوا ما بسیار فعال هستیم و برای نمونه به برنامه آوای قرض نیکو در رادیو گفتگو اشاره کرد.

در ادامه رضا  عبداللهی از شاعران به نام و مسئول انجمن های شعری وزارت ارشاد گفت: در مبحث کانون های ادبی نیازمند کار برای راه اندازی آنها هستیم. همچنین در 16 استان کانون های ادبی تشکیل شده است که حدود 2000 عضو دارد. ما درخواست داریم که مشخص شود چه تسهیلاتی برای این فعالیت های ادبی در نظر گرفته شده است 

در پاسخ از سوی مسئولان جشنواره پاسخ داده شد: جوایز جشنواره برای نفر برتر 15 میلیون تومان جایزه نقدی و لوح تقدیر و وام قرض الحسنه در نظر گرفته شده است. همچنین دونفر قابل تقدیر 5 میلیون تومان جایزه نقدی و لوح تقدیر و وام قرض الحسنه دریافت خواهند کرد.

همچنین در ادامه این نشست، علی محمد مودب مدیر عامل شهرستان ادب و از شعران برجسته کشور گفت: مبحث قرض الحسنه از متن شریف قرآن استخراج شد و قطعا برای همگان بسیار مهم و سودمند است. نظام اقتصادی به گونه ای در حال حرکت که ما همواره با مفهوم قرعه کشی و بخت و شانس در جامعه روبرو می شویم؛ این زندگی شانسی نتیجه اش یک برنده و میلیون ها بازنده خواهد داشت. اینگونه قمار و خشم رواج پیدا می کند و به جایی ختم می شود که مامور نیروی انتظامی در خیابان چاقو می خورد.

وی ادامه داد: اینجانب برخورد با خدمات بانک مهر ایران داشته ام و بسیار راضی هستم و نحوه کارکرد افتتاح الکترونیکی حساب و پیشرفت کار به صورتی انجام که که کاملا با حفظ وقت و شان مراجعه کننده همخوانی داشت.

علی محمد مودب ادامه داد: زمانی که در حوزه اجرا اینگونه است، در حوزه مفهوم سازی برای کسترش فرهنگ قرض الحسنه خواه یا ناخواه باید به جنگ نظام بانکی که قرعه کشی و بخت ازمایی و را گسترش می دهد رفت . اگر بودجه برای این کار نیست هم باید از توان سایر دستگاه ها مانند صدا و سیما با گفتگو و مذاکره استفاده نمود.

وی ادامه داد: باید از صدا و سیما درخواست کرد که نه به عنوان تبلیغ و کار بلکه به عنوان یک وظیفه از گسترش فرهنگ قرض الحسنه حمایت نماید. ما نیز به عنوان قشر فرهنگی پای کار برای تولید محتوا هستیم .

مودب تاکید کرد که مبحث قرض الحسنه یک بحث بسیار مهم است که گسترش آن قطعا دل امام زمان (عج) را شاد خواهد کرد، پس نگاه ما نباید صرفا یک کار فرهنگی برای یک ساختار خیریه باشد. این یک نبرد تمدنی با انسان نیولیبرال و انسان بیزینس شده برای نجات فطرت انسانی است.

وی توصیه کرد که نشست های بیشتری برگزار شود و بزرگان و ادیبان برجسته به تبیین پیشینه و مفهوم قرض الحسنه بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها