عکس | توسعه و توانمندسازی هدفمند
دومین روز نشست‌های تخصصی توسعه و توانمندسازی مدیران با تمرکز بر هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه

عکس | توسعه و توانمندسازی هدفمند

نگاهی به سرفصل ها و محورهای ارائه شده در کارگاه تخصصی «تلوبیون و فرصت‌های هم‌آفرینی کسب‌وکار با هوش مصنوعی»

در چارچوب برگزاری همایش ملی هوش مصنوعی، رسانه و فرهنگ؛ عصر روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه با حضور غلامرضا نوری معاون فضای مجازی رسانه ملی، نشست «تلوبیون و فرصت‌های هم‌آفرینی کسب‌وکار با هوش مصنوعی» برگزار و مباحث مرتبط با ظرفیت‌‌های رسانه‌ای و چشم‌اندازهای توسعه سکوی پخش تلوبیون برای علاقه‌مندان حاضر تبیین شد.
در چارچوب برگزاری همایش ملی هوش مصنوعی، رسانه و فرهنگ؛ عصر روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه با حضور غلامرضا نوری معاون فضای مجازی رسانه ملی، نشست «تلوبیون و فرصت‌های هم‌آفرینی کسب‌وکار با هوش مصنوعی» برگزار و مباحث مرتبط با ظرفیت‌‌های رسانه‌ای و چشم‌اندازهای توسعه سکوی پخش تلوبیون برای علاقه‌مندان حاضر تبیین شد.
کد خبر: ۱۵۰۴۱۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما در آغاز این نشست تخصصی؛ به اهداف شکل‌گیری، روند توسعه و آورده‌های این سکوی عظیم پخش محتوا در عرصه زیرساخت‌های ارتباطی و رسانه‌ای کشور اشاره و در این زمینه عنوان داشت تلوبیون با بیش از ۵۰ میلیون کاربر، ۴۵ میلیون نصب در زیرساخت‌های ارتباطی متفاوت، آرشیو ۶۰۰ هزار عنوان محتوای حرفه‌ای، ثبت رکوردهای بی رقیب مشاهده آثار و فراهم سازی دسترسی به پخش زنده همه شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی (رادیونماها)  ویژگی‌های منحصربه‌فردی را حاصل نموده است که هریک از این موارد در چارچوب موضوع کارگاه قابل‌توجه خواهد بود.

جنبه‌های تعاملی کاربرمحور (UGC) نیز از مواردی است که به آن پرداخته شده و از رهیافت مرور تجربه های موفق برگزاری پویش‌ها و بازی‌های هم‌زمان، به قابلیت‌های درخور توجه در استفاده از هوش مصنوعی و توسعه مدل‌های تعاملی در این حوزه اشاره شده است. همچنین بارگذاری تولیدات محتوایی خارج از سازمان در قالب صفحات ویژه دیگر محور مرتبط می باشد که می‌تواند صاحبان اثر را از محل ترافیک و تبلیغات و ترویج تلویزیون منتفع سازد.

غلامرضا نوری معاون فضای مجازی رسانه ملی در جمع‌بندی مباحث عنوان می‌کند: تلوبیون با انبوهی از محتوا و تجربه‌های مصرف کاربران، پایگاه‌داده منحصربه‌فردی را شکل داده که برای بهره‌برداری از هوش مصنوعی در زمینه های متفاوت هدایت رفتار مخاطب یا فراوری محتوا قابل استفاده خواهد بود.  وی در همین راستا به یکی از ابزارهای  هوش مصنوعی با عنوان «طبیب» در تلوبیون اشاره می‌نماید که بر اساس ۱۳۰۰ قسمتِ پخش شده از یک برنامه تلویزیونی با همین عنوان، توسعه‌یافته و می‌تواند بر اساس داده‌های موجود به سؤالات پزشکی کاربر پاسخ داده و ارجاع مناسب تصویری را نیز فراهم سازد. 

توجه به ظرفیت های سایر زیست‌بوم‌های فضای مجازی شامل خبر، بین‌الملل، بازی، محتوای حرفه‌ای، مردمی و آموزشی از دیگر موارد مطرح در این کارگاه تخصصی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها