جرئیات دستگیری عاملان شهادت طلبه بسیجی و ربایندگان پروفسور فرهود

آرمان را با سنگ و چاقو شهیدکردیم

عاملان شهادت طلبه بسیجی و ربایندگان پروفسور فرهود، در دو عملیات پلیسی شناسایی و دستگیر شدند. یکی از عاملان شهادت آرمان علی‌وردی، در گفتگو با جام‌جم جزئیات حمله مرگبار به او را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۸۵۷۵۳
به گزارش خبرنگار جام‌جم، آرمان علی‌وردی ۲۱ ساله چهارشنبه چهارم آبان امسال در شهرک اکباتان تهران از سوی اغتشاشگران مورد حمله و شکنجه قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید. عاملان شهادت وی با دستور قضایی تحت تعقیب قرار گرفتند. ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران در جریان بررسی محل شهادت طلبه جوان تکه‌سنگی خونین پیدا کردند که قاتلان با آن به آرمان ضربه‌هایی زده بودند. پلیس پایتخت رد ۱۵ نفرکه پنج نفرشان از متهمان اصلی بودند را شناسایی کرد و در شب هفتم فوت این طلبه شهید، آن‌ها را در تهران بازداشت کرد.

تحقیقات نشان داد که متهمان حتی قصد داشتند به‌زودی از کشور خارج شوند که موفق نشدند. یکی از پنج متهم اصلی به طلبه شهید ضربه چاقو زده بود، دیگری سنگ زده و دو نفر هم او را کتک زده بودند. نفر آخر هم فیلمی تهیه کرده و با توهین به مسئولان آن را در فضای مجازی منتشر کرده بود.

ماموران پلیس تهران در عملیاتی دیگر توانستند دو مرد جوان که هشتم آبان امسال با جعل عنوان مامور، پروفسور داریوش فرهود ۸۵ ساله، پدر علم ژنتیک ایران را از مقابل خانه‌اش در گیشا ربوده و درصدد اخاذی هشت میلیارد تومانی از وی بودند را ناکام گذاشته و دستگیر کنند.

به گفته رئیس‌پلیس آگاهی تهران، ربایندگان پروفسور فرهود را ۲۶ ساعت نگه داشتند که این اقدام آنان به منزله حبس غیرقانونی است. همچنین آن‌ها قصد داشتند تا از پروفسور اخاذی کنند و از وی هشت میلیارد تومان پول طلب کردند که سپس این مبلغ به چهار میلیارد تومان تقلیل یافت. این افراد تاییدیه پول را از پروفسور گرفتند و شامگاه چهارشنبه پیش از این‌که مبلغ را دریافت کنند، دستگیر و به اقدامات خود معترف شدند.

رباینده پروفسور فرهود:

خواستیم از فضای اغتشاشات سوء‌استفاده کنیم

دو مرد جوان فکر می‌کردند می‌توانند از فضای اعتشاشات سوء‌استفاده کرده و با ربودن پروفسور فرهود هشت میلیارد به جیب بزنند، اما قبل از اجرای نقشه‌شان دستگیر شدند.

دکتر را می‌شناختی؟
بله. وی فرد پولدار و معروفی بود. املاک و زمین‌های زیادی در شهرستان هشتگرد استان البرز دارد. خودم در یک املاک کار می‌کردم و چند معامله دکتر را در آنجا ثبت کرده، شناخت زیادی نسبت به او و مال و دارایی‌اش داشتم.

چطور نقشه ربودن او را طراحی کردید؟
از یک ماه قبل. موضوع را به یکی از دوستانم گفتم که قبول کرد با من همراه شود.

چرا خودتان را پلیس و مامور امنیتی جا زدید؟
باتوجه به شرایط جامعه، بهترین روش این بود خود را مامور امنیتی جا بزنیم و دکتر را با خودمان همراه کنیم. آن روز مقابل خانه‌اش کشیک دادیم و ساعت ۵ صبح که بیرون آمد به او گفتیم مامور هستیم و درباره اعتراض پزشکان باید چند سوال از او بپرسیم، اعتماد کرد و سوار خودرویش شدیم. چند ساعتی در خیابان‌ها گشتیم و بعد به خانه‌ای در شمال کشور رفتیم. در آنجا فهمید مامور نیستیم. با او رفتار خوبی داشتیم. درخواست پول کردیم و به بانکی در آن شهر رفتیم تا پول را از حسابش برداشت کنیم، اما دکتر مدارک شناسایی همراه نداشت و نتوانستیم. دکتر فرهود قول داد اگر رهایش کنیم تا چند روز بعد چهار میلیارد تومان به من می‌دهد که به او اعتماد کردیم.

چطور دستگیر شدید؟
چهارشنبه برای گرفتن پول سراغش رفتیم که خود را در محاصره ماموران دیدیم و دستگیر شدیم.

​​​​​​​
تحت‌تاثیر ماهواره بودیم
پسر ۲۳ ساله یکی از متهمان پرونده شهادت طلبه بسیجی است که همراه دوستانش پسر ۲۱ ساله را به طور دلخراشی در شهرک اکباتان تهران به قتل رساندند. براساس فیلمی که پلیس به دست آورده، او با چاقو به آرمان ضربه زده بود.

با همدستانت چطور آشنا شدی؟
از قبل دوست بودیم.

چه کاره‌ای؟
بیکار. بیشتر وقتم را در سایت‌ها و فضای مجازی می‌گذراندم.

طلبه شهید را می‌شناختی؟
تا به حال اورا ندیده بودم و همان شب به طور اتفاقی دیدمش. آن شب یکی از بچه‌ها مشخصات طلبه بسیجی را در اختیارمان قرار داد و فهمیدیم که وی در میان جمعیت و شلوغی است. او را پیدا کردیم. کیفی دستش بود. با دوستانم دنبالش بودیم و تعقیبش کردیم تا این‌که به یکی از بلوک‌های شهرک اکباتان رسیدیم. او را دوره کردیم. همه او را می‌زدند. شاید بگویم بیش از ۱۰ نفر می‌شدیم. چاقو دستم بود و ضربه‌ای هم من به او زدم. یکی از بچه‌ها با سنگ ضربه‌ای به او زد و در حالی که به‌شدت زخمی شده بود، رهایش کرده و از محل فرارکردیم.

از شهادت جوان بسیجی چطور مطلع شدی؟
خبر شهادتش را در فضای مجازی خواندم و فهمیدم فوت شده، حتی خانواده‌ام هم این خبر را شنیده بودند و در خانه از او حرف می‌زدند.

خانمی هم با شما همکاری داشت؟
آن شب همه مرد بودیم و خانمی با من نبود. چند زن رهگذر بودند و سر و صدا می‌کردند، اما با ما نبودند.

قصد فرار از ایران را داشتی؟
بله. چون به اتهام قتل تحت تعقیب قرار گرفته بودیم و می‌دانستیم اگر دستگیر شویم، اعدام می‌شویم. به دنبال راهی بودیم که غیرقانونی از مرز خارج شویم.

از فرد خاصی برای قتل مرد طلبه دستور گرفتید؟
خیر. خودمان درپی یک هیجان و تاثیرپذیری از شبکه‌های ماهواره‌ای این کار را انجام دادیم. علاوه بر تبلیغات اینستاگرام و شبکه‌های ماهواره‌ای، مصرف ماده‌مخدر هم در این اقدامات ما بی‌تاثیر نبود. قرص‌های روانگردان، شیشه و گل هم مصرف می‌کردیم. همدستانم نیز سیکل و دیپلم دارند. همان دوستم که با سنگ طلبه جوان را زد، تحت تاثیر هیجانات، کوکتل مولوتوف درست کرده و در شلوغی‌های اخیر شرکت و از آن استفاده می‌کرد، اما نمی‌دانم به کسی آسیب رسانده یا نه؟

چرا بعد از شهادت جوان طلبه، فیلمی در فضای مجازی منتشر کردید؟
در آن فیلم دوستم می‌گفت این تازه شروع ماجرا است و می‌خواهیم رفتار‌های دیگری مانند شهادت این طلبه را ادامه دهیم که همه‌اش برای ترساندن افراد بود.
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها