قهرمانی استقلال در سوپرجام فوتبال ایران

ساپینتو خندید!

کلکسیون افتخارات باشگاه استقلال با فتح سوپرجام فوتبال ایران کامل شد. آبی‌ها دیروز در کرمان با تک گل دقیقه 51 ارسلان مطهری، تیم حمید مطهری را شکست دادند و با عبور از نساجی مازندران در دیداری که 102 دقیقه به طول انجامید، برای نخستین بار لقب قهرمان قهرمانان را در ایران از آن خود کردند.
کد خبر: ۱۳۸۵۵۵۰
نویسنده رضا پورعالی - ورزش
تعداد بازدید : 67


این قهرمانی یک پایان شیرین بود برای تیمی که رکورد 30 هفته شکست ناپذیری با فرهاد مجیدی را ثبت کرد و به نوار قهرمانی های متوالی رقیب سرخ خود پایان دهد. 30 هفته بدون باخت و قهرمانی در لیگ بیست و یک، آبی ها را به سوپرجام فوتبال ایران رساند تا قهرمانی بعدی را با یک گل و در یک بازی، با ساپینتو جشن بگیرند.

مرد پرتغالی نیمکت آبی ها که چهره عبوس و پرخاشگر خود را در 11 هفته ابتدایی لیگ به رخ همگان کشیده بود، دیروز بالاخره از ته دل خندید، خندید و البته از خوشحالی در رختکن گریه کرد. او حالا بعد از زدراکو رایکوف، ولادمیر ژکیچ و وینفرد شفر چهارمین مربی خارجی است که در جشن قهرمانی آبی ها بر جام بوسه می زند و آن را بالای سر می برد.

ساپینتو که جانشین فرهاد مجیدی شده، کلکسیون افتخارات آبی ها را تکمیل کرد. استقلال که تا پیش از این 9 بار قهرمان لیگ و 7 بار قهرمان جام حذفی، 13 بار قهرمان باشگاه های تهران، 4 بار قهرمان جام حذفی تهران، یک بار قهرمان سوپرجام تهران، یک بار قهرمان لیگ سراسری ایران و 2 بار قهرمان جام باشگاه های آسیا شده بود، طعم قهرمانی در سوپرجام فوتبال ایران را هم چشید تا امیدوارانه تر از قبل به دنبال نخستین دبل قهرمانی خود در لیگ برتر فوتبال ایران و البته دیگر جام ها باشد. این همان وعده ای است که ریکاردو سا پینتو سرمربی پرتغالی استقلال در روز معارفه‌اش مطرح کرده لود؛ اینکه به تهران آمده تا همراه آبی‌پوشان پایتخت 4 جام قهرمانی به‌دست آورد.

آبی ها با این ترکیب قهرمان سوپرجام فوتبال ایران شدند:
سید حسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی (۷۸ صالح حردانی)، کوین یامگا، روزبه چشمی، آرش رضاوند ( 92 محمدحسین مرادمند)، مهدی مهدی‌پور (۷۸ سعید مهری)، مهدی قایدی (۸۹ رضا میرزایی)، محمد محبی و ارسلان مطهری (۷۸ پیمان بابایی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها