رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه؛

تاخت و تاز “آنفلوآنزا” در کرمانشاه

دکتر ابراهیم شکیبا، با اشاره به شیوع دوباره موج آنفلوآنزا پس از دو سال گفت: در دو سال گذشته به دلیل استفاده مردم از ماسک موارد آنفلوآنزا در پاییز و زمستان به شدت کاهش پیدا کرده بود، اما امسال به دلیل کنار گذاشتن ناگهانی ماسک از سوی مردم شاهد بروز موج پرقدرت آنفلوآنزا در سطح جامعه هستیم.
کد خبر: ۱۳۸۵۰۶۴
تاخت و تاز “آنفلوآنزا” در کرمانشاه

جام جم آنلاین؛ رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از ادامه پیشروی پرقدرت موج آنفلوآنزا در سطح استان خبر داد و گفت: امسال با توجه به کنار گذاشتن ناگهانی ماسک ها از سوی مردم مشخص نیست تا چه زمان با این موج درگیر خواهیم بود.

وی افزود: این موج با قدرت به پیش می رود، طوری که تنها در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی که بیمارستان اطفال است تعداد مراجعان در مهرماه امسال به حدود ۲۲ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: در موج آنفلوآنزا کودکان از جمله گروه های در معرض خطرهستند و باید هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا برای آنها اقدام شود.

شکیبا خاطرنشان کرد: تزریق واکسن در دوران ابتلا بی‌فایده است و باید قبل از اینها برای تزریق واکسن اقدام شود که ظرف یک هفته تا دو هفته بعد از تزریق واکسن ایمنی لازم در بدن افراد ایجاد شود.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه سالمندان، زنان باردار، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و افراد مبتلا به انواع بیماری های زمینه ای را از دیگر گروه های در معرض خطر آنفلوآنزا عنوان و بر تزریق واکسن برای این افراد تاکید کرد.

شکیبا گفت: خوشبختانه واکسن آنفلوآنزا هم اکنون به میزان کافی در بازار موجود است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه سردرد، کوفتگی بدن، تب، سرفه و گلودرد را از جمله علائم شایع آنفلوآنزا عنوان کرد و افزود: افراد با این علائم باید به پزشک مراجعه کرده و تا حد توان در منزل استراحت و از ماسک استفاده کرده و رعایت فاصله لازم با سایر اعضای خانواده را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: البته این امکان هست که در کودکان مبتلا علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ را هم شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه آنفلوآنزا قدرت کشندگی دارد، گفت: این خطر در کمین سالمندان، کودکان و بویژه مبتلایان بیماری های زمینه ای است و این افراد و خانواده های آنها باید بیش از همه دقت کرده و رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک را داشته باشند.

این مسئول درادامه در خصوص زمان پایان موج آنفلوآنزا گفت: در خصوص این موج هیچ چیز مشخص نیست و همه چیز به رفتار مردم در استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی بستگی دارد.

شکیبا خاطرنشان کرد: سوش غالب در موج آنفلوآنزا در پاییز امسال از نوع H3N2 است و با توجه به اینکه سیستم ایمنی افراد جامعه ضعیف شده و ماسک ها هم به یکباره برداشته شده، واقعا نمی توان زمان دقیقی در خصوص پایان این موج متصور بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها