سرمربی سابق آبی‌ها خیال بازگشت به ایران را ندارد

زندگی آرام فرهاد

لیگ‌برتر به نقطه توقف برای جام‌جهانی رسید

فصل‌اول، قسمت‌آخر

رسیدیم به جایی که باید موقتا با لیگ‌برتر خداحافظی کنیم. حالا که به اینجا رسیده‌ایم باید کمی بی‌تعارف باشیم. در سالی که جام‌جهانی را در پیش داریم انتظار این بود که کیفیت بهتری از این لیگ ببینیم. اما ۹۰ درصد این لیگ چنگی به دل نزد. انتظار داشتیم این لیگ هجومی باشد، اما نبود. تعداد بازی‌های زیبا در این چند هفته به تعداد انگشتان دست هم نرسید.
کد خبر: ۱۳۸۴۶۹۷
نویسنده ​​​​​​​هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
همه صف بستند جلوی دروازه‌ها، اتوبوس‌ها را پارک کردند و هر چه در توان داشتند پای این گذاشتند که مبادا گل بخورند، مبادا ببازند و مبادا دست خالی میدان را ترک کنند. به هرحال رسیدیم به پایان سیزن و فصل اول لیگ‌برتر این سال، در واقع به اپیزود آخر این مرحله از لیگ. برای دیدن سیزن بعدی و اپیزود‌های آتی باید حدود ۴۰ روز صبر کنیم. لیگ از همین الان به جام‌جهانی سلام می‌دهد. عجب داستان جداگانه و متفاوتی این لیگ شماره ۲۲ داشت.

روی تیغ

پرسپولیس است و همین صدر. تمام تلاش و هدف و آمال و آرزوی یحیی گل‌محمدی بر این اساس است که امروز مس کرمان را ببرد و صدرنشینی‌اش را حداقل تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تمدید کند. سال‌ها بعد خواهند گفت که زمانی که جام‌جهانی نوبرانه و زمستانی ۲۰۲۲ قطر برگزار شد پرسپولیسی‌ها صدرنشین بودند. اما خوب می‌دانیم پرسپولیسی که هفته گذشته ملوان را هم برد هنوز مشکلاتی در زمینه گل زدن دارد و حتی با وجود برد مهم هفته دهم برخی از کارشناسان هشدار دادند که مبادا در هفته پیش رو بلغزد و صدر را از دست بدهد. باور کنید پرسپولیس با این‌که صدر است، اما با توجه به فاصله امتیازی با تیم‌های دیگر، حساسیت‌های هفته منتهی به جام‌جهانی و مشکلات خط حمله که لوکادیا یک تنه آن را بر دوش می‌کشد، روی تیغ قرار دارد. سرخ‌ها برای حفظ این صدر باید هر چه در چنته دارند رو کنند.

نکته یک: پرسپولیس برای جدال خانگی تمامی نفراتش را به همراه دارد. حتی میلاد سرلک هم آماده بازی شده، اما همچنان روی شیخ دیاباته حساب نکنید.
نکته دو: حسین‌خانی سرمربی مس گفته به رتبه پرسولیس در جدول کاری ندارد و به دنبال پیروزی است.
نکته سه: میانگین گلزنی پرسپولیس در هر بازی یک گل است و میانگین مس کرمان ۰.۹ گل.
نکته خارج از مسابقه: گفته می‌شود گولسیانی مدافع گرجستانی سرخ‌ها به دلیل مشکلات مالیاتی ممنوع الخروج است.
جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی: پرسپولیس (۱)، مس کرمان (۱۳)

در کمین صدر

ساپینتو برای این بازی باید هر چه دارد رو کند. هواداران این تیم خیلی ناامید می‌شوند اگر تیم بدون صدرنشینی به استقبال جام‌جهانی برود. همه چیز می‌رود برای یک ماه دیگر. استقلال ۱۸ امتیاز دارد، اگر هوادار میزبان را ببرد و اگر پرسپولیس و سپاهان هم بد نتیجه بگیرند آن گاه آن‌ها در کمال خوش اقبالی به صدری می‌رسند که حداقل یک ماه مال آنهاست. اما هوادار بیکار ننشسته که استقلال بیاید و ببرد. این تیم با ساکت الهامی همیشه خبرساز بیانیه‌ای درباره داوری این فصل داده‌اند و با یک پیش زمینه که شباهت به جنگ روانی دارد به استقبال مسابقه مهم با استقلال می‌رود. این باشگاه بر لزوم استفاده از سیستم ویدئو چک اصرار می‌کند و ادعا دارد تیمش قربانی اشتباهات سهوی داوری شده است. هوادار هم اکنون وضعیت بدی در جدول رده‌بندی ندارد، اما چیزی که آن‌ها می‌خواستند خیلی بیشتر از این حرف‌هاست. از سویی استقلال که هنوز در حمله مشکل دارد آخرین یورش خود را برای صدرنشینی انجام می‌دهد. فعلا این آخرین فرصت آنهاست.

نکته یک: ساپینتو بالاخره سیاوش یزدانی را بخشید و او به ترکیب برمی‌گردد. غائله تولد ساپینتو فعلا خوابیده است.
نکته دو: محمد محبی همچنان در آستانه فسخ با استقلال قرار دارد، چون مبلغ قسط او به باشگاه بلژیکی پرداخت نشده است.
نکته سه: هوادار تا دلتان بخواهد استقلالی دارد. مالک و برخی از بازیکنان این تیم نظیر داریوش شجاعیان و بابک مرادی و جواد محمدی نیز استقلالی هستند.
نکته چهار: میانگین گلزنی استقلال در هر بازی ۱.۱ است و میانگین هوادار هم ۰.۸.
جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی: استقلال (۳)، هوادار (۱۰)

مدعیان نصفه و نیمه

تعارف که نداریم، فولاد و گل‌گهرسیرجان آن قدر در این مدت نوسان داشتند که اکنون بدون تعارف آن‌ها را مدعیان نصفه و نیمه معرفی می‌کنند. این تیم‌ها عملکردی سینوسی دارند. مثلا گل‌گهر صدرنشین می‌شود، اما هفته بعد به نساجی می‌بازد. یا فولاد که با تمام تبلیغات پیش از فصل یکی از رکوردداران مساوی است هفته قبل هم تن به شکست داد. اما این مسابقه هم جذاب است. بالاخره این دو تیم می‌خواهند مدعی و دردسرساز باشند، فولاد با جواد نکونام و گل‌گهر با امیر قلعه‌نویی در این هفته جذاب‌ترین تقابل چهره‌ها را برگزار می‌کنند، دو استقلالی سابق که اتفاقا سابقه اختلاف هم با هم دارند. گل‌گهر ببرد صدرنشین می‌شود، اما به شرط این‌که هم پرسپولیس ببازد و هم استقلال و سپاهان که البته خیلی بعید است. در مقابل فولاد اگر ببرد دو، سه پله‌ای خودش را بالا می‌کشد.

نکته یک: آمار نکونام برتر است. تیم او تا امروز دو برد و یک مساوی در لیگ برتر مقابل گل‌گهر ثبت کرده است.
نکته دو: جدایی جواد نکونام از فولاد و پیوستنش به تیم‌ملی فوتبال ایران به عنوان مربی، قریب‌الوقوع است.
نکته سه: شایعاتی درباره حضور قلعه‌نویی در فولاد به عنوان سرمربی بعد از رفتن نکونام به گوش می‌خورد.
جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی: گل‌گهر (۴)، فولاد (۹)

سودای سخت صدرنشینی

سپاهان هم در آخرین مرحله سیزن یک لیگ شماره ۲۲ دنبال صدرنشینی است. تیم دوم جدول رده‌بندی برای این کار باید تیم سرسخت و آماده مس رفسنجان را ببرد که در این مسابقه میزبان است. اگر پرسپولیس ببازد یا مساوی کند آنگاه سپاهان بی بروبرگرد به صدر می‌رسد البته اگر نماینده رفسنجان با مربی همیشه مدعی اش یعنی محمد ربیعی را ببرد. اما مرد پرتغالی زردپوشان یعنی مورایس بسیار پرانگیزه است.
نکته یک: سپاهان مصدومانی مثل یاسین سلمانی و مانوئل فرناندز دارد.
نکته دو: احتمالا حامد لک دروازه‌بان جنجالی مس رفسنجان خبر‌های زیادی را به دنبال خود دارد. آخرین خبر این است که احتمالا در دیدار با سپاهان بازی می‌کند.
جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی: سپاهان (۲)، مس رفسنجان (۷)

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها