پرسه جرم در شب‌های تاریک جاده وردیج

بهشت شبانه مجرمان

حدود 38سال دارد با ظاهری آرام. دیدن این چهره و قبول این‌که او به اتهام آزار و اذیت سریالی دستگیر شده، سخت است. البته چهره‌ای که قربانیان از او به یاد دارند، مجرمی خشن است که هیچ رحمی ندارد و در برابر التماس‌های آنها فقط می‌خندید. ایمان با شکایت پسران نوجوان دستگیر شد و می‌داند مجازات مرگ در انتظارش است؛ مجازاتی که سرانجام برگ آخر زندگی‌اش شد.
کد خبر: ۱۳۸۴۵۷۶

 معتادی؟
پدرم راننده بود و تریاک مصرف می‌کرد. از کودکی او الگوی من در زندگی بود و دوست داشتم مثل او راننده شوم. 16ساله بودم که برای اولین‌بار مواد مصرف کردم و وقتی به خودم آمدم، معتاد شده بودم. بعد از مدتی ترک کردم اما دوستانم دوباره مرا به سمت اعتیاد کشاندند و این بار شیشه مصرف می‌کردم. 

 تحت تاثیر مصرف شیشه قربانی‌ها را آزار می‌دادی؟
مصرف شیشه هم تاثیر داشت، اما بیشتر می‌خواستم از جامعه انتقام بگیرم.

 چرا؟
وقتی خودم 10ساله بودم، مرد جوانی به من تجاوز کرد و مورد آزار و اذیتم قرار داد . نتوانستم از او شکایت کنم و این ماجرا عقده‌ شد. وقتی بزرگ شدم برای آرام کردن خودم و انتقام از جامعه، آزار و اذیت پسران نوجوان را آغاز کردم.

 چرا نتوانستی شکایت کنی؟
مرد متجاوز مرا تهدید کرده بود اگر موضوع را به کسی بگویم، مرا می‌کشد. از سوی دیگر، خانواده‌ام در محله آبرو داشتند و افشای این موضوع باعث می‌شد آبروی آنها برود.

 الان که به اتهام تجاوز دستگیر شدی، آبروی آنها نمی‌رود؟
وقتی سراغ طعمه‌ای می‌رفتم، به هیچ چیزی جز انتقام از جامعه فکر نمی‌کردم. صبح روزهایی که قصد آزار و اذیت طعمه جدیدی را داشتم، شیشه می‌کشیدم. 

 به خاطر توهمش؟
مصرف شیشه به من شجاعت می‌داد تا بدون ترس نقشه‌ام را اجرا کنم.

 یک بار دستگیر شدی اما دوباره ادامه دادی.
بله. بار اول به خاطر آزار و اذیت پسربچه‌ای به شلاق محکوم شدم. وقتی بیرون آمدم، هنوز حس انتقام درونم بود و به کارهایم ادامه دادم. 

 چند نفر را قربانی نقشه سیاهت کردی؟
فکر کنم 10نفری می‌شدند. البته بعضی‌ها از دستم فرار کردند. 

 چطور قربانیان را می‌ربودی؟
پس از شناسایی طعمه‌هایم، می‌گفتم شما با برادرم دعوا کرده و او را کتک زده‌اید و او در این درگیری با چوب ضربه‌هایی به پا و کمر شما زده که باید جای این ضربه‌ها مانده باشد در غیر این صورت شما را نزد خانواده‌تان می‌برم تا مشخص شود چرا برادرم ر ا کتک زده‌اید. آنها هرچه می‌گفتند با برادرم دعوا نکرده و کتکش نزده‌اند من حرف‌های‌شان را قبول نمی‌کردم. به بهانه دیدن محل ضربه‌ها، آنها را به داخل کانال می‌کشاندم و مورد آزار و اذیت قرار می‌دادم. بعد از رها کردن آنها فرار می‌کردم.

 به مجازاتی که در انتظارت بود، فکر نمی‌کردی؟
بعد از این‌که یک بار دستگیر شدم، طعمه‌ها را تهدید می‌کردم که اگر شکایت کنند دوباره سراغ‌شان می‌آیم. فکر می‌کردم آنها هم مثل من سکوت می‌کنند و کسی متوجه ماجرا نمی‌شود. 

فیلم سیاه برای سکوت
سه سال از ماجرای تلخ مریم می‌گذرد و او هنوز نتوانسته کابوس آن شب کذایی را فراموش کند و بعضی شب‌ها با این کابوس از خواب می‌پرد. او یکی از قربانیان آزار و اذیت‌های سریالی میلاد است. پسر جوانی که برای ساکت کردن طعمه‌هایش از آنها فیلم سیاه می‌گرفت. « فروشگاهی در تهران دارم و یک روز میلاد به آنجا آمد و خرید کرد. روز بعد هم دوباره او را در مغازه دیدم. 
این بار فقط ویترین را نگاه می‌کرد. پرسیدم می‌توانم کمک‌تان کنم . جوابی داد که شوکه شدم. خواست شماره‌ام را به او بدهم. برخورد تندی کردم و خواستم مغازه را ترک کند . روز بعد دوباره سر و کله‌اش پیدا شد و ادعا کرد قصدش مزاحمت و دوستی نیست و مدتی است مرا زیرنظر دارد و می‌خواهد با من ازدواج کند. این بار هم حرف‌هایش را جدی نگرفتم و خواستم دیگر مزاحم نشود. اما او دست بردار نبود و هر چند روز یکبار سر و کله‌اش پیدا می‌شد. با این رفتارش اعتماد مرا جلب کرد و تصمیم گرفتم مدتی تلفنی در تماس باشیم تا بهتر هم را بشناسیم. بعد از مدتی، قرارهایی در پارک و کافی‌شاپ هم به تماس‌های ما اضافه شد. با حرف و رفتارش اعتمادم را جلب کرده بود. یک روز خواست برای تفریح به منطقه‌ای جنگلی در حاشیه شهر برویم. قبول کردم . وقتی به آنجا رسیدیم، چهره واقعی خودش را نشان داد.»
میلاد پس از آزار و اذیت مریم از او فیلم گرفت و تهدید کرد اگر شکایت کند، فیلم را در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کند تا آبرویش برود. مریم اما تصمیم گرفت موضوع را به خانواده‌اش و پلیس بگوید. « وقتی از میلاد شکایت کردیم، پرونده به جریان افتاد و ماموران او را دستگیر کردند. در بررسی تلفن‌همراه میلاد فیلم و عکس‌های دختران دیگر هم پیدا و با اعتراف پسر شیطان‌صفت مشخص شد، من تنها قربانی او نبوده‌ام و دختران دیگری هم در دام شیطانی‌اش گرفتار شده‌اند. او از تمام قربانیان فیلم گرفته بود تا آنها را ساکت کند.»

چرا متجاوز می‌شوند؟
دکتر علی نجفی‌توانا - جرم شناس
تجاوزات جنسی و به‌طور مشخص تجاوز به عنف از جمله جرایمی است که از قدیم‌الایام یعنی زمانی که بشر زندگی جمعی خود را آغاز کرد تا به امروز وجود داشته و هم‌اکنون نیز در کشورها و جوامع مختلف با انگیزه‌های متفاوت به وقوع می‌پیوندد. در واقع تجاوز جنسی نوعی انحراف جنسی است که شخص به این دلیل که نمی‌تواند از طرق عادی و با ایجاد رابطه انسانی، مشروع و قانونمند نیازهای خود را برطرف کند، با تمسک به زور و جبر و خلاف میل طرف مقابل به تمامیت جنسی وی تعرض می‌کند. 
افرادی که دست به تجاوز جنسی می‌زنند، صرفا کسانی نیستند که نمی‌توانند رابطه جنسی با جنس مخالف یا حتی با جنس موافق برقرار کنند، بلکه حتی در میان افرادی که همسر و فرزند دارند، این نوع جرایم دیده می‌شود. 
در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت تجاوز جنسی محصول یک اختلال شخصیت و ناشی از دوران کودکی و نوجوانی فرد بوده و در واقع به نوعی در دوران رشد روانی وی در او پدید آمده است و در زمان جوانی و میانسالی خودنمایی می‌کند. 
ما می‌توانیم در مورد بسیاری از افراد که اقدام به تعرضات جنسی کرده‌اند ـ چه به جنس مخالف و چه به جنس موافق ـ بعد از آسیب‌شناسی، اطلاعاتی جمع‌آوری کنیم که دقیقا موید ریشه‌هایی است که ذکر شد. نمونه بارز آن مجرمانی مانند بیجه، خفاش شب و افراد دیگری هستند که در دوران کودکی مورد تعرض قرار گرفته بودند. البته در میان تعرض‌کنندگان گاهی پیدا می‌شوند افرادی که به دلیل خشونت‌ورزی نسبت به آنها از سوی والدین به‌ویژه مادر یا نامادری، کینه زنان را به دل گرفته و سعی می‌کنند با تعرض و تجاوز به زنان در دوران جوانی، این کینه را که در ضمیر ناخودآگاه آنان به صورت یک اهریمن پنهان وجود دارد، متجلی کنند سپس با کشتن زنان، عطش پنهانی خود را اطفا و خود را ارضا کنند. 
مدتی است دختران و زنان جامعه با توجه به اثرات مخرب اطلاع نداشتن از این جرایم بیشتر با نیروهای انتظامی و قضایی مشارکت می‌کنند و بعد از وقوع حادثه تعداد افرادی که مایل به اعلام گزارش و جرم هستند رو به افزایش است.

منبع: ضمیمه تپش روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها