بنزما سال عالی فوتبالی‌اش را با توپ طلا تمام کرد

تو بهترینی «کریم»!

اگر می‌خواهید نمونه‌ای از صبر برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ را مثال بزنید، حتما سعی کنید کریم بنزما یکی از گزینه‌های‌تان باشد. سال۲۰۱۵ وقتی مراسم توپ طلا برگزار شد و چهار بازیکن رئال با جوایز خود به سانتیاگو برنابئو برگشتند، تصویری ماندگار ثبت شد.
کد خبر: ۱۳۸۳۸۶۷
پشت سر رونالدو، کروس، خامس و سرخیو راموس، بنزما ایستاده بود و برای موفقیت هم تیمی‌هایش دست می‌زد. آن روز‌ها کریم زیر سایه ستاره‌هایی بود که حرف اول و آخر را در ترکیب رئال می‌زدند. با رفتن کریس و بعد از آن هم راموس، کمتر کسی فکر می‌کرد بنزما بتواند در ۳۴ سالگی به ستاره تیمش تبدیل شود. طی یک سال گذشته هر جا اسمی از جام بردن و موفقیت رئال مادرید در میان بود، نقش بنزما پررنگ‌تر از دیگر بازیکنان به چشم می‌آمد. به همین دلیل تمام افرادی که دوشنبه شب در سالن تئاتر شاتل شهر پاریس دور هم جمع شده بودند، اطمینان داشتند که برنده توپ طلای۲۰۲۲ کسی نیست جز مهاجم فرانسوی رئال. وقتی هم که زیدان نام بنزما را به عنوان برنده اعلام کرد و او روی سن آمد، با این جمله حرفش را آغاز کرد: سن فقط یک عدد است.

بنزما بعد از دریافت توپ طلا، گفت که از کودکی رویای این جایزه را در سر داشت و از باشگاه رئال و همین طور لیون، باشگاه سابقش، تشکر کرد. سپس ویدئویی از گل‌های او و همین طور مراسم معارفه‌اش در رئال پخش شد؛ جایی که او از زیدان و رونالدوی برزیلی به عنوان الگوهایش نام برد. پدر، مادر و پسر بنزما هم روی سن رفتند تا در این لحظه ویژه او را همراهی کنند.

مهاجم فرانسوی رئال با این موفقیت، توانست یک رکورد هم به نام خودش ثبت کند. او با ۳۴ سال و ۳۰۲ روز، مسن‌ترین برنده توپ طلا از سال ۱۹۵۶ است. همچنین بنزما پنجمین بازیکن فرانسوی است که برنده توپ طلا شده و همین مساله باعث شد تا فرانسه از لحاظ تعداد توپ طلا در کنار آلمان و ایتالیا قرار بگیرد.
ریموند کوپا، میشل پلاتینی، ژان پیر پاپن و زیدان چهار بازیکن فرانسوی بودند که برنده توپ طلا شده بودند. بنزما در فصل گذشته با ۲۲ گل در لالیگا و ۱۵ گل در لیگ قهرمانان، آقای گل هر دو این مسابقات شد و بعد از پوشکاش و کریس رونالدو سومین بازیکن رئال شد که در یک فصل به چنین موفقیتی می‌رسد.

بهترین گلر

برای معرفی برنده جایزه لئو یاشین و یا همان بهترین گلر فصل، سباستین هالر مهاجم دورتموند روی صحنه رفت. معرفی تیبو کورتوا گلر بلژیکی رئال به عنوان بهترین دروازه‌بان فصل هم چندان دور از انتظار نبود. کورتوا بعد از رفتن روی سن، از این‌که عضوی از رئال است و توانست با این تیم در لالیگا و چمپیونزلیگ به قهرمانی برسد، ابراز خوشحالی کرد و سپس تصاویری از سیو‌های فوق‌العاده او در فصل گذشته پخش شد.

بهترین مهاجم

یکی از جایزه‌هایی که جدیدا به این مراسم اضافه شده، جایزه «گرد مولر» است که به بهترین مهاجم فصل گذشته فوتبال اروپا اهدا می‌شود. مهاجم لهستانی فصل گذشته در لباس بایرن مونیخ توانست ۵۰ گل در تمامی رقابت‌ها به ثمر برساند. لوا که همراه همسر و پسرش برای دریافت جایزه روی سن رفته بود، با ستایش گرد مولر، او را یک منبع الهام بزرگ برای خودش توصیف کرد.

پدیده جوان سال

اولین جایزه‌ای که در مراسم دوشنبه شب امشب اهدا شد، جایزه کوپا بود که به بهترین بازیکن جوان سال داده می‌شود. رونالدوی برزیلی و پدری، ستاره جوان بارسا که سال گذشته این جایزه را برد، برای اهدای آن روی سن رفتند. پنج نامزد نهایی این جایزه جودی بلینگام، گاوی، نونو مندس، جمال موسیالا و ادواردو کاماوینگا بودند که جایزه به گاوی رسید تا بارسلونا برای دومین سال پیاپی برنده این جایزه شود.

گافی به اسم بهترین تیم

حتی در مراسم‌هایی همچون برندگان سال فوتبال هم اتفاقات عجیب و گاف‌هایی رخ می‌دهد که غیر قابل باور است. عجیب‌ترین اتفاق مراسم دوشنبه شب مربوط به جایزه بهترین سال اروپا بود. سه نامزد نهایی باشگاه‌های رئال، من‌سیتی و لیورپول بودند و وقتی مجری مراسم نام من‌سیتی را به عنوان برنده اعلام کرد، بیشتر حاضران در سالون متعجب شدند. این تعجب کاملا هم منطقی بود، زیرا تنها موفقیت سیتیزن‌ها در فصل گذشته قهرمانی در لیگ جزیره بود. شاگردان پپ حتی در جام اتحادیه و جام حذفی انگلیس هم به موفقیتی نرسیدند. از آن طرف، رئال در حالی به عنوان برنده این بخش اعلام نشد که شاگردان آنچلوتی علاوه بر لیگ قهرمانان، در لالیگا، سوپرجام اسپانیا و سوپرکاپ اروپا به قهرمانی رسیده بودند.

برندگان بالای ۳۰ سال توپ طلا

استنلی متیوز ۴۱ سال (۱۹۵۶)

لیونل مسی ۳۴ سال (۲۰۲۱)

لئو یاشین ۳۴ سال (۱۹۶۳)

آلفردو دی‌استفانو ۳۳ سال (۱۹۵۹)

لوکا مودریچ ۳۳ سال (۲۰۱۸)

فابیو کاناوارو ۳۳ سال (۲۰۰۶)

کریس رونالدو ۳۲ سال (۲۰۱۷)
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها