تاکید فرماندار فیروزکوه بر نقش مهم ورزش پهلوانی و زورخانه ای در ارتقای سلامت جامعه

فرماندار فیروزکوه در دیدار با برخی از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی این شهرستان بر اهمیت این ورزش در ارتقای سلامت جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۸۳۴۹۴
به گزارش جام جم آنلاین تهران، محمد حیدری منش، فرماندار شهرستان فیروزکوه در دیدار با برخی از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی فیروزکوه با اشاره به اهمیت این ورزش در ارتقای سلامت جامعه گفت: قطعاً ورزش باستانی در کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی ،دغدغه های فردی جامعه و همچنین اشاعه روحیه پهلوانی و جوانمردی در سطح جامعه بسیار تاثیر گذار است.

وی بسیاری از بی اخلاقی ها در جامعه را ناشی از عدم اشاعه و ترویج فرهنگ پهلوانی عنوان کرد و بیان داشت: بعضی از کم تحملی ها و آسیب هایی که به واسطه ی خود بینی ها در خانواده و یا جوانان شکل می گیرد را می توان در فضای ورزش باستانی نهادینه کرد و روحیه نشاط جوانان را در جامعه گسترش داد.

حیدری منش با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا با ظرفیت سازی لازم شاهد حضور و مشارکت حداکثری جوانان در این عرصه باشیم و به هدف گسترش روحیه و منش پهلوانی در جامعه و شاداب تر شدن جوانان دست یابیم خاطر نشان کرد: این انقلاب، این نظام و اعتقاداتی که در مردم ما وجود دارد همسو با روحیه پهلوانی است.

وی در ادامه با اشاره به نبود پیوست فرهنگی و عدم آموزش منش پهلوانی به جوانان در ورزش بیان کرد: ما می توانیم با ظرفیت سازی، آسیب ها و مشکلاتی که در حوزه اخلاق ورزش به وجود می آید را کاهش دهیم تا جوانان عزیز ما در کنار ورزش با پیوست فرهنگی مناسب روحیه پهلوانی را بیاموزند در حالیکه برخی که در ورزش پول زیادی بدست آوردند از این روحیه مثتثنی هستند.

حیدری منش همچنین اذعان کرد: طی فرایند کمیته برنامه ریزی شهرستان بودجه لازم جهت شناساندن و جذب بیشتر جوانان در حوزه ورزش باستانی و تاکید در روحیه پهلوانی در ورزش های دیگر مدنظر می باشد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه در پایان از متولیان این رشته درخواست کرد تا با برنامه ریزی مناسب و برگزاری جلسات مستمر بستر حضور حداکثری جوانان در عرصه ورزش پهلوانی و زورخانه ای را در شهرستان فراهم نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها