هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران

ساپینتو مقابل نبازها

بحران فولاد خوزستان در خانه

این نکونام عصبی

تیمی که در خانه به هیچ حریفی رحم نمی‌کرد و شبیه شیری درنده بود، حالا شکل و شمایلی متفاوت از گذشته دارد. فولاد خوزستان با هدایت نکونام در سه فصل گذشته تبدیل به یک قطب قدرتمند در لیگ‌برتر شد. آن‌ها در بازی‌های داخل خانه اغلب برنده بودند و در خارج از خانه هم به تیمی باج نمی‌دادند.
کد خبر: ۱۳۸۳۲۸۳
امسال با توجه به تغییراتی که این تیم در خط حمله و خط هافبک داشت، به نظر می‌رسید قدرت بیشتری بگیرد و نسبت به سال‌های گذشته بهتر کار کند. هر چند فولاد نکونام هنوز در جمع مدعیان دیده می‌شود و به خاطر اختلاف امتیازی اندک و نیز یک بازی کمتر نسبت به رقبا، شانس خوبی دارد، اما روند حرکتی آنها، جواد را کاملا عصبی کرده است.
فولاد در خانه نمی‌برد و برایش فرقی ندارد حریف ضعیف باشد یا قدرتمند. آن‌ها در خوزستان برابر تیم‌هایی مساوی کرده‌اند که در خانه رقبایی، چون استقلال، تراکتور، گل‌گهر و... شانس چندانی برای تساوی ندارند.

نگاهی به نتایج فولاد در بازی‌های خانگی

فولاد صفر صنعت صفر
فولاد صفر مس رفسنجان صفر
فولاد صفر مس کرمان صفر
فولاد یک پیکان یک

تنها برد فولاد در خانه مربوط به هفته سوم رقابت‌های لیگ‌برتر است که آن‌ها ۳ بر ۲ آن هم در واپسین ثانیه‌های مسابقه با گل اشکان دژاگه به پیروزی رسیدند. حاصل کار این تیم از چهار مسابقه خانگی دیگر تنها ۴ امتیاز بوده که برای نکونام و تیمش به نوعی بحران‌ساز است.

مجموع امتیازی که فولاد در خانه به دست آورده ۷ امتیاز است و این نزدیک به مجموع امتیازاتی است که در خارج از خانه به‌دست آورده‌اند. تازه بازی آن‌ها با ملوان به تعویق افتاده و اگر در این مسابقه هم برنده شوند، به مراتب عملکردشان خارج از خانه بهتر خواهد بود.

آن‌ها در بازی‌هایی که مهمان بوده‌اند ۵ امتیاز کسب کرده‌اند آن هم مقابل تیم‌های مدعی؛ تساوی مقابل پرسپولیس و استقلال در آزادی و برد عالی مقابل سپاهان در اصفهان. این تیم اگر ملوان را هم ببرد ۸ امتیاز در خارج از خانه به دست خواهد آورد. فولاد خوزستان از هفته پنجم اصلا رنگ برد را ندیده و تمام بازی‌های خود را مساوی کرده است. آن‌ها به ترتیب مقابل تیم‌های مس رفسنجان، مس کرمان، استقلال و پیکان برنده نبوده‌اند و بازی هفته ششم‌شان هم که مقابل ملوان لغو شده است.

نکونام در این باره به جام‌جم می‌گوید: «در خانه ما همه دنبال دفاع هستند و این کار را برایمان خیلی سخت کرده است. متاسفانه اتلاف وقت هم در لیگ ما زیاد شده. بازیکنان مدام خود را روی زمین می‌اندازند و این اتفاق بدی است، چون بازی از جریان می‌افتد.»

جواد و تیمش باید فکری برای بازی‌های خانگی کنند. طبیعی است که رقبا برای دفاع به خانه این تیم می‌روند، همان‌طور که برای پرسپولیس و استقلال هم این اتفاق می‌افتد. ظاهرا مهره‌های هجومی جدید هم کارساز نبوده‌اند. علی قربانی نتوانسته جایگاه ثابتی در فولاد به دست بیاورد.

مجید علیاری هر چند برای فولاد گل زده، اما توقعات از او بالاست. احسان پهلوان هم در نوک خط حمله آن‌قدر‌ها که باید کارساز نبوده است. ساسان انصاری هم امسال زیاد سرحال نیست و این ویروس به پاتوسی هم سرایت کرده است. آن‌ها در هفته دهم باید به مصاف نساجی بروند که گل‌گهر را روز پنجشنبه گذشته برده و در ادامه هم در خانه میزبان گل‌گهر سیرجان خواهند بود. آیا مقابل قلعه‌نویی طلسم مساوی‌های نکو و فولاد در خانه می‌شکند؟

اختلاف نکونام و گرشاسبی؟

خبر‌های خوبی از فولاد به گوش نمی‌رسد. ظاهرا نکونام و گرشاسبی با چالش‌هایی درگیر شده و روابط‌شان به اندازه گذشته خوب نیست. نکونام اخیرا در مصاحبه‌ای به کنایه از اتفاقاتی که علیه فولاد در لیگ می‌افتد، گفت: «در باشگاه ما هم که هیچ کاری نمی‌کنند.»
منابع خبری می‌گویند گرشاسبی با توجه به سختگیری‌های نکونام در کار، چندان راغب به ادامه همکاری با او نیست!
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها