اختصاصی «جام‌جم» از حضور مربی پرتغالی در جلسه کمیته انضباطی

ساپینتو: باید بیشتر خودم را کنترل کنم

پایان بندی روز تولد ریکاردو ساپینتو، آن چیزی نبود که معمولا رخ می‌دهد. او با شادی و خنده روز خود را آغاز کرد و با ناراحتی آن را به پایان رساند. علت این ناراحتی حکم دو جلسه محرومیت او بود؛ به خاطر اتفاقاتی که در دقایق آخر بازی گل‌گهر و استقلال رخ داد.
کد خبر: ۱۳۸۲۹۸۷
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
عرب براقی داور مسابقه بعد از اعلام پنالتی برای آبی‌ها، با راهنمایی داور چهارم کنار خط رفت و به ساپینتو و سعید الهویی، دستیار قلعه‌نویی کارت قرمز داد. این شروع اتفاقی اکشن بود. ساپینتو از کوره در رفت و مثل موجی که آدم‌ها را این‌طرف و آن‌طرف می‌برد، به دل ساحل زد تا خرابی‌های زیادی به بار بیاورد. حدود ۱۰ نفر او را دوره کردند تا توانستند مهارش کنند. ساپینتو عصبی، اما در رختکن هم با لگد به در و دیوار و کمد‌ها زد و نشان داد چیز‌هایی که درباره‌اش می‌گویند درست است. روز بعد از مسابقه خبر رسید این مربی پرتغالی به کمیته انضباطی دعوت شده تا توضیحات لازم را در این باره بدهد. حالا برویم سر وقت جزئیات جلسه عصر دوشنبه.

ساپینتو: چرا اخراج شدم؟

ساپینتو بعد از حضور در جلسه گفت: «همیشه با صداقت حرفم را می‌زنم. امروز هم آمده‌ام تا با شما صادق باشم.» اعضای کمیته انضباطی از نحوه برخورد این مربی رضایت کامل داشتند و بعضا نکاتی به او گفتند که حتی می‌تواند در فوتبال ایران کمک حالش باشد. ساپینتو در توضیحات اتفاقات رخ داده گفت: «من عاشق فوتبال و در عین حال آدمی احساساتی هستم. حقیقتش را بگویم باید بیشتر خودم را کنترل کنم. از این به بعد رفتار بهتری کنار زمین خواهم داشت.» ساپینتو، اما روی یک نکته مهم دست گذاشت: «چرا اخراج شدم؟ این را به من توضیح بدهند.»

جزئیات رای

اعضای کمیته انضباطی بعد از شنیدن حرف‌های ساپینتو، به مرور دوباره گزارش داور و ناظر مسابقه پرداختند و برایشان مسجل نشد که اظهارات سعید‌الهویی دستیار قلعه‌نویی درباره فحاشی‌های مربی پرتغالی درست بوده است. چه، داور مسابقه هم چیزی قاطعانه در این باره ننوشته و گویا بر حسب راهنمایی داور چهارم که او هم از قضا چند بار با اعتراض الهویی مواجه شده بود، ساپینتو را اخراج کرده است. با توجه با اثبات این موضوع و نیز با توجه به محرومیت تعلیقی ساپینتو بعد از دیدار با ملوان، کمیته انضباطی تصمیم گرفت تا این مربی را به خاطر اتفاقات بازی گل گهر تنها یک جلسه محروم کند. دومین جلسه محرومیت او هم به دلیل تکرار رفتار، مربوط به همان محرومیت تعلیقی بازی ملوان بود. البته این مربی ۴۰۰میلیون تومان هم جریمه نقدی شد که ۱۰۰ میلیون مربوط به اتفاقات بازی ملوان و ۳۰۰ میلیون دیگر به خاطر درگیری‌ها و اتفاقات بازی گل گهر بوده است.

دیگران هم می‌آیند

برای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مسجل شد که اتفاقات بازی استقلال و گل‌گهر نیاز به بررسی بیشتر دارد. بر این اساس به احتمال فراوان سه نفر از اعضای کادر فنی تیم کرمانی هم به کمیته احضار خواهند شد تا در این باره توضیحات لازم را دهند.

شوخی بازیکنان استقلال با ساپینتو

استقلالی‌ها در تمرین روز دوشنبه این تیم، برای ریکاردو‌ساپینتو جشن تولد گرفتند و هدایایی از جمله یک ساعت نفیس و لوکس به او دادند. کلا برنامه‌ریزی طوری صورت گرفت که بازیکنان ناهار را با هم بخورند و برای ساپینتو تولد بگیرند. این بار، اما جشن تولد مربی پرتغالی با دفعات قبلی‌اش یک فرق اساسی داشت. معمولا بازیکنان صورت سرمربی خود را کیک مالی نمی‌کنند، اما استقلالی‌ها این قانون را شکستند و تا توانستند کیک را به سر و صورت سرمربی خود مالیدند.

ساپینتو هم که شوخ است و زیاد می‌خندد، از این کار بازیکنان ناراحت نشد و اتفاقا با شوخی و خنده روز متفاوتی را سپری کرد. البته روز تولد او در نهایت به خبری بد به پایان رسید.

ساپینتو بعد از ظهر دوشنبه به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رفت و توضیحاتی درباره علت درگیری‌اش در دقایق پایانی بازی استقلال و گل‌گهر داد. او گفت عامل درگیری‌ها دستیار امیر قلعه‌نویی بوده و بنابراین نباید محروم شود. البته ساپینتو به خاطر حرکتی که انجام داد، عذرخواهی کرد و گفت قصد نداشته جو را متشنج کند.

ساعاتی بعد از این توضیحات کمیته انضباطی حکم خود را درباره تخلف مربی پرتغالی صادر کرد که طبق آن دو جلسه محروم و به پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان جریمه محکوم شد. استقلالی‌ها از رای صادره اصلا رضایت ندارند.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها