حضور نمایندگان کی‌روش در کمپ پزشکی بایر لورکوزن

جام‌جهانی بدون «سردار»

برای سردار آزمون نبرد دیگری در زندگی‌اش آغاز شده؛ این بار نبرد با زمان. در چشم به هم زدنی ثانیه و دقیقه و ساعت‌ها و بعد روز‌ها و هفته‌ها می‌گذرد.
کد خبر: ۱۳۸۲۴۶۹
نویسنده ​​​​​​​سعید اکبری - گروه ورزش
از امروز فقط ۴۴‌روز تا اولین بازی ایران در جام‌جهانی مقابل انگلیس باقی مانده و در چشم به هم زدنی ۳۰‌آبان‌ماه از راه می‌رسد. این یعنی سردار آزمونِ مصدوم نبرد و چالشی بزرگ با زمان خواهد داشت. او پیش از شروع بازی پورتو و لورکوزن در لیگ قهرمانان اروپا، هنگام گرم کردن آسیب دید. اتفاقی که در فوتبال طبیعی است. میزان مصدومیت او طوری بود که بعد از مسابقه سریعا برای انجام mri رفت و بعد میزان مصدومیتش مشخص شد؛ «پارگی ماهیچه فیبر عضلانی ساق پای راست.» به توضیح روشن‌تر عضلات پشت پا. پزشکان لورکوزن اعلام کردند میزان دوری او از فوتبال ۶ تا ۸هفته است. چیزی حدودا بین اواخر آبان‌ماه تا نیمه دوم آذرماه. همه برایش تیتر زدند «سردار جام‌جهانی را از دست داد.»

برای کارلوس کی‌روش، اما این تیتر‌ها و این خبر‌ها کافی نبود. او در همان پرتغال پیگیر علت غیبت سردار بود و بعد از مسابقه در تماس تلفنی با او، وضعیتش را جویا شد. کارلوس پیامی به تهران فرستاد که سریعا پرونده پزشکی برای سردار آماده کنند و اولین درخواستش این بود؛ «با پزشکان لوکوزن صحبت کنید.» در روز‌های گذشته این اتفاق رخ داد و تیم پزشکی این باشگاه به پرهان خانلری اعلام کرد زمان اعلام شده، نهایت زمان دوری سردار بوده و ممکن است زودتر به میادین بازگردد. حالا اگر کف را ۶هفته بگیریم و سقف را ۸هفته، بنابراین سردار در آستانه دیدار با انگلیس تازه برای تمرین کردن آماده می‌شود. از آنجا که رقابت‌های جام‌جهانی سنگین است و بازیکنان در بالاترین سطح آمادگی وارد مسابقات می‌شوند، آیا ممکن است فرصت بازی به سردار نرسد؟

قبل از جام‌جهانی برزیل برای هاشم بیک‌زاده هم مشکل مصدومیت پیش آمد. او در آستانه جام‌جهانی آماده مسابقه شد، ولی کی‌روش یک ثانیه هم به او بازی نداد؛ بنابراین در بدبینانه‌ترین حالت می‌توان گفت کارلوس به سردار اصلا بازی نخواهد داد و در خوشبینانه‌ترین حالت او به دیدار با آمریکا خواهد رسید؛ آن هم نه برای ۹۰‌دقیقه. حدفاصل دو بازی انگلیس و ولز برای ایران ۵ روز است. روز بعد از بازی تیم ریکاوری می‌کند و تمرین جدی نخواهد داشت. روز قبل از مسابقه تمرین سبک است. روز بازی هم بازیکنان فقط حرکات کششی کار می‌کنند؛ بنابراین تیم‌ملی فقط دو جلسه تمرینی خواهد داشت. حالا ممکن است سردار که تازه از مصدومیت برگشته، در این دو روز آماده مسابقه با ولز شود؟ آیا او می‌تواند در این فرصت فشرده برای دیدار آخر گروهی مقابل آمریکا هم آماده شود؟ این‌ها فعلا، اما و اگر‌هایی است که وجود دارد.

کی‌روش فارغ از این‌ها شدیدا پیگیر وضعیت سردار است و در حالی که گفته می‌شد قرار است او را برای مداوا به تهران بیاورد، حالا نمایندگانش را برای رسیدگی به وضعیت درمانی این مهاجم به کمپ پزشکی بایرلورکوزن در آلمان می‌فرستد.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها