جلسه بررسی وضعیت تأمین آب کلانشهر مشهد با حضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو، معاون امور تلفیق و تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
جلسه بررسی وضعیت تأمین آب کلانشهر مشهد با حضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو، معاون امور تلفیق و تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۸۱۹۲۲

جام جم آنلاین- خراسان رضوی-  در این جلسه در خصوص برنامه های تأمین آب شهرستان مشهد، اقدامات صورت گرفته، چالش ها و موانع پیش رو بحث و تبادل نظر شد. معاون آب و آبفای وزارت نیرو نیز در این جلسه بحث مدیریت آب در کشور را جدی و نیازمند توجه بیشتر دانست و افزود: شرایط آب در کشور به گونه ای است که همه مدیران ما باید خود را در شرایط بحرانی ببینند و تصمیم گیری ها بر این اساس صورت پذیرد. مهندس محمد جوانبخت خاطرنشان کرد: اقتصاد آب، تعرفه ها و ارزش واقعی آب، پاشنه آشیل در بخش آب است که باعث شده نتوانیم به اهداف خود به صورت کامل دست یابیم. وی همچنین از تمام مدیران حوزه آب استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد به سبب تمام تلاش های صورت گرفته در راستای تأمین آب پایدار و گذر از تابستان سال جاری قدردانی کرد. در این نشست مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به خشکسالی های اخیر و افت شدید منابع آبی اظهار کرد: مهم ترین چالش تأمین آب مشهد، وابستگی 50 درصدی به منابع آب سطحی و سدها است و در حال حاضر ظرفیت سدهای تأمین کننده آب مشهد فقط 20 درصد می باشد. مهندس حسین اسماعیلیان در ادامه به بیان برنامه های تأمین آب کلانشهر مشهد پرداخت و گفت: اجرای پروژه نبی اکرم و خطوط جمع آوری چاه های داخل شهر، حفر و تجهیز 50 حلقه چاه، تکمیل احداث مخازن ذخیره به ظرفیت 90 هزار مترمکعب و خطوط مربوطه، اتصال 30 حلقه چاه سایر دستگاه های اجرایی، بهسازی و مهندسی 30 حلقه چاه و ذخیره آب حاصل از مدیریت فشار در 16 زیر پهنه فشاری را از جمله مهمترین اقدامات و برنامه های کوتاه مدت برای تامین آب پایدار شهرستان مشهد عنوان کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه از مرکز پایش تصویری و مدیریت هوشمند (مهاب) شرکت آب و فاضلاب مشهد بازدید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها