مشکلات مالی یقه فدراسیون‌ها را گرفت

بی‌پول‌ها در آچمز

کفگیر برخی فدراسیون‌ها زودتر از موعد مقرر به ته دیگ خورد. اوضاع آن‌قدر بد پیش رفت که پای لغو اعزام‌های بزرگ به میان آمد. حالا تصورش را بکنید این بی‌پولی با سوءمدیریت‌ها هم ترکیب شود، آنگاه اوضاعی پیش می‌آید که کنترل آن تا مدت‌ها زمان می‌برد که این هم خودش هزینه بر است.
کد خبر: ۱۳۸۱۷۱۵
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
به هر حال اوضاع مالی در برخی فدراسیون‌ها روز به روز وخیم‌تر می‌شود. بودجه‌ها زودتر از موعد مقرر ته کشیده که این اتفاق قابل مقایسه با هیچ زمانی نیست. برخی فدراسیون‌ها حتی در زمینه برگزاری اردوی محدود و چند نفره هم با مشکلات متعددی روبه‌رو شده‌اند.

اعزام بس است، پول نداریم

از این سو تا آن سوی ورزش همه بی پول شده اند. تیم‌ها را منحل می‌کنند، بازیکنانشان را کنار می‌گذارند، دستمزد‌ها را نصف می‌کنند یا این که تیم‌ها را اعزام نمی‌کنند. بزرگ‌ترین خبر درباره «اعزام نشدن» مربوط به فدراسیون هندبال است. این فدراسیون به دنبال انبوه فاکتور‌های مالی اعزام‌های پی در پی تیم‌های مختلف روی دست‌شان مانده بود اعلام کرد که مشکلات مالی باعث شده اعزام تیم ملی هندبال بانوان به رقابت‌های قهرمانی آسیا منتفی شود. دلیل این تصمیم صرفه‌جویی در هزینه‌ها اعلام شده است. اینجا دوباره یک سؤال همیشگی تکرار می‌شود، چرا برای تیم‌های مردان پول دارند، اما برای زنان‌خیر؟

در این باره افسانه دهقانی نایب رئیس فدراسیون هندبال در امور بانوان گفت: «ما از ابتدای سال ۱۴۰۰ اعزام‌های متعددی در بخش بانوان داشتیم، رقابت‌های جهانی، قهرمانی آسیا و نوجوانان جهان. کشور‌های اسلامی هم در این دایره بود. به دلیل اعزام‌های پی در پی با کمبود منابع مالی مواجه شدیم و اکنون واقعا برای اعزام تیم بانوان به قهرمانی آسیا با مشکل مواجه شده‌ایم. شاید تیم را اعزام نکنیم.» آخرین خبر حاکی است فدراسیون هندبال با چند منبع مالی مختلف مشغول مذاکره و گفت‌وگوست، اما تا این لحظه هیچ حمایت مالی به دست نیامده است.

کفگیر والیبال هم به ته دیگ خورد

لیگ برتر والیبال بانوان از روز جمعه ۱۵ مهر ماه آغاز خواهد شد. ۹ تیم قرار است در این دوره از رقابت‌ها شرکت کنند، به این ترتیب با توجه به فرد بودن تعداد تیم‌ها هر هفته یک تیم قرعه استراحت خواهد داشت. حدود یک ماه پیش خبر رسید این فصل با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود، اما سه تیم انصراف دادند. دلیل هم مثل همیشه کاملا واضح و روشن است؛ مشکل مالی. تیمی را با کلی انگیزه و آرزو تشکیل دادند، اما یک دفعه همه چیز به هم ریخت. مشکلات مالی والیبال به فدراسیون هم ارتباط پیدا‌می‌کند. بر اساس آخرین اخبار با الساندرا کمپدلی، سرمربی ایتالیایی تیم‌ملی قطع همکاری خواهد شد چرا که این مربی با توجه به نتایجی که تا امروز گرفته از لحاظ دستمزد برای فدراسیون والیبال دیگر «نمی‌صرفد». هر چند کمپدلی از لحاظ نتیجه‌گیری فرق چندانی با نمونه‌های داخلی نداشت، اما نکته مهم‌تر این که فدراسیون والیبال توان نگه داشتن این مربی را ندارد.

برای فوتبال زنان پول نداریم

فدراسیون فوتبال نیز از مدت‌ها پیش با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند. نتیجه‌اش هم این می‌شود که فعالیت تیم ملی فوتبال بانوان فعلا در حد برگزاری اردو خلاصه می‌شود. بالاخره هر چه باشد جام جهانی در پیش است و در این شرایط بی پولی همه چیز باید متمرکز بر روی این رقابت‌ها‌باشد. از سویی گفته می‌شود که، چون در یک سال اخیر بانوان زیاد اعزام داشته‌اند باید صرفه‌جویی در اعزام‌های رده ملی صورت بگیرد. قرار بود تیم ملی فوتبال بانوان در غرب آسیا شرکت کند، اما این موضوع منتفی شده است.

روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها