وزیر کشور: شان داوری و قضاوت شان رهبری و امامت است

ایرنا: مصطفی پورمحمدی وزیر کشور گفت:شان داوری و قضاوت شان رهبری و امامت است.
کد خبر: ۱۳۸۱۶۴

وی روز دوشنبه در اجلاس شوراهای حل اختلاف سراسر کشور ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه افزود: میزان حرمتگذاری جامعه به صاحب منصبان دستگاه قضایی میزان ارتقای فهم اجتماعی و پایبندی مردم به نظام سیاسی، اجتماعی مبتنی بر اصول حق و عقلانی را نشان میدهد.
پورمحمدی با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف درایجاد فضای آشتی و سالم سازی بسیار سازنده بوده است، اظهار داشت:باید به دنبال ارتقا و رشد فرهنگ عمومی جامعه باشیم تا مسائل از طریق گفت و گو حل شود.
وی بابیان اینکه حرکت هوشمندانه شورای حل اختلاف درتوجیه کردن جامعه قبل از ایجاد مشکلات مهم است ، گفت: با استفاده از اساتید، علما، روحانیون و اصحاب رسانه ، جراید و کتب درسی میتوان قانونمداری را در جامعه ترویج کرد.
وزیر کشور با اشاره به وجود حدود هزار شورای حل اختلاف در کشور ، افزود: بحث سلامت جامعه از موضوع کاهش پرونده و مراجعات مردمی و هزینه مهمتر است.
پورممحمدی خواستار آموزش فعالان شوراهای حل اختلاف ، توجیه مردم و آشنا کردن جامعه، کارکردهای شوراها و حضور یک حقوقدان یا قاضی در جمع اعضاء شوراهای حل اختلاف شد تا کارها سریعتر و بادقت تر انجام شود.
وی در پایان خواستار تشکیل یک کمیته کاری به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت شوراها، تعامل شورا با دستگاههای اجرایی و مردم شد تا از ریشه یابی موضوعات از این طریق سایر دستگاههای اجرایی کشور هم استفاده کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها