معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر خبرداد؛

برگزاری دوره توانمندسازی فرهنگیان بسیجی

مرحوم عباسعلی کریمی،بنیانگذار اولین داروخانه در برازجان؛

هفت دهه خدمت

عباسعلی کریمی متولد 1308 برازجان دوره ابتدایی را در دبستان آفتاب و متوسطه اول را در دبیرستان فرخی به پایان رساند وی ابتدا کارش را با فروش لوزم خانگی از جمله نمایندگی چرخ خیاطی سینگر در بازار جنوبی شروع نمود
کد خبر: ۱۳۸۱۴۳۳
نویسنده معز الدین آرچین

عباسعلی کریمی متولد 1308 برازجان دوره ابتدایی را در دبستان آفتاب و متوسطه اول را در دبیرستان فرخی به پایان رساند وی ابتدا کارش را با فروش لوزم خانگی از جمله نمایندگی چرخ خیاطی سینگر در بازار جنوبی شروع نمود. در آن زمان در برازجان داروخانه پزشکی وجود نداشت تنها حاتم بت شکن با داروهای گیاهی محلی مریض ها را درمان می کرد.

پس از اینکه دکتر احمد برازجانی بعنوان اولین رئیس بهداری منصوب شد بنا به پیشنهاد مشار الیه در خواست شد آقای کریمی داروهای مورد نیاز مردم را تهیه و زیر نظر ایشان نسخه مریض ها پیچیده شود بدین ترتیب اولین جرقه تاسیس داروخانه در برازجان در سال 1333 زده شد.

پس از آن نامبرده طی یک دوره آموزشی در تهران و شرکت در آزمون موفق به کسب مجوز داروسازی و تاسیس داروخانه مستقل شد و اولین داروخانه رسمی بنام داروخانه کریمی (ولیعصر) در بازار شمالی برازجان تاسیس گردید.

آقای کریمی سی سال خود مسئولیت داروخانه را بعهده داشت و در اوایل که تنها داروخانه شهر بود با توجه به نیاز بیماران گاه مجبور می شدند نیمه های شب به داروخانه بروند و داروی مورد نیاز مریض را در اختیارش قرار دهند . وی به کار و شغلش علاقمند بود و هیچگاه احساس خستگی نمی کرد و درمان و کمک به مریض را برای خود عبادت می دانست.

آقای کریمی دارای هشت فرزند می باشد که همه دارای تحصیلات عالیه هستند و دوتن از فرزندان دکتر داروساز هستند و حرفه پدر را دنبال می کنند.

وی در سال 1356 با توجه به ضعف جسمانی به شیراز مهاجرت نمودند و به کار تجارت مشغول شدند ایشان علاوه بر خدمات درمانی در برازجان یکی از خیرین شهرمان نیز می باشند که با اهدا ملک خود به آموزش و پرورش جهت احداث مدرسه و کمک به تجهیز دانشگاه آزاد برازجان و کمک به احداث درمانگاه ولی عصر برازجان و همچنین انجمن های خیریه نام نیکی از خود به یادگار گذاشته است.آقای کریمی پس از سال ها تلاش و خدمت به همشهریان و مشارکت در امور خیر در تاریخ 25 اسفند 1399 دعوت حق را لبیک گفتند.

مضافا اینکه داروخانه کریمی (ولیعصر) با قدمت حدود هفتاد سال همچنان خدمت رسان مردم خوب برازجان می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها