معاون پارلمانی رئیس جمهور؛

فرهنگ شهادت باید همیشه زنده بماند

حسینی گفت: اگر امروز با عزت و سربلندی زندگی می‌کنیم به دلیل ایثارگری شهدا است لذا فرهنگ شهادت باید همیشه زنده بماند و فرهنگ دفاع مقدس هم باید به خوبی به نسل جدید به ویژه دانش آموزان منتقل شود.
کد خبر: ۱۳۸۱۳۳۷

خوزستان - جام جم آنلاین : «سیدمحمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز با حضور در یادواره شهدای فرهنگی بمباران اداره آموزش و پرورش آبادان اظهار داشت: آبادان نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس داشت.

وی افزود: اگر امروز با عزت و سربلندی زندگی می‌کنیم به دلیل ایثارگری شهدا است لذا فرهنگ شهادت باید همیشه زنده بماند و فرهنگ دفاع مقدس هم باید به خوبی به نسل جدید به ویژه دانش آموزان منتقل شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: افرادی که مدعی حقوق بشر و دفاع از آزادی زن هستند، جنگ هشت ساله را بر کشور ما تحمیل کردند.

حسینی به نقش زنان در کشور و جایگاه آنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دین اسلام اشاره کرد و بیان داشت: نخستین فردی که به پیامبر اسلام (ص) ایمان آورد یک زن بود و حضرت خدیجه (س) همه ثروت خود را برای اعتلای اسلام تقدیم کرد.

در پایان شهریور سال ۱۳۵۹ دانش آموزان آبادانی همچون سراسر کشور خود را برای بازگشایی مدارس آماده می کردند اما در روز ۳۱ شهریور، مرزنشینان آبادان که فقط به اندازه عرض یک رودخانه با خاک عراق فاصله داشتند، مورد هجوم نیرو‌های ارتش حزب بعث قرار گرفتند.

صدای بمباران هواپیما‌های بعثی مردم را به تکاپو انداخت تا اینکه رادیو آبادان اعلام کرد دشمن بعثی با کشورمان وارد جنگ شده و شرایط کاملا جنگی است.
 
ساعت ۱۱ و ۳۴ دقیقه پیش از ظهر دوم مهر ماه ۱۳۵۹، هواپیما‌های رژیم بعث عراق ساختمان آموزش و پرورش آبادان را بمباران کردند. در این واقعه ۲۵ تن از فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان آبادان با تقدیم خون خود به دانش آموختگان، درس مقاومت و پایداری آموختند؛ مقاومتی که با شکست حصر آبادان به بار نشست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها