مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان خبر داد؛

ثبت ملی ۴۰ اثر مربوط به دوران دفاع‌مقدس در خوزستان

ارسطوزاده گفت: تاکنون ۴۰ اثر مربوط به دوران دفاع‌مقدس در خوزستان، ثبت‌ملی شده‌اند که نقطه به نقطه این اماکن، تداعی‌کننده افتخارآفرینی، ایثارگری و شهادت‌طلبی سربازان و رزمندگان این مرز و بوم از سراسر کشور است.
کد خبر: ۱۳۸۱۴۴۲

خوزستان - جام جم آنلاین،  «محمدحسین ارسطوزاده» مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان امروز در برنامه تلویزیونی سیمای خوزستان باگرامیداشت هفته افتخارآفرین دفاع‌مقدس و نکوداشت هفته گردشگری با بیان اینکه ۲۲ اثر در حوزه دفاع‌ مقدس استان شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شده است اظهار داشت: ثبت این تعداد، مجموع آثار ثبت‌ملی حوزه دفاع‌مقدس خوزستان را به ۶۲ اثر خواهد رساند که بیانگر گوشه‌ای از مقاومت سلحشوران در خطه جنوب خواهد بود.

وی افزود: تاکنون ۴۰ اثر مربوط به دوران دفاع‌مقدس در خوزستان، ثبت‌ملی شده‌اند که نقطه به نقطه این اماکن، تداعی‌کننده افتخارآفرینی، ایثارگری و شهادت‌طلبی سربازان و رزمندگان این مرز و بوم از سراسر کشور است از این‌رو، مردم استان خوزستان، خود را میراث‌دار این رشادت‌ها، سلحشوری‌ها و دفاع از مواریث و کیان کشور می‌دانند.

ارسطوزاده گفت: این آثار شامل یادمان‌ها، محل شهادت و رویدادمکان‌هایی از جمله، مراکز تصمیم‌گیری، مراکز فرماندهی، بیمارستان‌های صحرایی و مکان عملیات‌ها در خوزستان هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان یادآور شد: در میان سلسله رویدادهای مقاومت که در طول تاریخ در منطقه شکل گرفته، هشت سال دفاع‌مقدس نگین برجسته این دوران مقاومت بوده و به نوعی تداوم این روحیه سلحشوری و دفاع از مرز و بوم تا به امروز را نشان می‌دهد.

وی افزود: استان خوزستان به لحاظ محل رشادت‌هایی که از فرزندان ایران‌زمین در خود به یادگار دارد، برای همه هموطنان، مکانی مقدس محسوب می‌شود و در واقع به‌عنوان یک رویدادمکان در ذهن همه نقش بسته است.

ارسطوزاده اضافه کرد: وظیفه ما به‌عنوان متولیان فرهنگی جامعه ایجاب می‌کند که نشانه‌های این مقاومت‌ها را در قالب یادمان‌های هشت سال دفاع‌مقدس، برای نسل امروز شناسایی، ثبت، معرفی و آنها را برای نسل‌های آتی نگهداری و حفظ کنیم تا دستخوش تغییرات و یا تخریب نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها