«فقط سوت بزن بازرس!» این کارتون به گردن بچه های دیروز وحتی پریروز خیلی حق دارد. این اثر از سری کارتون های پلنگ صورتی و ماجرای یک بازرس و دستیار دست پا چلفتی اش از قلب فرانسه بود.
کد خبر: ۱۳۸۰۹۴۴
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 85

بازرس را با بارانی کاراگاهی و کلاه مخصوصش می دیدیم . دستیارش «دو دو» از خودش شیک تر بود، لباس گروهبانی فرانسوی،شنل و چکمه مشکی و کلاه سیلندری پلیس. جمله معروفش «فقط سوت بزن بازرس!» بود. غافل از اینکه بازرس اصلا سوت زدن بلد نیست.در حالی که بازرس را همواره درحال شکست خوردن از تبهکاران می دیدیم اما در نظر گروهبان دودو باوفا، بازرس یک قهرمان بی بدیل بود!

یکی از قسمت های به یادماندنی، ماجرای تعقیب یک گوریل دزد بود.صاحب گوریل ملوان قد کوتاهی بود (با صدای کنعان کیانی).

از معدود قسمت هایی که شاهد موفقیت بازرس و دودو بودیم. یاماجرای آموزش نحوه برخورد با تبهکاران؛ بعد از این که بازرس حسابی گروهبان بیچاره را با حرکات جودو چپ و راست کرد، پرسید:«سوالی نیست؟» گروهبان:«چطور می توانم به گروه صلح ملحق شوم؟!» حسن عباسی و مهدی آرین به ترتیب صداپیشگی بازرس و گروهبان را انجام داده بودند.

رد پای شخصیت بازرس در «بازرس کلوز»، پلیس کمدین فرانسوی مجموعه فیلم‌های پلنگ صورتی به کارگردانی بلیک ادواردز، با هنرنمایی پیتر سلرز نیز به چشم می آید.

کارتون بازرس و گروهبان دودو، با نام اصلی «بازرس» در دهه 60 میلادی، توسط کمپانی «دپاتی- فرلنگ اینترپرایزز» ساخته شد و در فاصله سال های 1969 تا 1965 در قالب 34 فیلم کوتاه انیمیشن، از طریق شرکت «یونایتد آرتیستس» پخش شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها