در مراسمی با حضور رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه صورت گرفت؛

آغاز به کار دبیرخانه طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در مراغه

 دبیرخانه اجرایی طرح عدالت و تعالی نظام سلامت با هدف دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی در دانشکده علوم پزشکی مراغه آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۳۸۰۲۳۳
جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: دکتر الله وردی ارجمند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه روز سه‌شنبه در آیین آغاز به کار این دبیرخانه بیان کرد: توزیع عادلانه نیروی انسانی، تقویت و همه‌گیری و پوشش حداکثری بیمه پایه سلامت، تقویت و ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌های کاربردی و تامین منابع پایدار در بخش سلامت از مهمترین ویژگی‌های این طرح است.

وی به جدیت دولت سیزدهم در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: طرح عدالت و تعالی نظام سلامت اصلی‌ترین برنامه وزارت بهداشت در دوره کنونی است؛ طرحی که با همکاری و مشارکت‌های درون‌بخشی و بیرون‌بخشی اجرا می‌شود و از این طریق می‌توان در جهت رفع مشکلات و کمبودهای حوزه سلامت گام برداشت.

به گفته وی اجرای این طرح در دانشگاه‌های علوم پزشکی از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ و بر اساس اهداف کلان و نیز برنامه عملیاتی سالانه برنامه‌ریزی شده است تا محرومیت‌زدایی و دسترسی عادلانه همه آحاد جامعه به خدمات سلامت، عدالت آموزشی، درمانی و پژوهشی در عرصه علوم پزشکی به عنوان بخشی از آثار آن تحقق یابد. 

بازسازی و گسترش نظام شبکه بهداشت و درمان، تغییر رویکرد نظام سلامت از درمان‌محوری به پیشگیری‌محوری، حرکت به سمت خودکفایی کشور در تامین دارو، واکسن، ملزومات و تجهیزات پزشکی با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توزیع متوازن و عادلانه نیروی انسانی در بخش سلامت از دیگر اهداف این طرح به شمار می‌رود. 

تامین رضایتمندی گیرندگان خدمات در بخش سلامت، پیشگیری و مبارزه با فساد و تعارض منافع در نظام سلامت و کاهش خدمات کاذب و القایی، تقویت و پوشش و توسعه حداکثری بیمه پایه سلامت و ارتقای کمی و کیفی نظام آموزش علوم پزشکی در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه نیز در این طرح برنامه‌ریزی شده است.

همچنین برای تقویت و ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌های کاربردی در عرصه سلامت و عدالت پژوهشی در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه و تامین منابع پایدار در بخش سلامت و اصلاح و مهندسی مجدد ساختار وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز بر اساس این طرح اقدام خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها