کانال رادیویی ورزش بانوان از ۲۵تیر و در آستانه عید غدیرخم فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. این شروع، اتفاق خوبی برای ورزش بانوان بود که با انتصاب مریم رستمی به عنوان نخستین مدیر کانال رادیویی «صدای ورزش بانوان» به موضوع مطالبه‌گری در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی بیش از گذشته اهمیت داده شد.
کد خبر: ۱۳۷۹۴۶۵
نویسنده تهمینه سبحانی شاد - گروه رسانه

مریم رستمی در این باره اظهار کرد: مطالبه‌گری در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی و از جمله موارد مهم حوزه ورزش بانوان سال‌های زیاد به دلیل نداشتن رسانه تخصصی، مغفول مانده است.

کانال ورزش بانوان از زمان آغاز فعالیت خود برنامه‌های متعددی را با حضور مسئولان مختلف جامعه ورزش بانوان اجرا و به آن پرداخته است. امیدوارم این کانال هم مانند شبکه رادیویی ورزش به شبکه‌ای تاثیرگذار در حوزه ورزش بانوان تبدیل شود. در همین مدت کم، رقابت‌های جهانی دختران هندبالیست در رده نوجوانان، مسابقات زنان پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی، هفتمین جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا و سومین دوره مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا توسط گزارشگران خانم پوشش داده شد.

«بانوی ایرانی» یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این کانال به شمار می‌رود که از ساعت ۸ صبح به صورت دیداری و شنیداری از طریق نرم‌افزار ایرانصدا پخش می‌شود. پرداختن به اخبار، رویدادها و حواشی ورزش بانوان و موفقیت‌های آنان و مستندهایی از زندگی بانوان قهرمان از جمله بخش‌های این برنامه محسوب می‌شود.

صدف سبحانی یکی از تهیه‌کنندگان این برنامه عنوان کرد:از زمان افتتاح این کانال تمام همکاران من تلاش زیادی کردند تا بتوانند رویدادهای ورزش بانوان را به صورت کامل پوشش دهند. یکی از اتفاقات بسیار خوبی که رخ داد، گزارش زنده مسابقات بین‌المللی و داخلی بانوان بود. ما همه رویدادهای اخیر را در هر ساعت از شبانه‌روز گزارش کردیم که از نظر من یک اتفاق خاص در کشور بود.

رقیه آقازاده از دیگر تهیه‌کنندگان این برنامه گفت: « داستان زندگی من » عنوان برنامه مستند کانال ورزش بانوان است که مسیر زندگی و قهرمانی و فراز و نشیب‌های بانوان ورزشکار را بررسی می‌کند چرا که بسیاری از آنان خط‌شکن بوده و راه را برای سایر بانوان هموار کردند.

معصومه کیانی، نخستین گزارشگر اعزامی کانال ورزش بانوان به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی هم بیان کرد: روند فعالیت کانال رادیویی ورزش بانوان در ابتدای کار خوب است و برای پیشرفت و رسیدن به جایگاه واقعی خود به زمان و افراد متخصص رشته‌های مختلف ورزشی نیاز دارد.

محیا شهسواری هم که رقابت‌های جهانی دختران هندبالیست در رده نوجوانان را به صورت زنده گزارش کرد، می‌گوید: « افتتاح این کانال خبر خوبی بود که باید زودتر شکل می‌گرفت. ورزش بانوان نیازمند این موضوع بود تا یک رسانه تخصصی داشته باشد. گزارشگری مسابقات بانوان در رادیو، کار بدیعی بود و من توانستم کمک کوچکی کنم که حس خوبی را برای من ایجاد کرد.

ساناز سلیمان‌آبادی هم که از گزارشگران رشته‌های والیبال و ورزش‌های رزمی در بازی‌های کشورهای اسلامی بود، گفت: رادیو ورزش گام بسیار موثری را در حوزه ورزش بانوان برداشته و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد چرا که ورزش زنان نیازمند دیده شدن است.

هیلدا حسینی‌خواه هم که دیدارهای تیم والیبال زنان در مسابقات جام کنفدراسیون آسیا را گزارش کرد، گفت: زمانی که با اکثر ورزشکاران صحبت می‌کنم، تشکیل این کانال را آغاز فصل جدیدی در رسانه‌ ملی عنوان می‌کنند.

بتول مرادی، گوینده این کانال تخصصی نیز گفت: در همین مدت کوتاه توجه به این کانال در رسانه‌های مختلف بیش از انتظار ما بود. این نشان دهنده این است که این اتفاق یک ضرورت بوده که به ورزش زنان به صورت گسترده‌تر بپردازیم. یکی از اهداف ما در این کانال انتقال سریع رویدادهای ورزش بانوان و در کنار آن، پخش گزارش‌های ورزشی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها