رئیس مرکز طرح، برنامه و بودجه صدا و سیما:

صدا و سیما به وظیفه خود در قبال فوتبال عمل کرده است

رئیس مرکز طرح، برنامه و بودجه صدا و سیما گفت: صدا و سیما به وظیفه خود در قبال فوتبال عمل کرده است
کد خبر: ۱۳۷۹۲۷۸

مصطفی محمدی رئیس مرکز طرح، برنامه و بودجه صدا و سیما در گفت و گو با جام جم در مورد موضوع حق پخش مسابقات لیگ برتر و برخی حواشی آن گفت:سال اول برنامه ششم بنا بر این بود که دولت نحوه تقسیم درآمد‌های پخش مسابقات ورزشی را به صورت پیشنهاد به مجلس ارائه کند و این اتفاق در بودجه سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ نیز پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: طبق قانونی که به تصویب مجلس رسیده بود و براساس بند«ط» تبصره۹ و به استناد بند«پ» ماده۹۲ قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ورزش‌وجوانان وسازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره۱۴۰۱۸۴ نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز نمایند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۸ این پیشنهاد در بودجه سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در قالب تبصره ۹ بودجه و بند‌هایی مصوب شد و بنا شد صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان درآمد حاصله را به خزانه واریز کنند و بعد این مبلغ به نسبت ۷۰ درصد برای صدا و سیما و ۳۰ درصد برای وزارت ورزش و جوانان، به طرفین عودت داده شود تا وزارت ورزش و جوانان آن را برای کمک به فدراسیون‌های ورزش و باشگاه‌ها و صدا و سیما این مبلغ را برای تقویت برنامه‌های ورزشی صرف کند.

رئیس مرکز طرح، برنامه و بودجه صدا و سیما در ادامه گفت: سازمان صدا و سیما در سال ۹۹ حدود ۲۵ میلیارد تومان به عنوان حق تبلیغات به خزانه واریز کرده است و این مبلغ برای سال ۱۴۰۰ حدود ۷۵ میلیارد تومان بوده که واریز شده است.

برای سال ۱۴۰۱ نیز این عدد تا امروز ۳۱ میلیارد تومان بوده است و اعداد و ارقام قطعی مربوط به این موضوع دقیقا روز بیست و نهم اسفند ماه سال ۱۴۰۱ مشخص خواهد شد.

به گفته محمدی،صدا و سیما در همین دو سال ۱۰۰ میلیارد تومان واریزی داشته اما از سهم ۷۰ درصدی خود بابت پخش و تبلیغات مسابقات ورزشی، تنها ۲۴ درصد را دریافت کرده است.

وی در پایان گفت: ما به وظیفه عمل کردیم و توقع داریم دوستان در وزارت ورزش و جوانان به تکلیف خود عمل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها