اگر به تازگی کسب و کار مربوط به خود را به‌راه انداخته‌اید؛ یا مدیر یک شرکت هستید. با توجه به نوع کسب و کاری که دارید، باید بتوانید به‌راحتی کارکنان خود و هزینه‌های آنان را مدیریت کنید.
اگر به تازگی کسب و کار مربوط به خود را به‌راه انداخته‌اید؛ یا مدیر یک شرکت هستید. با توجه به نوع کسب و کاری که دارید، باید بتوانید به‌راحتی کارکنان خود و هزینه‌های آنان را مدیریت کنید.
کد خبر: ۱۳۷۸۹۶۸

یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های هر کسب و کاری هزینه حقوق و دستمزد کارمندان است. آیا کم هزینه‌ترین و کم اشتباه‌ترین راه محاسبه حقوق و دستمزد را می‌دانید؟ نرم افزار حقوق و دستمزد بهترین راه حل است. اما آیا اصول پیاده سازی سیستمهای حقوق و دستمزد در کسب و کارها را می‌دانید؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.

حقوق و دستمزد مجموعه وجوهی است که در طی یک بازه زمانی مشخص به کارمندان توسط کارفرما پرداخت می‌شود. که به دو بخش مستقیم و غیر مستقیم تقسیم‌بندی می‌شود.

دستمزد مستقیم؛ مربوط به دستمزد کارگرانی است در فرایند تولید کالایی نقش دارند. دستمزد غیر مستقیم؛ نیز دستمزد کارگرانی است که به‌طور مستقیم در فرایند تولید نقش ندارند. مانند: سرپرست کارگران شرکت‌های تولیدی.

روش های محاسبه حقوق و دستمزد

روش‌های محاسبه حقوق و دستمزد به سه شکل انجام پذیر است. روش سنتی و نرم افزارهای حقوق و دستمزد که به ترتیب در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.


اصول پیاده سازی سیستمهای حقوق و دستمزد در کسب و کارها

روش سنتی

در گذشته تمامی پروسه حسابداری و محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان به‌صورت دستی و طبق سلسله مراتب اداری هر کسب و کاری انجام می‌شده است. ایرادی که به این نوع از روش محاسبه حقوق و دستمزد وارد است؛ به‌وجود آمدن خطاهای احتمالی است.

 اگر در وارد کردن یکی از جزئی‌ترین اطلاعات مربوط به کارکنان خطایی رخ دهد و عددی به اشتباه وارد شود، در نهایت محاسبه حقوق و دستمزد نیز با اشتباه مواجه شده و محاسبه بیمه و مالیات نیز با اشتباه مواجه خواهد شد. از بین بردن این اشتباهات ممکن است زمان زیادی به‌طول بیانجامد. حتی با استفاده از نرم افزار اکسل نیز این فرایند باز هم زمان‌بر خواهد بود.

 

نرم افزارهای حقوق و دستمزد

با استفاده از نرم افزارهای حقوق و دستمزد بسیاری از مشکلاتی که در گذشته وجود داشتند، حل شد. تنها با وارد کردن اطلاعاتی که برنامه حقوق و دستمزد خواسته، لیست حقوق و دستمزد خود را می‌توانید؛ تحویل بگیرید. امروزه انواع متنوع این نرم افزارها در بازار موجود است و تنها با پرداخت مبلغ مشخصی قادر به استفاده از آن بر روی یکی از دستگاه های خود هستید.

نرم افزارهای حقوق و دستمزد، برگرفته از جدیدترین و به‌روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا به‌وجود آمده‌اند. این نرم افزارها تمامی فرایندهای محاسبه و ثبت حقوق و دستمزد کارکنان را به بهترین شکل و عاری از هر گونه خطا و اشتباه می‌توانند انجام دهند. با استفاده از نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد یک لیست چاپی از حقوق و دستمزد کارکنانتان خواهید داشت، لیستی از بیمه و مالیات را خواهید داشت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بدون هیچ‌گونه استرسی به یک تجربه‌ای بی‌نظیر از لیست‌ها و گزارش‌ها خواهید داشت.

بسیاری از نرم افزارهای حقوق و دستمزد، یکپارچه با نرم افزار حسابداری هستند و این نرم افزارها سندهای حسابداری مورد نیاز با بصورت خودکار در نرم افزار حسابداری ثبت می نمایند و ما می توانیم گزارشات حسابداری مرتبط با حقوق و دستمزد را از نرم افزارهای حسابداری دریافت نماییم.

 

مزایای استفاده از سیستم‌های حقوق و دستمزد در کسب و کارها

منابع انسانی در محاسبه حقوق و دستمزد نقش ناظر و هدایت کننده این فرآیند را دارد، و ناظر انجام فرآیند محاسبه حقوق و دستمزد بر اساس الزامات قانونی است. مزایایی که به کارکنان تعلق می‌گیرد، شرایط کار و شرایط استخدام، تسهیلات مالی که شرکت در اختیار کارکنان قرار می دهد و هر آنچه که به امور کارکنان مربوط می شود در تعیین حقوق و دستمزد تعیین شده برای کارکنان نقش مهمی را ایفا می‌کند. پس فرآیند محاسبه حقوق و دستمزد در حسابداری چیست؟ حتماً باید با مشارکت منابع انسانی کسب و کار یا شرکت انجام پذیرد.

اصول پیاده سازی سیستمهای حقوق و دستمزد در کسب و کارها

بعد از آنکه منابع انسانی اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه حقوق و دستمزد را در اختیار واحد حسابداری قرار داد، فرآیند محاسبه حقوق و دستمزد آغاز می‌گردد. حسابداری طبق فرمول های محاسبه حقوق و دستمزد و بر اساس نرخ حقوق و دستمزد سال دریافتی کارکنان را محاسبه می نماید و فیش حقوقی برای کارکنان تهیه و صادر می‌شود. در زیر به چند نمونه از مزایای استفاده از سیستم‌های حقوق و دستمزد در کسب و کارها اشاره می‌کنیم:

  • صرفه جویی کردن در هزینه‌ها: با استفاده از نرم افزارهای یکپارچه حسابداری حرفه‌ای مانند نرم افزارهای حسابداری پارمیس به‌سادگی می‌توانید در انجام کارهای مربوط به محاسبه حقوق و دستمزد پیشرو باشید و در وقت و هزینه خود و کارکنان صرفه‌جویی کرده و تنها با یک‌بار تهیه آن از به‌روز رسانی و پشتیبانی یک ساله آن بهره‌مند شوید.

  • امنیت اطلاعات در نرم افزار حسابداری : نرم افزار حقوق و دستمزد پارمیس بر روی یک دستگاه به آسانی قابل نصب و استفاده است. این نرم افزار با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا شما را از ایمن بودن نرم افزاری که از آن استفاده می‌کنید، مطمئن می‌سازد. استفاده از نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد پارمیس شما را از استرس و مسئولیت نگهداری اطلاعات راحت کرده و این امکان را می‌دهد که اطلاعات بسیار زیاد، مربوط به حقوق و کسب و کارتان را همیشه به‌همراه داشته باشید. شما با هر دستگاهی و در هر زمان تنها با وارد شدن به حساب کاربری خود قادر خواهید بود؛ به امور کارکنان و همچنین حقوق و دستمزد مربوط به آنها نظارت داشته باشید.

اصول پیاده سازی سیستمهای حقوق و دستمزد در کسب و کارها

بازیابی اطلاعات: با استفاده از نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد پارمیس دیگر نیازی نیست که پرونده کارکنان و پرسنل خود را در بین پرونده‌های کاغذی یا فایل‌ها و دیسکت‌های فراوان با صرف زمان طولانی بیابید. با استفاده از نرم افزار حرفه‌ای این شرکت به‌سادگی می‌توان به آرشیو منظمی از تمامی اطلاعات خود و کارکنان دست پیدا کنید. بدون اینکه از سرقت یا گم شدن آنها نگران باشید.

  • صرفه جویی کردن در زمان: برای آگاهی از ساعات حضور کارکنان در شرکت و ثبت مرخصی‌ها نیاز به داشتن یک نرم افزار قوی احساس می‌شود. این‌کار هم می‌تواند به‌صورت دستی با کاغذ و خودکار ثبت شود و هم با استفاده از سیستم ثبت اثر انگشت انجام پذیر است. مدیر شرکت یا کسب و کار با ثبت این اطلاعات به‌راحتی می‌تواند بر ساعات حضور و غیاب کارکنان و روند انجام کارها مسلط بوده و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

    شرکت فناوری اطلاعات پارمیس با سال‌ها تجربه در زمینه تولید نرم افزار های یکپارچه حسابداری و مدیریتی آماده ارائه هرگونه کمک در این زمینه به هم‌وطنان عزیز، در راستای توسعه کسب و کارهای جدید و همچنین مکانیزه و مدرن شدن کسب و کارهای قدیمی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت این شرکت به آدرس ParmisIT.com مراجعه فرموده و یا برای دریافت مشاوره رایگان با شماره تلفن 02187758 تماس حاصل فرمایید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها