کودک‌کار، قربانی زورگیری از راننده پراید شد

تراژدی پسر زباله‌گرد +عکس

خبر کوتاه بود و تلخ؛ «کودک کاری قربانی سرقت از راننده تاکسی اینترنتی شد.» ماجرایی که انتشار فیلم آن نیز کام‌ها را بیشتر تلخ کرد. در کمتر از ۲۴ساعت از تصادف، خانواده پسربچه زباله‌گرد شناسایی شده و از راننده به خاطر بی‌احتیاطی در رانندگی که منجر به مرگ پسرشان شده است، شکایت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۷۸۵۶۱
نویسنده محمد غمخوار - گروه حوادث

شامگاه سه‌شنبه، شب تلخی برای رهگذرانی بود که از خیابانی در حوزه کلانتری موسی‌آباد اسلامشهر عبور می‌کردند. صدای ترمز و برخورد پرایدی با سطل زباله کنار خیابان، سکوت محله را شکست. عابران خود را به راننده پراید رساندند که وحشت‌زده داخل خودرو نشسته بود. یکی از اهالی برای او لیوان آبی آورد و چند نفری هم سعی کردند سطل را جابه‌جا کنند تا میزان خسارت مشخص شود.

وقتی سطل را تکان دادند با صحنه تلخی روبه‌رو شدند. پیکر پسربچه‌ای پشت سطل روی زمین افتاده بود و کنارش کیسه‌ای پر از ضایعات قرار داشت. سریع با اورژانس و پلیس تماس گرفتند و با حضور امدادگران اورژانس در محل و معاینه پسربچه، مشخص شد او بر اثر شدت جراحات جان باخته است. بررسی صحنه تصادف نشان داد پسربچه زباله گرد در حال جست‌وجو داخل سطل بوده که راننده پراید متوجه او نشده و پس از تصادف با سطل، پسربچه بین دیوار و سطل مکانیزه گرفتار شده و جان باخته است. خبر مرگ پسربچه خیلی زود در محل پیچید و کودکان کاری که در آن اطراف کار می‌کردند، خود را به آنجا رساندند و پسربچه را شناختند. او از اتباع افغان بود که همراه خانواده‌اش در یکی از محله‌های حاشیه شهر زندگی می‌کرد. یکی از دوستان او به خبرنگار ما گفت: «محمد و خانواده‌اش چند سالی است به ایران آمده‌اند. محمد با زباله‌گردی و جمع کردن ضایعات، کمک خرج خانواده‌اش بود. سه‌شنبه شب وقتی متوجه ماجرا شدم، خودم را به آنجا رساندم. جمعیت زیادی اطراف او جمع شده و روی جسدش پول ریخته بودند. اگر این پول را وقتی زنده بود به او کمک می‌کردند، مجبور نبود در سطل‌های زباله دنبال ضایعات باشد. خانواده‌اش وقتی فهمیدند او تصادف کرده خودشان را به آنجا رساندند و از راننده شکایت کردند. امروز هم جسد را برای تشییع تحویل گرفتند.» برخی شاهدان ماجرا می‌گفتند، راننده برای فرار از دست مسافران زورگیر به‌عمد با سطل زباله تصادف کرده است.
 
تراژدی پسر زباله‌گرد +عکس

برای بررسی واقعیت ماجرا با سرهنگ علی آقا کارخانه، رئیس پلیس اسلامشهر تماس گرفتیم که در تشریح ماجرا گفت: «شامگاه سه‌شنبه تصادف خودروی پرایدی با سطل مکانیزه به کلانتری ۱۶موسی‌آباد اسلامشهر گزارش شد و تیمی از ماموران در محل حاضر شدند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد، راننده بدون توجه به کودک کار، به‌عمد با سطل برخورد کرده و باعث مرگ این کودک شده است. از راننده تحقیق شد که ادعا کرد، راننده تاکسی اینترنتی هستم. دو مسافر را سوار کرده بودم که متوجه شدم زورگیر هستند و قصد سرقت خودروی مرا دارند. برای رهایی از دست آن‌ها تصمیم گرفتم خودرو را به دیوار بکوبم تا نتوانند آن را سرقت کنند. نمی‌دانستم پشت سطل، کودک کاری هست.» فرمانده انتظامی اسلامشهر ادامه داد: «این ادعای راننده در پلیس آگاهی در حال بررسی است تا مشخص شود ماجرای زورگیری صحت دارد یا بی‌احتیاطی باعث تصادف شده است. خانواده پسربچه افغان هم شناسایی شدند و شکایت‌شان را از راننده مطرح کردند که پرونده برای رسیدگی به دادسرا ارسال شد.»

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها