مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران مطرح کرد

تلاش برای افزایش ظرفیت تولید در طرح اقدام ملی مسکن

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز

نبود بانک اطلاعاتی جامع از وضعیت زمین های کشاورزی در البرز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: در حوزه اراضی کشاورزی اطلاعات خوب و جامعی وجود ندارد که دلیل اصلی آن سنددار نبودن این اراضی است.
کد خبر: ۱۳۷۸۰۱۸

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

جام جم البرز، روشن نژاد، افزود: فقط ۴ درصد اراضی کشاورزی در کشور دارای سند هستند و یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم سند دار کردن اراضی کشاورزی است که ابتدا برای این اقدام بایستی رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: با اجرای طرح کاداستر و رفع تداخلات و طراحی و راه اندازی سامانه پاسخ استعلامات اراضی موجب کاهش محسوس مدت زمان پاسخگویی به درخواست صدور سند خواهد شد.

روشن نژاد می‌گوید: از سال‌های گذشته پس از اجرای قانون اصلاحات ارضی قوانین متعددی در حوزه اراضی کشاورزی مصوب شد که باعث تداخل اراضی و ایجاد موانعی در امر تولید شد و این رفع تداخلات بایستی در کمیسیونی با عنوان رفع تداخلات انجام شود.

او افزود: تاکنون ۱۷۶ هزار هکتار از اراضی رفع تداخل شده که ۱۹ هزار هکتار آن تنها به عملکرد یکسال گذشته برمی گردد.

روشن نژاد گفت: پس از رفع تداخلات اراضی و رفع اختلافات دولت و مردم در اراضی، برنامه حدنگاری و تهیه نقشه‌های کاداستری از اراضی کشاورزی برای ایجاد بانک اطلاعاتی انجام می‌شود تا شناسنامه خوبی از این اراضی تهیه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز افزود: طرح کاداستر اراضی این بخش تاکنون به میزان ۴۶ هزار هکتار انجام شده و بیش از هفت هزار و ۵۰۰ فقره سند مالکیت برای بیش از سه هزار هکتار از اراضی صادر شده است.

http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها