راهکار پاک کردن چسب پی وی سی خشک شده از روی فرش

فرش ها یکی از مهم ترین قسمت های خانه هستند که تمیزی آن ها در تمیز دیده شدن خانه شما، اهمیت زیادی دارد. اما گاهی لکه های سرسختی روی فرش پیدا می شوند که به هیچ صراطی مستقیم نیستند و با هیچ روشی پاک نمی شوند. این مورد به خصوص برای لکه هایی که مدت هاست از ایجاد شدن آن ها گذشته، مصداق دارد.
کد خبر: ۱۳۷۷۹۱۶

راهکار پاک کردن چسب پی وی سی خشک شده از روی فرش

گاهی اوقات برخی لکه ها همچون لکه چسب پی وی سی روی فرش شما ایجاد می شوند اما از دید شما مخفی می مانند.

وقتی بعد از مدتی لکه را می بینید، سخت هراسان می شوید و نمی دانید چه کنید. نترسید! ما در کنار شماییم تا روش پاک کردن لکه چسب پی وی سی خشک شده از روی فرش را به شما آموزش دهیم.

با این روش می توانید به راحتی حتی سرسخت ترین انواع چسب های PVC را نیز از روی فرش تان پاک کنید.

images_1661541619.jpg

لکه خشک شده را نرم کنید!

مهم ترین قدم برای اینکه بتوانید یک لکه چسب خشک شده روی فرش را پاک کنید، نرم کردن آن است. بدون نرم کردن، نمی توانید چسبی را که روز به روز در معرض هوا محکم تر شده، از روی فرش پاک کنید.

برای نرم کردن لکه چسب پی وی سی خشک شده روی فرش خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

مراحل نرم کردن لکه چسب خشک شده روی فرش

اگر چسب سفت شده است، قبل از اینکه بتوانید را از روی فرش بتراشید، باید آن را نرم کنید. چندین مرحله برای انجام این کار وجود دارد:

1.      وازلین بزنید

وازلین یک ترکیب عالی برای نرم کردن لکه های چسب ریخته شده روی فرش است. ابتدا یک دستکش به دست کنید. کمی وازلین را با انگشت خود بردارید و روی لکه فرش بمالید. این کار را به آرامی انجام دهید تا چسب و وازلین در هم اشباع شده و چسب نرم تر شود.

2.      از مایع دستشویی استفاده کنید

کمی مایع دستشویی بردارید و به آرامی به لکه بمالید. همچون وازلین، مایع را نیز به آرامی روی لکه ماساژ دهید تا چسب نرم تر شود.

3.      دستمال کاغذی حوله ای اشباع شده با آب

روش دیگری که می توانید به کمک آن چسب پی وی سی را نرم کنید، آن است که از دستمال کاغذی های حوله ای کمک بگیرید. دستمال کاغذی های حوله ای معمولا در ابعاد بزرگی وجود دارند و جذب آب بالایی دارند. چندین دستمال کاغذی حوله ای بردارید و روی هم بگذارید تا ضخامت آن به حدود 2 سانت برسد. سپس دستمال کاغذی ها را با آب گرم اشباع کنید و روی لکه چسب پی وی سی قرار دهید.

اجازه دهید این حوله های کاغذی مرطوب شده، حدود یک ساعت روی لکه چسب پی وی سی باقی بمانند تا چسب نرم شود.

اگر با مراحل انجام شده بالا، لکه چسب روی فرش نرم تر نشد، مسلما نمی توانید لکه را به آسانی پاک کنید. بنابراین بهتر است از خدمات قالی شویی استفاده کرده و فرش های ارزشمند خود را برای شستشو به تکنسین های حرفه ای بسپارید.

بعد از نرم شدن، از مایع ظرفشویی کمک بگیرید

بعد از اینکه لکه خشک شده با مراحل بالا کمی نرم شد، می توانید به کمک یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و یک فنجان آب، یک ترکیب عالی درست کنید. آب و کف آماده شده را به آرامی با یک دستمال تمیز روی لکه بزنید تا چسب از روی فرش تمیز شود. دقت کنید که حتما باید از دستمال سفید بدون طرح برای پاک کردن لکه استفاده کنید. چرا که دستمال های طرح دار احتمال رنگ پس دادن به فرش را دارند.

images_1661541659.jpg

استفاده از آمونیاک نیز می تواند لکه های خشک شده را پاک کند

آمونیاک ترکیب شیمیایی سمی و خطرناکی است که استفاده از آن بر روی فرش معمولا توصیه نمی شود. اما اگر لکه های خشک شده چسب روی فرش شما خیلی مقاوم هستند، می توانید از آمونیاک استفاده نمایید.

تست امونیاک: ابتدا مقدار کمی آمونیاک روی یک دستمال بریزید و بر روی قسمت بسیار کوچکی از فرش آن را آزمایش کنید. پس از استفاده، اگر الیاف فرش دچار کشیدگی یا سستی نشدند و رنگ آن ها نیز تغییر نکرد، می توانید از آمونیاک روی لکه چسب نیز استفاده نمایید.

دقت کنید که در هنگام کار با امونیاک، مهم است که تهویه مناسبی در محل داشته باشید. استفاده از ماسک و دستکش نیز برای استفاده از آمونیاک، به شدت توصیه می شود. همچنین اگر از بیماری های تنفسی رنج می برید، بهتر است استفاده از آمونیاک را فراموش کنید و با قالیشویی در اکباتان تماس بگیرید.

استفاده از لکه بر فرش یا سفارش خدمات قالیشویی

لکه بر فرش یکی از محصوصلات خوب و مفید برای پاک کردن انواع لکه های فرش است. اما دقت کنید که در برخی موارد، لکه برها نمی توانند لکه های سرسخت و مقاوم روی فرش شما را پاک کنند. در چنین شرایطی بهترین راهکار، استفاده از خدمات قالی شویی حرفه ای است. در قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی محدوده اکباتان شستشوی فرش ها توسط تکنسین های تخصصی با دستگاه های اتوماتیک انجام می شود.

سفارش در قالیشویی های حرفه ای نیازی به صرف وقت زیادی ندارد و شما می توانید به راحتی از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه به وبسایت مجموعه قالیشویی توحید سفارش خود را ثبت نمایید. همکاران مجموعه ما به صورت شبانه روزی در خدمت شما هستند تا سفارشات شما را دریافت کرده و در اسرع وقت خدمات مورد نظر را به شما ارائه نمایند.

قالیشویی توحید

در قالیشویی توحید صفر تا صد خدمات شستشو و خشک کردن فرش ها و موکت ها توسط نیروهای خبره و با دستگاه های مکانیزه و به روز انجام می شود. خدمات ما از نزدیک ترین شعبه به شما ارائه می شود. شما می توانید برای شستشوی انواع فرش های ماشینی، دستبافت، قالی های قدیمی، موکت ها و حتی مبل های خود با ما تماس بگیرید(1864). تمامی خدمات ما در کوتاه ترین زمان ممکن بدون فوت وقت و بدون نیاز به وقت قبلی یا مراجعه حضوری، در محل خودتان به شما ارائه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها