آبی پوشان کم کم جا می افتند

استقلال مالکانه ساپینتو

بازی استقلال و مس کرمان که تمام شد یاد آن جمله معروف بهمن فروتن سرمربی اسبق شموشک افتادیم، همان جمله ای که تا مدت ها جنجال به پا کرد و تیتر رسانه ها شد. فروتن در یکی از مصاحبه هایش گفت: «اگر این آبگوشت یکی – دو قل دیگر بزند، جا می‌افتد».
کد خبر: ۱۳۷۷۷۶۸
نویسنده هیلدا حسینی‌ خواه - گروه ورزش

منظورش این بود که شموشک بازی به بازی بهتر خواهد شد و شرایط بد را پشت سر می گذارد. به هر حال جمله خوبی نبود و در زمره ادبیات بد فوتبالی قرار گرفت اما به هر حال بعد از اینکه متوجه تغییراتی در سبک بازی استقلال در دیدار با مس کرمان شدیم یاد این جمله تاریخی افتادیم.

البته نه فوتبال به آبگوشت شباهت دارد و نه استقلال قرار است یکی دو قل دیگر بزند تا بهتر جا بیفتد. ولی آنچه که مشخص به نظر می رسد بهتر شدن نحوه بازی آبیهاست.

فلسفه اقتصادی در فوتبال

اینکه استقلال بازی به بازی بهتر می شود بدان معنا نیست که زیباتر بازی می کند و هیجان بیشتری به هوادارانش می بخشد. بلکه بیشتر به آن معناست که بهتر روند یک مسابقه را کنترل می کند و مدیریت بیشتری بر روی امور دارد. وگرنه استقلالی که ما می بینیم یک تیم معمولی است که صرفا تلاش خود را بر روی نتیجه گیری می گذارد و در واقع به همان فلسفه نتیجه اقتصادی برمی گردد. بر اساس همین فلسفه فوتبالی تیم به دنبال بازی زیبا و پر گل نیست. همین که یک گل بزند و یا تلاش برای زدن گل برتری داشته باشد کافی است.

دیدار استقلال با مس و پیروزی با تک گل یامگا نشان داد که فعلا باید به فوتبال اقتصادی استقلال اکتفا کنیم و منتظر روزهای هیجان انگیزتری بمانیم.

معمولی و کم هیجان

استقلالی که با سرمربی گری ساپینتو به لیگ برتر آمده نسبت به استقلال فرهاد مجیدی میل بیشتری برای حمله و گل زدن دارد اما نه آنقدر که بابت هجومی بودن این تیم ذوق کنیم. در واقع استقلال هنوز از دادن هیجانی به اندازه 90 دقیقه به تماشاگر ناتوان است و نمی تواند فوتبال زیبایی را به نمایش بگذارد. این تیم فعلا فقط مالک است. توپ را می گیرد، حفظ می کند، ارسال می کند تا در نهایت به گل برسد. فعلا فقط همین را می بینیم. ساپینتو آنقدری تجربه دارد که بتواند استقلال را هفته به هفته جذاب تر کند؟ روندی که تا پایان هفته سوم دیدیم همینطور بود، در واقع بازی به بازی بهتر. اما این تیم هنوز خیلی چیزها کم دارد که بدون آنها به تیمی متزلزل و کسل کننده تبدیل خواهد شد. درست است که صدر جدول از هر چیزی برای هوادار پراهمیت تر است اما در کنار آن فوتبال هیجانی و تهاجمی هم ضرورت دارد، ضرورتی به اندازه ضرورت دفاع از عنوان قهرمانی.

خلاصه دیدار تیم های مس کرمان و استقلال را مشاهده کنید.

تعداد بازدید : 20

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها