خبر داغ در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال

تاج افتاد؟!

نبرد قدیمی منچستر- لیورپول در حساس‌ترین زمان فصل

بازی بیم و امید

هر فصل که نوبت قرعه‌کشی لیگ‌برتر انگلیس می‌شود، طرفداران دو تیم منچستر و لیورپول برای بازی رودر‌روی تیم‌هایشان لحظه شماری می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۷۷۲۹۵
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش
بعد از آن که مشخص شد این دو تیم در فصل جاری قرار است در هفته سوم مقابل هم قرار بگیرند، ذوق و شوق آن‌ها برای رسیدن به این بازی بیشتر شد. اما با اتفاقات و نتایجی که در دو هفته ابتدایی فصل جدید رقم خورد، به احتمال زیاد آن ذوق و شوق کمتر شده است. طرفداران من‌یو انتظار داشتند اریک تنهاگ روح تازه‌ای به جان تیم‌شان بدمد، اما شیاطین سرخ حالا با دو شکست، دریافت شش گل و بدون گل زده در قعر جدول قرار دارد. طرفداران لیورپول هم می‌گفتند با خرید چند بازیکن هجومی، تیم‌شان فصل را خوب شروع می‌کند. اما دو تساوی مقابل نیوکاسل و کریستال پالاس موجب شده تیم کلوپ در رده دوازدهم باشد.

حالا و در این شرایط، قرار است امروز دو تیم ساعت ۲۳و۳۰دقیقه در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف هم بروند. امتیاز از دست دادن تنهاگ در این بازی فقط باعث می‌شود این مربی هلندی بیش از پیش تحت فشار قرار بگیرد. از آن طرف، امتیاز نگرفتن در بازی فردا، صدای اعتراض هواداران علیه خانواده گلیزر‌ها (مالکان آمریکایی باشگاه) را بلندتر می‌کند. در آن طرف ماجرا، امتیاز بازی امشب برای کلوپ هم بسیار حیاتی است. با توجه به این‌که رقبایی همچون آرسنال و من‌سیتی در کسب امتیاز هفته‌های ابتدایی موفق بوده‌اند، او دوست ندارد بیش از این از رقبایش عقب بیفتد. یکی از جنبه‌های جذابیت این بازی، رکورد‌ها و آمار‌هایی است که در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود:

در ۱۲ بازی قبلی دو تیم در لیگ‌برتر، منچستر فقط در یک بازی پیروز از زمین بیرون آمده است. آن‌ها رکورد ۶ تساوی و پنج شکست را از خودشان به‌جا گذاشته‌اند.

اگر لیورپول بتواند در بازی امشب پیروز شود در واقع برای اولین‌بار طی ۲۰ سال اخیر است که لیورپول در چهار بازی پیاپی مقابل شیاطین سرخ برنده می‌شود.

اگر منچستر امشب هم ببازد، با احتساب دو بازی آخر فصل گذشته، این برای اولین بار طی ۵۰سال گذشته است که این تیم در پنج بازی متوالی نتیجه را واگذار می‌کند.

نکته عجیب در مورد منچستر این است که تمام شش گل خورده‌اش در دو بازی اخیر همگی در نیمه اول بوده است.

این برای اولین بار طی ۱۰ فصل گذشته است که لیورپول در دو بازی ابتدایی فصل نمی‌تواند پیروز شود. اگر این اتفاق در بازی امشب هم تکرار شود، در واقع برای اولین بار در تاریخ این باشگاه چنین رکوردی ثبت می‌شود.
یکی از دلخوشی‌های طرفداران لیورپول این است که تیم‌شان تا امروز در ۲۱ بازی انجام داده در سال ۲۰۲۲ هنوز شکست نخورده است.

محمد صلاح اگر در بازی امشب فقط یک گل دیگر به منچستر بزند، به اولین بازیکن تاریخ لیورپول تبدیل می‌شود که تعداد گل‌هایش به شیاطین سرخ دو رقمی شده است.

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها