فک پلمپ

زمینه حضور ۲ هزار دانش آموز کرجی با فک پلمب مدرسه مهیا شد

وارثان یک فرد که چند دهه پیش اقدام به واگذاری یک زمین به آموزش و پرورش کرج کرده بود در پی واخواهی این زمین برآمده و روند رسیدگی این موضوع چند سالی است که موجب اختلال در فعالیت عادی ۲ واحد آموزشی در منطقه محمدشهر شده است.
کد خبر: ۱۳۷۵۰۳۶

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

۴۰ سال پیش شخصی در کرج زمینی به متراژ ۲ هزار متر مربع را برای ساخت مدرسه به آموزش و پرورش اهدا کرده است.

در همان سال‌ها ۲ مدرسه به نام‌های دبستان دخترانه «میثم تمار» و دبستان «شهید محمد پرورش» در منطقه محمدشهر کرج با مدیریت آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در این زمین احداث می‌شود، اما وراث این فرد چندسالی است که به دنبال واخواهی زمین مورد نظر از طریق مجاری حقوقی هستند.

روز دوشنبه نیز وراث برای واخواهی خواسته خود در محل این ۲ مدرسه که در خیابان گلستانک محمدشهر کرج واقع شده اند، حضور یافتند.

از سوی دیگر با توجه به کمبود سرانه آموزشی در محمدشهر و نگرانی‌هایی که برای خانواده‌های دانش آموزان این منطقه ایجاد شده بود موضوع در دستور بررسی و پیگیری مسوولان استان قرار گرفت و برای سال دوم با درخواست تمدید مهلت اداره کل آموزش و پرورش استان موافقت شد تا در فرصت مناسب با پیش‌بینی مکانی دیگر نسبت به تخلیه این مدارس در پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ و یا توافق با مالکین اقدام شود.

البته واقعیت امر این است که یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش کمبود فضای آموزشی بویژه در نواحی چهارگانه کرج آنهم به دلیل مهاجرت بی رویه به استان البرز و تشدید حاشیه نشینی در شهر‌های اقماری کرج از جمله محمد شهر است.

فراهم نمودن شرایط آرام و بدور از دغدغه تحصیل دانش آموزان و کاهش نگرانی والدین آن‌ها از اهداف مورد تاکید استاندار البرز است که در نشست‌های متعدد شورای آموزش و پرورش استان به دفعات بر این موضوع اشاره دارند.

مدارس فک پلمب شد

بر این اساس معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج روز سه شنبه از پیگیری جدی موضوع و در نتیجه فک پلمپ این ۲ واحد آموزشی برای بازگشت فعالیت در این مدارس خبر داد.

غفور قاسم پورافزود: ۲ دبستان شهید محمدپرورش و میثم تمار در محمدشهرکرج بر اساس مصوبه شورای تامین شهرستان و با دستور دادگستری فک پلمپ شد و بمدت یکسال مهلت داده شد تا دانش آموزان بتوانند به تحصیل ادامه دهند.

وی گفت: اداره کل آموزش و پرورش نیز موظف شده است در طول این یکسال نسبت به تعیین تکلیف این مدارس اقدام کند.http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها