خواسته عجیب مرد گوش‌ بر در جلسه محاکمه‌اش

گوش مرا ببرید‌!

دو برادر افغان که در جریان درگیری خیابانی، گوش هموطن خود را بریده بودند، در جلسه دادگاه اصرار کردند حکم قصاص صادر شود. متهم ردیف اول از قضات خواست گوش او را هم مثل شاکی ببرند.
کد خبر: ۱۳۷۴۲۵۸

به گزارش خبرنگار جام‌جم،‌ رسیدگی به این پرونده از مرداد سال گذشته و با گزارش درگیری در خیابان مرتضوی تهران آغاز شد.

در این درگیری مردی افغان به نام نعمت زخمی شده بود. او به بیمارستان منتقل شد و بعد از بهبود حالش با طرح شکایتی گفت: دو برادر به نام‌های حفیظ و عزیز و پدرشان که از قبل با من و پدر و برادرهایم درگیر بودند،‌ به سمتم حمله کرده و بی‌رحمانه کتکم زده و گوش راستم را بریدند و با خود بردند.

با این شکایت، حفیظ و عزیز در خیابان رودکی دستگیر شدند و در تحقیقات به درگیری با نعمت و گوش‌بری اعتراف کردند. با تکمیل تحقیقات و درخواست قصاص از سوی شاکی،‌ پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در ابتدای جلسه،‌ شاکی برای دو برادر درخواست قصاص کرد و گفت: دو برادر مرا با بی‌رحمی کتک زده و گوشم را بریدند. من حاضر به بخشش آنها نیستم و قصاص می‌خواهم.

سپس متهم ردیف اول در جایگاه ایستاد و در دفاع از خود گفت: چهار سال قبل در افغانستان اختلاف خانواده ما و شاکی آغاز شد. علت این درگیری استفاده از آب یک چشمه بود. آخرین بار نعمت و برادرهایش به پدرمان حمله کردند. زن برادرم که چهار ماهه باردار بود،‌ برای کمک به پدرمان وارد دعوا شد که نعمت با لگد ضربه‌ای به شکم او زد و باعث سقط جنین‌اش شد. آنها سپس در بین طایفه، ما را آدم‌هایی ترسو معرفی کردند که نتوانستیم از پدر و عروس‌مان دفاع کنیم. این ادعا باعث شد از آنها کینه به دل بگیریم و دنبال انتقام باشیم. برای کار به تهران آمدیم که روز حادثه، نعمت را در خیابان دیدیم‌. من و برادرم به سمت او حمله کردیم و کتکش زدیم. بعد گوشش‌ را بریدیم تا به افغانستان ببریم و به بقیه نشان دهیم بی‌غیرت نیستیم. من خودم حاضر به قصاص گوش هستم. گوش مرا هم ببرید تا از کشتار در افغانستان جلوگیری شود.

سپس برادرش در جایگاه قرار گرفت و با تایید حرف‌های برادرش گفت: برادرم گوش شاکی را برید تا به حرف و حدیث‌ها در افغانستان پایان دهد و اگر او را قصاص نکنید،‌ درگیری باعث قتل می‌شود. ما پولی برای دیه نداریم و حکم قصاص صادر کنید.

پس از دفاعیات دو برادر،‌ قضات وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها