دستگاه شربت سرد کن چیست و چه کاربردی دارد : شرکت کابان تجهیز

یکی از تجهیزات برودتی مورد نیاز در آشپزخانه های صنعتی بخصوص کافی شاپها، دستگاه شربت سرد کن می باشد که به منظور ترکیب مواد شربت یا آبمیوه و سرد کردن و خنک نگه داشتن آنها طراحی و ساخته می شود.
کد خبر: ۱۳۷۳۰۹۰

دستگاه شربت سرد کن در فصل گرما و یا مناطق گرم و شرجی بسیار پرمصرف می باشد و نوشیدنی هایی با رنگهای متنوع و طعم های دلپذیر را آماده مصرف می کند.

از این دستگاه معمولا در آبمیوه و بستنی فروشی ها، رستوران ها، فست فودها، هتل ها، تالارهای پذیرایی، کافه ها، مراکز تجاری و تفریحی جهت تهیه انواع شربت های دانه دار و آبمیوه های مختلف استفاده می شود. با استفاده از یک دستگاه شربت سرد کن در مکانی مانند آبمیوه فروشی به آسانی می توان با عرضه نوشیدنی های رنگارنگ، خنک و گوارا به شکل چشمگیری سوددهی را نیز افزایش داد.

%D8%B4%D8%B1%D8%A8%D8%AA%20%D8%B3%D8%B1%D8%AF%20%DA%A9%D9%86.jpg

اجزای دستگاه شربت سرد کن و ویژگی آنها : شرکت کابان تجهیز

تمام مدلهای دستگاه شربت سرد کن از دو بخش اصلی تشکیل می شوند:

  • مخزن : در بالای دستگاه قرار دارد که مایعات داخل آن ریخته می شوند و به واسطه دارا بودن جنس شفاف، درون آن قابل مشاهده است. در پایین هر مخزن، جهت ریختن شربت درون لیوان، یک عدد شیر تخلیه تعبیه گردیده که غالبا به شکل پدالی یا دکمه ای می باشد.

یکی از مشخصات بارز دستگاه شربت سرد کن ، بکارگیری پلی کربنات نشکن در ساخت مخزن می باشد که از مقاوم ترین مواد شفاف به شمار می رود، از اینرو علاوه بر زیبایی، مخزن از مقاومت بالایی در برابر واکنش شیمیایی و ضربه های فیزیکی برخوردار است. از سوی دیگر، به دلیل خاصیت عایق بودن پلی کربنات در برابر از دست دادن سرما، به خنک ماندن نوشیدنی کمک کرده، فشار کمتری به موتور دستگاه آمده و برق مصرفی دستگاه نیز کاهش می یابد.  

از دیگر مزایای دستگاه شربت سرد کن امکان جدا کردن مخزن و قطعات درون آن و شستن آنها پس از هربار استفاده است که موجب رعایت نکات بهداشتی می گردد.

  • بخش سرد کننده که درون محفظه یا اصطلاحا بدنه دستگاه شربت سرد کن قرار دارد، کمپرسور و موتور را دربرمیگیرد. جنس بدنه از استیل ضد زنگ طراحی می شود تا هم براحتی بتوان آنرا با آب تمیز کرد و هم اینکه استحکام کافی داشته، ضد زنگ بوده و دچار پوسیدگی نشود. علاوه بر اینها، جنس استیل موجب می گردد گرمای تولید شده توسط موتور از بدنه خارج شده و تاثیری بر روی خنکی شربت نگذارد.

جهت سرد کردن مایعات داخل مخزن در مدلهای برقی دستگاه شربت سرد کن از نوعی گاز سرماساز استفاده می شود که بی رنگ و غیر سمی است و از پرکاربردترین نوع گازها در ساخت مواد سرمایشی محسوب می گردد.

 %D8%B4%D8%B1%D8%A8%D8%AA%20%D8%B3%D8%B1%D8%AF%20%DA%A9%D9%86%20(3).jpg

انواع دستگاه شربت سرد کن : شرکت کابان تجهیز

  • بر اساس تعداد مخزن: دستگاه شربت سرد کن معمولا به شکلهای تک مخزنه، دو مخزنه، سه مخزنه و حتی چهار مخزنه تولید و به بازار عرضه می گردد که مسلما با افزایش تعداد مخزن، هم ظرفیت دستگاه افزایش می یابد و هم می توان نوشیدنی هایی با طعم های بیشتر را به طور همزمان آماده کرده و در اختیار مشتریان قرار داد. دستگاه های سه یا چهار مخزنه جهت استفاده در مکانهایی پرتردد بسیار ایده آل می باشند و البته هر مخزن به شکل جداگانه کار می کند.

دستگاه شربت سرد کن خمره ای، نوعی از مدلهای تک مخزنه است که همانگونه که از نامش مشخص است مخزن آن به شکل گرد تولید می شود.

مخزن دستگاه ها گنجایش های مختلفی دارند که معمولا از 5 لیتر تا 50 لیتر متغیر می باشد و استفاده از مخزن 12 لیتری بسیار رایج است.

 

  • بر اساس مکانیزم: انواع دستگاه شربت سرد کن به دو صورت مکانیکی و برقی، نوشیدنی ها را خنک نگه می دارند. در مدلهای مکانیکی با تعبیه لوله هایی فلزی و توخالی درون مخزن و ریختن یخ درون آنها و سرد شدن جداره استوانه فلزی به واسطه یخ ها، مایعات درون مخزن نیز سرد می می شوند. این مدلها به دلیل عدم نیاز به نیروی برق، قاعدتا کم هزینه تر نیز هستند.

انواع دستگاه شربت سرد کن برقی که از نیروی برق تک فاز بهره می برند، به دو شیوه نوشیدنی ها را هم می زنند که می توان آنها را به دسته های همزن دار یا پارویی و پمپی تقسیم بندی نمود. استفاده از مدلهای پارویی برای هم زدن شربت های با دانه مانند خاکشیر و تخم شربتی و یا آبمیوه های پالپ دار نظیر آب پرتقال مناسبتر می باشد تا مانع از ته نشین شدن آنها گردد و در نهایت نوشیدنی به صورت یکدست سرو شود. اما در مدلهای پمپی که فقط برای مایعات ساده کاربرد دارند، در انتهای مخزن پمپی تعبیه گردیده که شربت را از پایین به بالا به صورت فواره ای پمپاژ می کند تا نوشیدنی به شکل یکنواخت ترکیب گردد. در صورت استفاده از مدلهای پمپی برای خنک نگه داشتن نوشیدنی های دانه دار، ممکن است پس از مدتی، دانه ها وارد پمپ گردند و موجب سوختن موتور شوند. مسلما مدلهای همزن دار به دلیل امکان سرد نگه داشتن هر دو نوع نوشیدنی هم دانه دارو هم فاقد دانه، نسبت به مدلهای پمپی مصرف بیشتری دارند و البته دارای عمر طولانی تری نیز می باشند.

 

مزایای استفاده از دستگاه شربت سرد کن : شرکت کابان تجهیز

  1. تهیه انواع شربت خنک در تمام فصل های سال
  2. بی صدا کار کردن موتور دستگاه
  3. قابلیت شستشوی آسان مخزن و سایر قطعات
  4. دارا بودن برق مصرفی پایین
  5. داشتن عملکرد بسیار ساده
  6. طراحی شده بر اساس استانداردهای بهداشتی

 

نکات مهم جهت خرید دستگاه شربت سرد کن مناسب : شرکت کابان تجهیز

کارشناسان کابان تجهیز به شما خریداران محترم توصیه می کنند پیش از خرید دستگاه شربت سرد کن ، به پارامترهایی نظیر تعداد مخزن و گنجایش آنها بر اساس نیاز و حجم کاری، پارویی و پمپی بودن دستگاف جنس مخزن و بدنه، کیفیت قطعاتی مانند پارویی، شیر خروجی و پمپ تخلیه، کیفیت موتور و توان سرمایشی توجه داشته باشید تا بتوانید دستگاهی ایده آل و مطلوب انتخاب نمایید.

 

خرید و فروش انواع دستگاه شربت سرد کن در شرکت کابان تجهیز

فروشگاه کابان تجهیز با ارائه دستگاه های شربت سرد کن با کیفیت بالا ساخت کشورهای اروپایی مانند برندهای ایتالیایی براس و کوفریمل، به شما اطمینان می دهد که بتوانید سالهای سال در صورت استفاده درست، از این دستگاه ها بهره مند گردید. 

در صورتی که در زمینه مشخصات فنی و ویژگی ها و قیمت های به روز مدلهای مختلف دستگاه شربت سرد کن ، نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری دارید هم از طریق تماس با متخصصان شرکت کابان تجهیز و هم با مراجعه به سایت شرکت ، می توانید جواب سوالاتتان را دریافت نمایید.

%D8%B4%D8%B1%D8%A8%D8%AA%20%D8%B3%D8%B1%D8%AF%20%DA%A9%D9%86%20(2).jpg

علاوه بر اینها، شرکت کابان تجهیز با فروش دستگاه شربت سرد کن به شکل اینترنتی این امکان را فراهم نموده تا خریداران از تمامی شهرهای کشورمان بتوانند فقط با در دست داشتن یک گوشی هوشمند، دسترسی به مدلهای مختلف داشته باشند و بدون صرف هیچ هزینه ای بابت رفت‌‌و‌آمد، دستگاه مطلوبشان را سفارش گذاری نمایند. فروشگاه کابان تجهیز در کوتاهترین زمان ممکن، دستگاه خریداری شده را به آدرس مورد نظر مشتریان ارسال می کند.

تضمین اصل بودن کالاها، دریافت مشاوره های لازم رایگان، ضمانت بهترین قیمت و ارسال سریع از مزایای خرید دستگاه شربت سرد کن از شرکت کابان تجهیز می باشند.

https://kabantajhiz.com/

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها