راهنمای خرید آنلاین ورق سیاه از فروشگاه آهن ربات

ورق سیاه یکی از پر کاربردترین مصالحی است که در صنعت های مختلف کاربرد دارد. دانستن کاربرد و نکات مهم در خرید این محصول بسیار مهم است.
کد خبر: ۱۳۷۲۷۳۰

ورق سیاه یکی از پرکاربردترین مصالحی است که در انواع پروژه‌ها و صنایع مختلف استفاده می‌شود. با استفاده از ورق سیاه محصولات و قطعات مختلفی تولید می‌گردد که همگی بسیار موردنیاز و ضروری هستند.

در واقع، از ورق سیاه به عنوان یک نوع مواد خام جهت تولید محصولات صنعتی، ساخت انواع پروفیل‌های ساختمانی، قطعات ماشین‌‌آلات مختلف و... استفاده می‌شود. به همین دلیل، وجود چنین مصالح کاربردی در تمام صنایع کشورمان، می‌تواند اهمیت بسزایی داشته باشد. در اینجا قصد داریم شما را بیشتر با کاربرد ورق سیاه و راهنمای خرید آنلاین آن آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

آشنایی با ورق سیاه؛ مهم‌ترین مصالح پروژه‌های عمرانی

ورق سیاه محصولی است که از فولاد تولید می‌گردد. این ورق فولادی با استفاده از روش نورد گرم،‌ یعنی در کوره‌هایی با حرارت بسیار بالا ساخته می‌شود. از آنجایی که این محصول پس از تولید، به رنگ کدر و یا تیره تبدیل می‌شود، آن را ورق سیاه می‌نامند. اما در واقع رنگ آن به معنای واقعی کلام، سیاه نیست.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم از ورق سیاه به عنوان یک ماده خام برای تولید قطعات دیگر استفاده می‌کنند. برای این کار معمولا از روش نورد سرد و غلتک‌ها و تجهیزات خاص، استفاده می‌شود.

راهنمای خرید آنلاین ورق سیاه از فروشگاه آهن ربات

آشنایی با انواع ورق سیاه

ورق‌ سیاه انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها استفاده‌های خاص خودشان را دارند. یعنی بر اساس نیازهای هر کدام از صنایع و یا پروژه‌های متعدد، نوع مناسب آن انتخاب می‌گردد. در اینجا به چند نمونه از انواع ورق سیاه اشاره خواهیم کرد تا با آن‌ها آشنا شوید. این موارد عبارت‌اند از:

ورق سیاه ساده: این نوع ورق سیاه معمولا با 2 گرید یعنی ورق سیاه St52 و ورق سیاه St37 در بازار موجود است. هر دوی این ورق سیاه از لحاظ میزان کربن استفاده شده در ساختارشان باهم فرق دارند. در ورق سیاه St37 از کربن کمتری استفاده شده و به همین دلیل استحکام و سختی کمتری نسبت به ورق St52 دارد.

ورق سیاه 2 میل: این نوع ورق سیاه، همان‌طور که از نامش پیداست، ضخامت 2 میلی‌متری دارد. گاهی اوقات در برخی صنایع، نظیر تولید قطعات خودرو، ساخت لوازم خانگی، ساخت انواع ظروف فلزی و... نیاز به ورق‌های فولادی مقاوم با ضخامت کم وجود دارد که می‌توان از ورق سیاه 2 میل، به خوبی استفاده کرد.

ورق سیاه رول یا کلاف: همان‌طور که از نام این نوع ورق سیاه مشخص است، می‌توان چنین محصولی را به صورت رولی در بازار پیدا کرد. این ورق‌ها قابل برش بوده و بر اساس نیاز مشتریان برش داده شده و سپس در اختیار آن‌ها قار می‌گیرند. ضخامت ورق سیاه رول یا کلاف بین 1.5 تا 15 میلی‌متر است.

ورق سیاه صنعتی: از این نوع محصول هم، معمولا در پروژه‌های صنعتی استفاده می‌گردد. برای مثال، می‌توان به صنایع کشتی‌سازی و یا پتروشیمی اشاره کرد.

ورق سیاه فابریک: این نوع ورق سیاه معمولا به صورت فابریک تولید شده و بیش از 15 میلی‌متر ضخامت دارد. این نوع ورق سیاه را می‌توان در ابعاد مختلف،‌ از بازار تهیه کرد.

ورق سیاه چه کاربردهایی دارد؟

در بالا به طور مختصر راجع به کاربرد ورق سیاه صحبت کردیم. اما کاربرد ورق سیاه بسیار زیاد بوده و در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. صنایع مختلفی از انواع ورق سیاه بهره‌مند شده و نیازهای ضروری‌شان را رفع می‌کنند. در ادامه به چند مورد از کاربردهای ورق سیاه اشاره خواهیم کرد تا با آن‌ها به طور کامل آشنا شوید. این موارد به شرح ذیل هستند:

کاربرد در ساختمان‌سازی و پروژه‌های ساختمانی: ورق سیاه یکی از پرکاربردترین مصالح در صنایع ساختمان‌سازی است. معمولا از ورق سیاه St37 برای ساخت انواع پروفیل‌های ساختمانی استفاده می‌شود. این نوع مصالح نقش بسیار مهمی در مقاوم‌سازی سازه‌‌های ساختمانی دارند.

ساخت انواع آب‌گرم‌کن: تولیدکنندگان آب‌گرم‌کن‌ها و پکیج‌های شوفاژ دیواری برای ساخت محصولاتشان، بدون شک، نیاز به ورق سیاه خواهند داشت. ممکن است برای این موارد از ورق سیاه 2 میل و یا محصولات دیگر استفاده شود. چرا که ورق سیاه، بسیار مقاوم بوده و می‌تواند استحکام لازم را برای سخت این محصول فراهم کند.

صنایع خودروسازی و ساخت قطعات خودرو: از ورق سیاه همچنین در ساخت قطعات خودرو و در صنایع خودروسازی هم به خوبی استفاده می‌شود. چرا که ورق سیاه، هم از ضخامت مناسب و هم مقاومت بالا برای تولید قطعات خودرو برخوردار است.

ساخت انواع تانکرها: در ساخت انواع تانکرها هم، از ورق سیاه استفاده می‌شود. در اکثر مواقع از ورق سیاه St52، به خاطر مقاومت و استحکام بالایی که دارد، در چنین مواردی استفاده شده تا مقاومت بالای آن‌ها تضمین شود. از ورق سیاه می‌توان در ساخت انواع تانکرهای فلزی استفاده نمود.

ساخت انواع تجهیزات کشاورزی: امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، تجهیزات صنایع متعدد نظیر کشاورزی هم، ارتقا پیدا کرده است. از این روی می‌توانیم شاهد بهترین تجهیزات کشاورزی باشیم که بسیاری از آنها با استفاده از انواع ورق سیاه تولید می‌گردند.

راهنمای خرید آنلاین ورق سیاه از فروشگاه آهن ربات

چگونه اقدام به خرید ورق سیاه کنیم؟

یکی از موارد مهمی که در بحث خرید ورق سیاه اهمیت بالایی دارد، قیمت آن است. چرا که اکثر افراد به دنبال قیمت مناسب و محصول باکیفیت هستند. اما مشکل خرید ورق سیاه، قیمت‌های لحظه‌ای آن است. در واقع نوسانات قیمت فولاد و... به قدری زیاد است که نمی‌توان یک قیمت ثابت را برای هیچ کدام از محصولات ورق سیاه در نظر گرفت. در چنین شرایطی که قیمت‌های ورق سیاه به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند، بهتر است استعلام قیمت آن‌ هم، به صورت لحظه‌ای باشد.

بدین معنا که بهتر است حتما برای استعلام از قیمت ورق سیاه با استفاده از تماس تلفنی این کار را انجام دهید. بهترین کار تماس گرفتن با بخش فروش مجموعه آهن ربات است.

با استفاده از این روش قادر خواهید بود، قیمت‌های لحظه‌ای را از مجموعه آهن ربات استعلام گرفته و حتی به صورت آنلاین اقدام به خرید ورق سیاه مورد نظرتان کنید. این یکی از آسان‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید برای خرید انواع ورق سیاه از آن استفاده نمایید.

چرا که نیازی به مراجعه حضوری و یا تهیه ورق سیاه با قیمت بالا از واسطه‌های متعدد ار نخواهید داشت. بلکه فقط کافی است که از طریق یک فروشگاه فعال در این زمینه استفاده کرده و اقدام به خرید ورق سیاه کنید.

هنگام خرید ورق سیاه چه مواردی را در نظر بگیریم؟

اولین موردی که باید در نظر داشته باشید نوع نیاز شما به ورق سیاه خواهد بود. یعنی باید به طور دقیق نیازها و نوع پروژه‌ای که قرار است از ورق سیاه برای آن استفاده کنید را مشخص کرده و سپس اقدام به خرید کنید. اگر در این زمینه‌ سوالات متعددی دارید و یا به طور دقیق نمی‌دانید که باید از کدام نوع ورق سیاه استفاده نمایید، می‌توانید با بخش پشتیبانی آهن ربات تماس گرفته و از خدمات گروه مشاوران آهن ربات بهره‌مند شوید.

راهنمای خرید آنلاین ورق سیاه از فروشگاه آهن ربات

آهن ربات؛ بهترین مرکز خرید آهن‌آلات به صورت آنلاین

آهن ربات یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین خرید آهن‌آلات متنوع است که امکان خرید برای سراسر کشور را فراهم کرده است. شما به هر محصول در عرصه آهن آلات که نیاز داشته باشید، فقط کافی است وارد وب‌سایت آهن ربات شوید. در آنجا می‌توانید با محصولات متنوع آهن‌آلات آشنا شده و از طریق تماس تلفنی با مجموعه آهن ربات،‌ اقدام به استعلام قیمت و خرید کالاهای مورد نظرتان کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها