با دستور مستقیم استاندار چهار محال و بختیاری

سرپرست موقت روابط عمومی استانداری چهار محال و بختیاری بر کنار شد

رئيس سازمان سينمايي در دیدار با استاندار چهار محال و بختیاری مطرح کرد

حمایت ویژه دولت از سرمایه گزاران در حوزه ساخت سینما و فیلم

رئيس سازمان سينمايي کشور گفت: شهرداري‌ها در برخي استان‌ها اگر فردي اقدام به احداث سینما یا مرکز فرهنگي کند، به ازاي هر مترمربع، مجوز يک مترمربع فضاي تجاري را مي‌دهد و اين يک مشوق محسوب مي‌شود.
کد خبر: ۱۳۷۲۴۱۹

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری؛ محمد خزاعي- رئيس سازمان سينمايي کشور که به شهرکرد مرکز استان چهار محال سفر نموده بود شامگاه چهارشنبه 15 تیر با غلامعلی حیدری سودجانی استاندار و مسئولان فرهنگی استان شهرام فرجی معاونت سینمائی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، یوسف افشارنیا مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان و جمعی از فعالان فرهنگی در دفتر استاندار دیدار و گفتگو کرد

در ابتدای این نشست غلامعلی حیدری سودجانی استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به برخي بدسليقه‌گي‌ها در توليد فيلم‌هاي سينمايي، گفت: نفوذ دشمنان جمهوري اسلامي در بحث هنر و فيلم بايد مورد توجه جدي قرار بگيرد.

نفوذ دشمنان جمهوري اسلامي در بحث توليدات سينمايي بايد مورد توجه جدي قرار بگيرد

حیدری سودجانی؛ با بيان اينکه جهش در حوزه سينما به‌ويژه سينماي انقلاب اسلامي يک مطالبه محسوب مي‌شود، اظهار کرد: اميدواريم شاهد جهش در هنر انقلاب اسلامي باشيم.

 

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به برخي بدسليقه‌گي‌ها در توليد فيلم‌هاي سينمايي، گفت: نفوذ دشمنان جمهوري اسلامي در بحث هنر و فيلم بايد مورد توجه جدي قرار بگيرد.

هنر يکي از موثرترين ابزارها براي بيان موضوعات مختلف است

وي با اشاره به اينکه زبان هنر يکي از موثرترين ابزارها براي بيان موضوعات مختلف است، عنوان کرد: از زبان هنر مي‌توان براي جهادتبيين و بيان دستاوردهاي انقلاب اسلامي بهره‌مند شد.

سبک زندگي ايراني- اسلامي در توليدات سينمايي مورد غفلت واقع شده

حيدري با تاکيد بر اينکه سبک زندگي ايراني- اسلامي در توليدات سينمايي مورد غفلت واقع شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخي توليدات هنري، افراد به سمت زندگي غربي سوق مي‌دهند.

ساخت فيلم با موضوعات دفاع مقدس، معرفي مشاهر، فرماندهان دفاع مقدس و چهره‌هاي شاخص در دستور کار قرار بگيرد

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه ساخت فيلم با موضوعات دفاع مقدس، معرفي مشاهر، فرماندهان دفاع مقدس و چهره‌هاي شاخص در دستور کار قرار بگيرد، بيان کرد: نيروهاي توانمند و مستعد فراواني در استان وجود دارد، گاهي عدم استقبال از توليدات سينمايي به‌دليل نبود توليدات فاخر است.

نبايد توليدات سينمايي مروج فرهنگ غربي باشد

وي بيان کرد: مي‌توان براي فيلم‌سازان سوژه‌هاي خاص تعريف کرد، نبايد توليدات سينمايي مروج فرهنگ غربي باشد، همچنين مشارکت مردم در فيلم‌سازي جلب شود تا شاهد توليد فاخر در اين حوزه باشيم، مردمي سازي سينما در دستور کار قرار دارد.

 

در ادامه محمد خزاعي رئيس سازمان سينمايي کشور با اشاره به شکل‌گيري شوراي عالي سينما به رياست معاون اول رئيس جمهور، اظهار کرد: اشخاص حقيقي و حقوقي در حوزه سينما و برخي وزارتخانه‌ها در اين شورا حضور دارند و دغدغه‌هاي فعالان اين حوزه در اين شورا مطرح و براي حل آن برنامه‌ريزي مي‌شود، همچنين شوراي هنر بعد از ۱۲ سال تعطيلي مجددا احيا شد.

در سفر به استان‌ها، نقاط ضعف و قوت در حوزه فرهنگ و هنر احصا مي‌شود

وي با تاکيد بر اينکه در سفر به استان‌ها، نقاط ضعف و قوت در حوزه فرهنگ و هنر احصا مي‌شود، خاطرنشان کرد: درصدد هستيم تا سال ۱۴۰۳ با برنامه‌ريزي بخشي از اين مشکلات را حل کنيم.

 

خزاعي با بيان اينکه طبق استانداردها بايد به ازاي هر ۱۰۰۰ نفر جمعيت يک سالن سينما وجود داشته باشد، يادآور شد: در کشور ايران مجموعا ۶۰۰ سالن سينما وجود دارد، همچنين در ۲۳۲ شهرستان بالاي ۵۰ هزار نفر جمعيت کشور فاقد سينما است.

 

رئيس سازمان سينمايي کشور با اشاره به اينکه مردم علاقه شديدي به ديدن فيلم به‌صورت دسته‌جمعي هستند، خاطرنشان کرد: سينما با افزايش تکنولوژي کارکرد خود را از دست نخواهد داد، سينماها کارکرد آموزشي نيز خواهند داشت.

مردم علاقه چنداني به سينماهاي دولتي و قديمي ندارند

وي تصريح کرد: مردم علاقه چنداني به سينماهاي دولتي و قديمي ندارند، سازمان سينمايي در صورتي که ۵۰ درصد هزينه ساخت سينما را از منابع استاني تقبل کند، ۵۰ درصد اعتبارات آن را سازمان سينمايي تقبل مي‌کند.

درصدد هستيم تا پايان سال دفاتر سينماي جوان در استان‌ها را تجهيز کنيم

خزاعي با تاکيد بر اينکه در چهارمحال و بختياري دفتر سينمايي وجود ندارد، توضيح داد: درصدد هستيم تا پايان سال دفاتر سينماي جوان در استان‌ها را تجهيز کنيم، همچنين ۴۰۰ ميليون تومان براي ساخت فيلم کوتاه در استان اختصاص پيدا کرده است.

به ازاي هر مترمربع سینما، مجوز يک مترمربع فضاي تجاري را مي‌دهد و اين يک مشوق محسوب مي‌شود

رئيس سازمان سينمايي کشور در پايان گفت: شهرداري‌ها در برخي استان‌ها اگر فردي اقدام به احداث مرکز فرهنگي کند، به ازاي هر مترمربع، مجوز يک مترمربع فضاي تجاري را مي‌دهد و اين يک مشوق محسوب مي‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها