معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام :

کمبود داروی ایلام تا پایان هفته رفع می شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: دانشگاه علوم پزشکی تمام توان خود را برای راه‌اندازی بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی به کار گرفته است و افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان رازی یکی از دیرینه‌ترین انتظارات و آرزوهای مردم شریف استان است که خوشبختانه در آستانه محقق شدن قرار دارد.
کد خبر: ۱۳۷۲۲۲۱

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ دکتر جاسم محمدی در نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات و چالش‌های فراروی راه‌اندازی بیمارستان ۳۷۶تختخوابی رازی با حضوربسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: این بیمارستان بزرگترین پروژه درمانی استان و یکی از طرح‌های مهم ملی است که در صورت راه‌اندازی؛ بسیاری از دغدغه‌ها و نارسایی‌های استان در حوزه درمان را رفع خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق نشست‌های انجام شده و وعده‌های داده شده، فاز اول بیمارستان رازی آماده افتتاح و بهره‌برداری است و نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات آن نیز آماده خدمت به مردم و بیماران می‌باشد.

محمدی ادامه داد: در حال حاضر مسائلی همچون آب، برق، فاضلاب و جاده دسترسی تنها مشکلاتی هستند که مانع از افتتاح و بهره‌برداری آن می‌باشند و ان‌شااله با رفع این مسائل؛ بیمارستان در سریع‌ترین زمان ممکن افتتاح خواهد شد و در مدار خدمت‌رسانی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: اگر مشکلات زیرساختی مربوط به بیمارستان از جمله آب، برق، فاضلاب و جاده دسترسی رفع شود، ظرف سه یا چهار ماه تمام بیمارستان می‌تواند به بهره برداری برسد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: تامین صفر تا صد تجهیزات اولیه بیمارستانی بر عهده وزارت بهداشت است و تقریباً فراهم شده‌اند و استقرار پیدا کرده‌اند اما تجهیزات استراتژیک و محوری بیمارستان شامل سنگ شکن، ای‌آرسی‌تی، سی‌تی اسکن، رادیوتراپی و... در اولویت اولیه وزارت بهداشت قرار ندارد و ممکن است تهیه آن اندکی زمان ببرد.

دکترمحمدی ادامه داد: برخی از این دستگاهها از جمله دستگاه سنگ شکن، ای‌آر‌سی‌تی، رادیوتراپی و... در استان وجود ندارند و مردم و بیماران مجبورند برای دریافت خدمات مربوطه به مرکز کشور و استان‌های همجوار از عزیمت نمایند که این امر برای ما سخت عذاب‌‌آور است و ان‌شااله که با استفاده از توان به نفوذ نمایندگان محترم، استاندار محترم و سایر عزیزانی که در این راه می‌توانند در سطح ملی ما را یاری کنند، بتوانیم در راه استقرار آنان در استان گام‌های موثری برداریم.

وی درپایان گفت: بیمارستان رازی یک پروژه عام‌المنفعه است و به تمام مردم و بیماران خدمت می‌کند و امیدواریم مسئولان استانی در کنار ما باشند و در راه رفع چالش‌ها و مشکلات آن و تسریع در راه اندازی در آن دانشگاه علوم پزشکی را یاری نمایند.

در ادامه این نشست  بسطامی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای مجموعه مسئولان و پرسنل حوزه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی در راستای خدمت به مردم ابراز داشت: از همه مسئولان محترم و پرسنل زحمتکش دانشگاه به خاطر اینکه در دوران سخت مقابله با بیماری کرونا، در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم و بیماران بودند، صمیمانه و خالصانه تقدیر و تشکر می کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها