ایرنا: رییس جمهوری تصمیم برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی را براساس قانون برنامه چهارم توسعه که در مجلس ششم به تصویب رسیده دانست و آن را کاملا قانونی عنوان کرد.
کد خبر: ۱۳۷۱۹۵

"محمود احمدی نژاد " ظهر روز پنجشنبه در جمع منتخبان استان سمنان گفت: براساس قانون برنامه چهارم نرخ سود تسهیلات بانکی باید در طول برنامه به زیر درصد کاهش یابد و ما به دنبال اجرای این قانون هستیم.
وی با انتقاد از سخنان مطرح شده از سوی برخی افراد و گروهها مبنی بر غیرکارشناسانه بودن این تصمیم تاکید کرد: اگر نوشتن و تصویب قانون برنامه چهارم توسعه کشور علمی و کارشناسانه بوده به طور قطع اجرای آن نیز علمی و کارشناسانه است.
احمدی نژاد افزود : مارا متهم به شتابزدگی در تصمیمگیری میکنند ، اما اگر یک نفر از اقتصاددانانی که مدعی است و کاهش نرخ سود تسهیلات را به ضرر کشور میداند، بیاید ادعای خود را به صورت علمی ثابت کند.
رییس جمهوری خاطرنشان ساخت : عدهای که مخالف موفقیت دولت نهم هستند میخواهند ما را خسته و وادار به عقبنشینی کنند اما مطمئن باشند موفق نخواهند شد، به هیچ عنوان پذیرفته نیست که منابع مالی کشور دراختیار عدهای خاص باشد.
رییس جمهوری در پاسخ اظهارات یکی از منتخبان استان سمنان در خصوص وجود گروههای مافیایی و اقدامات مافیایی در کشور گفت: عدهای با کار مافیایی بعضی مواقع حقایق را دگرگون جلوه میدهند و دیگران را بهجای خود مینشانند و هدف آنها ضربه زدن به دولت است.
احمدی نژاد ایجاد شوک کاذب در بازار مسکن، اخلال در نطام دارویی کشور و واردات بیرویه شکر را از جمله اقدامات مافیایی این گروههااعلام کرد و گفت: این شبکه مافیایی با دسترسی به منابع قدرت و ثروت، با فضاسازی خدمات دولت را تخریب میکند.
وی افزود : این فعالیتهای تخریبی به گونهایاست که وقتی دولت با افتخار واردات کالا را کاهش و صادرات کالا را افزایش داده دولت را متهم به افزایش واردات کالا میکنند، این افراد با فضاسازی و انتشار اخبار دروغ درجامعه اینگونه القا میکنند که فعالیتهای عمرانی دولت موجب افزایش تورم در جامعه شده است، این درحالی است که بیشترین میزان سرمایهگذاری خارجی در سال اخیر در کشور صورت گرفته است.
احمدی نژاد درادامه سخنان خود با تشریح ویژگیهای طبیعی، مادی و انسانی استان سمنان تاکید کرد: استان سمنان میتواند در زمینههای گوناگون پیشتاز باشد.
رییس جمهوری افزود: این استان هرچند که ناشناخته است اما از نعمتهای گوناگون فراوانی برخوردار است که جوانان و نیروی انسانی مستعد و خلاق که خود از سرمایههای ذیقیمت استان هستند باید با استفاده از این ظرفیتهااین استان را بسازند.
رییس جمهوری از همدلی و وحدت، ایمان و توکل برخدا، فرهنگ کار و تلاش و عدالت به عنوان مهمترین عوامل ساختن کشور نام برد و گفت: نخبگان استان باید با کمک و مشورت دادن به مسوولان در توسعه و پیشرفت استان سهیم شوند.
وی نزدیکی استان سمنان به تهران را دارای معایب و محاسنی برای این استان دانست و گفت : عیب نزدیکی به تهران این است که توانمندیها و ظرفیت های این استان زیر سایه تهران قرار میگیرد و دیده نمیشود.
احمدی نژاد افزود : بسیار امیدوارم که استان سمنان با ظرفیتهای موجود در همه زمینههای فرهنگی ، علمی و اقتصادی رشد تصاعدی داشته باشد.
رییس جمهوری هم چنین در پاسخ به انتقاد یکی از منتخبان استان سمنان در خصوص فیلترینگ برخی سایتها تاکید کرد، نظارت بر فعالیت سایتها توسط یک گروه قانونی انجام میشود و تصمیمات آنها براساس قانون است.
وی گفت : نمیتوان به نام اطلاعرسانی هرحرفی را منتشر کرد. رییس جمهوری همچنین در پاسخ به درخواستهای نماینده کشاورزان برتوجه ویژه دولت به بخش کشاورزی و رفع مشکلات آنها تاکید کرد.
وی در پاسخ به درخواست نماینده دانشگاهیان گفت: در جلسه هیات دولت تصمیمات خوبی برای دانشگاههای استان اتخاذ شده و برای بخش پژوهش به شرط کاربردی بودن پژوهشها، اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.
پیش از سخنان رییس جمهوری در جمع منتخبان استان سمنان نمایندگان انجمن های فرهنگی و هنری، دانشگاهیان، کشاورزان، فرهنگیان، صنعتگران، ورزشکاران و دانشجویان در سخنانی دیدگاههای خود را مطرح و از رییس جمهوری حل مشکلات خود را خواستار شدند.
رییس جمهوری در دومین روز از سفر خود به استان سمنان پس از دیدار با منتخبان استان و مصاحبه با خبرنگاران به سفرش پایان خواهد داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها