نائب رئیس شورای شهر همدان تاکید کرد؛

شهروندان بهترین یاری‌گر در حل معضل ناپسند سد معبر

نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه سد معبر، تضیع حقوق عامه است، گفت: شهروندان بهترین یاری‌گر برای حل این عارضه ناپسند اجتماعی هستند.
کد خبر: ۱۳۷۱۹۰۰

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سعید نظری در جلسه کمیسیون بند ۲۰ با بیان اینکه سد معبر تضییع حقوق عامه است، اظهار کرد: برای افزایش کیفیت خدمات به شهروندان از همه ظرفیت‌های قانونی باید استفاده شود.

وی به تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: در این تبصره سد معابر عمومی، اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز آنها و میدان و پارک ها و باغ‌های عمومی برای کسبه یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن به وسیله ماموران خود اقدام کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: به استناد تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها اراضی، کوچه‌های عمومی، میدان‌ها، پیاده روها، خیابان‌ها و به طور کلی معابر و بستر رودخانه، نهرها و مجاری فاضلاب شهرها، باغ‌های عمومی، گورستان‌های عمومی و درخت‌های معابر عمومی واقع در محدوده شهر با استفاده عمومی و درخت‌های معابر واقع در محدوده شهر با استفاده عموم، ملک محسوب و در مالکیت شهرداری می‌داند.

نظری با بیان اینکه بنا بر فتاوای مراجع معظم تقلید تجاوز به پیاده‌روها و سد معبر شرعا جایز نیست، افزود: سدمعبر تجاوز به حقوق و آزادی‌های مشروع دیگران است و وجود یک شهر سالم و سامان یافته تنها در گرو پرهیز جدی از تخلفات شهری و جلوگیری از نقض حقوق شهروندی است.

وی در پایان تصریح کرد: برای حل این عارضه ناپسند اجتماعی همه شهروندان همدانی باید مشارکت داشته باشند و همراهی آنها با ماموران زحمتکش شهرداری در رفع این معضل بسیار موثر و کارساز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها